Selepas 2 bulan berlalu

Suga seperti biasa keluar dari rumah agam ibu bapa nya sambil betulkan baju t-shirt nya untuk menyamar sebagai orang biasa,seperti adik nya juga.

"Hang nak pi Mana? Nak ikut." Woozi muncul sambil pakai pajama tidur.

"Eh Tak payah,kau tu dah la Tak Mandi lagi pastu mulut bau busuk." Suga menutup hidung nya.

Ibu kepada suga Dan woozi iaitu adik ipar kepada encik Park datang keluar sambil bawa bekal makanan yang di bubuh dalam plastik.

"Park Yoongi! Park woozi! Ambik makanan mama masak ni,bagi dekat sepupu kamu tu." Dia memanggil mereka berdua dari jauh.

Woozi mengambil makanan itu Dan memberi ciuman di pipi ibu nya sambil rembat helmet di tangan abang nya sebab nak ikut sekali.

"Eee! Dah la mulut busuk pastu cium pipi Aku pulak budak bertuah ni,baik Aku basuh muka." Dia Masuk ke dalam rumah sambil melambai selamat tinggal.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Encik Jimin,kandungan awak dah 3 bulan jadi saya sarankan yang encik makan banyak buah, sayur,minum air kosong Dan telan sebiji vitamin c setiap Hari untuk bayi yang comel tu." Doktor seokjin menyusun segala file diatas meja.

"Oh thank you,tapi saya Rasa awak Tak perlu panggil saya encik. Panggil je Jimin,sebab kita dah lama kenal." Jimin menegur nya.

Dia mengangguk tanda faham apa yang di kata kan oleh Jimin,Dan dia melihat J-Hope datang Masuk sambil membawa satu Lagi file pesakit.

"Doktor,Ada Seorang pesakit yang kaki dia patah sebab terjatuh dari tangga kata nya." Dia meletakkan file itu diatas meja.

"Okay nanti saya datang periksa." Doktor seokjin tersenyum.

"Bye Jimin,take care." J-Hope tersenyum luas.

Jimin memberikan dia senyuman comel Dan mengemas beg nya untuk balik ke rumah,Dan doktor seokjin melihat nya dari jauh sehingga pintu tertutup.

"Nampak pemalu sangat,tapi takpe lah." Dia mencatat semua maklumat pesakit-pesakit di situ di dalam file.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jungkook sedang minum air kopi di depan beranda rumah,Dia melihat suasana laman belakang di rumah ibu Dan bapa nya.

Taehyung jalan senyap-senyap di belakang nya kemudian mengusap bahu Jungkook dengan Cara gatal.

"Eh!- apa benda you buat ni?" Jungkook hampir terjatuh kan cawannya.

"Eh dengan boyfriend sendiri pun nak takut ke? Apa lah you ni." Taehyung tersenyum dengan gedik.

"Haa,nak apa? Tiba-tiba datang dekat I ni." Dia mencekak pinggang.

"Kita jalan-jalan pergi makan and shopping macam dulu nak? I rindu lah semua memory Masa kita belum kahwin dulu." Taehyung pegang tangan Jungkook dengan erat.

Dia menolak semua jari jemari Taehyung Dan menggaru dahi nya,dia mula terbayang wajah kecewa milik Jimin. Pipi nya yang basah,mata yang berkaca kerana menangis,muka nya yang merah kepucatan.

Jeon Sarang (BTS)Where stories live. Discover now