Sorry la author hiatus lama sangat,kita sebenarnya penat tapi takpe author update jugak sebab nak habiskan story ni..

"Kau buat apa dekat sini?" Jimin soal dengan nada geram.

"Diam lah kau,dasar si murah." Taehyung memandang nya dengan tajam sambil peluk tubuh.

" Taehyung memandang nya dengan tajam sambil peluk tubuh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tae,better you go back home right now. Namjoon marah kau nanti,go." Jungkook Cuba sedaya upaya menghalau nya.

"Eh you ni! I penat-penat datang sini nak jumpa you,tapi you halau I. Mesti sebab dia ni!" Dia berjalan laju kearah Jimin Dan Cuba untuk menarik baju nya.

"Kim Taehyung stop!" Jungkook menolak nya kearah pagar rumah yang masih berkunci.

Suga Dan woozi lindungi Jimin dari tercedera,sambil mengusap kepala nya.

"What is wrong with you?!" Taehyung memandang nya dengan muka geram.

"Kim Taehyung,Aku terpaksa cakap tapi kau mesti kena terima hakikat,kita BERPUTUS! Demi kebaikan masing-masing,kau ingat aku nak sangat ke dekat kau? Heh,memang Tak lah Aku nak dekat manusia murah macam kau dah la takde harga diri. Berhambus lah,kesian eh kau." Jungkook menolak dia ke tepi Dan menarik tangan Jimin.

Suga Dan woozi Hanya berlalu pergi bersama bekal itu kerana suasana semakin tegang Dan Tak sesuai,suga start enjin motor Dan berlalu pergi bersama adik nya.

Taehyung menyepak pasu bunga depan rumah mereka sehingga pecah,dia berdengus dengan geram.

"Kau tunggu...one day,Aku Akan balas dendam dekat kau Jeon Jungkook and budak kampung!" Dia berlalu pergi sambil menelefon orang suruhannya.

"Kau okay Tak Jimin?" Soal Jungkook sambil membaluti pergelangan tangan nya yang luka.

"Okay je-kenapa luka?" Soal Jimin.

"Oh,terkena pisau dekat dapur pagi tadi. Masak sarapan pagi sebab lapar sangat,dah pergi rehat." Dia turun ke bawah.

Jimin baring setelah dengar arahan nya, handphone nya berdering Dan dia menjawab call itu.

"Hello ibu."

"Chim,bulan depan kamu dengan Jungkook datang lah rumah untuk buat majlis."

"Majlis apa ibu?"

"Majlis untuk anak kamu yang belum lahir Lagi tulah. Datang eh,ibu dengan abang kamu tengah berbincang."

"Okay ibu,bye."

Jimin meletakkan panggilan Dan terus baring sambil tepuk bantal untuk tidur buat sementara.

Jungkook dengar perbualan suami Dan ibu mertua nya dari luar,dia seperti memendam sesuatu Dan terus Masuk ke dalam bilik air.

Dia memandang wajah nya sendiri dengan penuh geram,gunting yang di letakkan ke dalam sinki diambil untuk mengelar lengannya pulak.

"Kalau Aku Ada mak yang normal,mesti hidup tenang je,takde masalah apa pun,mesti Aku Ada hidup normal." Dia mengelar lengannya dengan tenang.

Jimin terbangun dari tidur nya kerana ingin muntah,dia Tak tahan sehingga dia menekup mulut nya. Kaki nya memijak lantai Dan berlari untuk ke bilik air.

Alangkah terkejut nya dia setelah melihat Jungkook cedera kan diri sendiri,Jimin Cuba untuk menghalang tapi di marahi oleh Jungkook.

"Kau asal ah sibuk nak halang kerja Aku?! Blah ah!" Dia sambung mengelar.

"Jungkook stop! Bahaya lah." Jimin menarik bahu nya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Luka di sapu ubat kemudian di balut,Jimin memandang nya dengan lembut kemudian sambung merawat Jungkook dengan tenang.

"Asal kau bangun? Bukan Aku suruh kau rehat ke tadi?" Jungkook menggaru kepala nya.

"Rasa loya tadi,lepas nampak kau kelar tadi terus hilang sebab terkejut." Jimin mengambil botol cecair ubat sapu.

"Oh,dah biar Aku buat sendiri kau pergi tidur. Kau tu mengandung,ingat sikit." Jungkook mengambil kapas tu.

Jimin mengambil semula kapas itu Dan tersentuh jari Jungkook,mereka berdua saling berpandangan dengan lama sehingga terjatuh kapas itu.

"Oh kapas jatuh." Jimin Cuba mengambil kapas tu.

Jungkook menunduk Dan mengambil kapas itu dengan laju sambil mengepit jari jemari Jimin dengan erat menggunakan jari nya sendiri.

Jimin mula blush Dan Cuba untuk melepaskan jari suami nya dari mengepit kerana dia terlalu malu.

"Let me do it by myself okay." Jungkook melepaskan jari nya kemudian menyapu kapas di luka nya.

Dia