Jimin berada di suatu tempat yang Tak di kenali Dan dia teruskan perjalanannya,secara Tak sengaja dia ternampak satu bayang di sebalik asap putih yang tebal itu.
"Jimin?"
"Ibu!"
Jimin berlari kearah ibu nya sambil menangis sehingga muka nya bertukar kepada merah Dan pucat.
"Kenapa menangis ni,Sayang?" Soal ibu nya sambil menyentuh muka.
"C-Chim rindu ibu,chim rindu hyung,chim rindu appa!" Jimin menangis semakin kuat.
"Eh shhh,Mari ibu peluk kamu. Jimin,ibu nak bagitahu yang Tak lama lagi kamu perlu jaga diri,jaga abang kamu Dan jaga lah appa kamu sekali. Mungkin Masa ibu di dunia ni Tak lama,takpe jangan risau kita Akan berjumpa Lagi di satu tempat yang lebih indah suatu Hari nanti." Ibu nya meninggalkan Jimin Dan terus menghilang.
"Ibu! Ibu! Ibu! Jangan tinggalkan chim,ibu!" Jimin menjerit sekuat hati nya.
Dia terbangun dari tidur nya diatas lantai Dan melihat sekeliling,dia gosok dada nya kerana jantung berdegup dengan kencang.
Pintu bilik di buka secara tiba-tiba Dan Taehyung campak kesemua baju Kotor keatas kepala nya.
"Oi,Aku nak kau basuh semua baju Aku ni. Jangan tinggal kesan walau sedikit pun,kau faham Tak setan?" Tae memandang nya.
"Basuh lah sendiri,Tak payah jadikan orang hamba kau." Jimin menolak semua baju itu.
"Ewah ewah ewah! Dah pandai kau melawan Aku eh? Mummy! Tengok budak gempal ni!" Taehyung mengadu kepada puan Jeon.
"Kau Tak dengar ke dia cakap,basuh baju dia sekarang. Kalau Tak,kau makan rumput malam ni dekat luar lepastu tidur di sebelah sangkar anjing Aku." Puan Jeon menolak dahi Jimin menggunakan keempat jari nya.
Taehyung tersenyum sinis memandang Jimin dari luar bilik Dan pergi ke tingkat bawah.
"Ibu,chim nak balik ke pangkuan ibu. Chim nak hidup macam biasa." Dia menggenggam baju Kotor itu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Kau tahu Tak si anak boss kita tu,jengkuk yang kononnya savage tu. Dia belasah heechul?" Sana bercerita kepada kawannya.
"Eh biar betul? Gila ah jantan tu,kesian dekat heechul. Dah la heechul penat kerja part time siang Dan malam,ei nak je Aku lanyak muka dia." Yeji meneguk coffee dengan kemarahan.
Jaemin yang memasuki cafe itu terdengar perbualan mereka berdua di meja bersebelahan dengan kaunter.
"Kalau tersebar Masuk berita,memang Masuk penjara Jungkook tu." Jaemin pasang telinga.
"Encik nak order apa?" Heechul datang dengan muka lebam.
"S-Saya nak order cake strawberry Dan coffee empat untuk satu family." Jawab jaemin.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Taehyung sedang sibuk menelefon kawannya,iaitu oli.
"Kau Cuba bagi Aku tips Cara untuk rosakkan hidup budak tu."
"Kau cuma jadikan dia hamba kau jelah,basuh baju kau,cuci bilik kau. Eh Aku nak bagitahu something ni."
"Apa dia?"
"Apa kata kau tuang racun dalam air dia,biar dia mampus,haaa kan senang."
"Idea yang bernas,thanks my friend."
Panggilan terus di putus kemudian dia turun untuk masuk ke dapur,Tae terjumpa satu botol racun tikus Dan menuang ke dalam air.
"Aku Akan make sure kau mati Hari ni,park Jimin." Tae pergi Masuk ke dalam bilik Jungkook.
"Nak apa Lagi?" Jimin mengemop lantai.
"Nah,Aku tolong buatkan untuk kau." Tae menghulurkan cawan itu.
"Tak payah la,aku boleh ambik air sendiri." Jimin sambung mop.
"Ambik jelah." Tae tersenyum.
Jimin sandarkan mop itu di dinding Dan mengambil cawan itu,sewaktu Tae menoleh ke tempat lain dia menyimbah diatas lantai Dan berpura-pura minum.
"Nah,terima kasih." Jimin mop tempat dia simbahan air itu.
Taehyung teruja sambil berjalan keluar membawa cawan itu,Dan berasa happy.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pada malam itu,Jimin keluar dari rumah senyap-senyap untuk membeli roti di kedai runcit. Tanpa di sedari,beg nya mempunyai alat penjejak yang agak kecil."Kau ni memang dasar keras kepala kan Jimin,takpe kau tunggu." Jungkook melihat handphone nya.
Jimin telah sampai di depan kedai runcit setelah teksi itu menghantar nya,Jungkook telah sampai di lokasi nya.
Dia membawa keluar batu yang agak keras untuk memukul Jimin kerana ingkar arahannya.
"Kau tunggu." Jungkook membuka pintu kereta Dan ikut Jimin dari belakang.
Seorang perompak datang menarik beg Jimin untuk merampas duit nya.
"EI LEPAS!" Jimin menarik beg nya.
"Yah!" Jungkook baling batu itu kearah perompak itu sehingga berdarah kepala nya.
Jimin agak terkejut melihat suami nya yang datang dengan agak tetiba,dia Hanya tercegat sambil pegang beg.
"Ikut Aku balik." Jungkook menarik tangannya Dan masukkan ke dalam kereta.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selepas baru saja Dua minggu berkahwin dengan taehyung,dia mula jatuh hati secara diam. Dia mula berasa bertanggungjawab untuk menjaga suami nya yang Tak cukup ahklak itu,dia mula menyanyangi taehyung Dan sorok perasaan nya.
Taehyung masuk ke dalam bilik untuk menunggu Jungkook balik,kemudian Namjoon menarik tangannya.
"Kau jangan ingat nak get back dekat adik aku. Ingat,kita dah kahwin." Joon memandang nya dengan tegas.
"Ish lepas lah!" Tae baring diatas tilam sambil baca majalah.
Namjoon hanya bersandar pada dinding melihat sekeliling.
Jimin Masuk ke dalam rumah sambil Jungkook itu menjeling nya Naik ke tingkat atas untuk Mandi Dan tidur.
"Jimin,Mari ikut appa kejap." Encik Jeon memanggil nya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Jungkook Dan Namjoon sebenar nya Dua adik beradik sama ayah Dan ibu lain. Jungkook ialah anak appa Dan ibu mertua kamu,manakala Namjoon ialah anak appa Dan anak isteri kedua appa,mereka berdua saling bermusuhan kerana berlainan tahap. Ibu Namjoon ialah orang kampung,dia cantik,baik Dan hati nya suci. Tapi malang sekali,dia meninggal kan dunia ni Masa namjoon baru berumur 8 tahun kerana kemalangan jalan raya. Dan Lagi satu,Jungkook ialah Seorang Playboy. Dia Hanya gunakan taehyung untuk memuaskan nafsu nya saja,sebab tu appa nak kamu Dan dia berkahwin supaya dia mudah jatuh cinta kepada kamu." Encik Jeon menghirup teh.
"Tapi sebelum Namjoon putuskan pertunagan dia Dan saya,dia kata dia Tak Suka orang kampung." Jimin memandang nya.
"Dia sebenarnya di paksa oleh ibu mertua kamu untuk putuskan hubungan dia Dan kamu tapi takpe lah sekarang kamu sudah menjadi suami yang sah kepada Jungkook." Encik Jeon senyum kepada nya.
Jimin mengangguk setelah mendengar kisah sebenar tentang mereka berdua Dan di sebalik nya.
Jungkook dengar perbualan mereka berdua di sebalik dinding,dia seperti Tak puas hati tanpa sebab.
"Jimin is mine,nobody will take him. He's mine only." Jungkook mula bengang sehingga urat nya timbul.
To be continued
Vote and comment ✨
Share my story too to your friends
YOU ARE READING
Jeon Sarang (BTS)
Fanfictionpark Jimin,Seorang anak lelaki kepada pemandu teksi yang bekerja di Seoul selama 8 tahun setelah mereka seisi keluarga di halau keluar dari rumah sewa mereka di Busan. manakala,Jungkook Dan Taehyung ialah pasangan kekasih yang bahagia hingga lah sua...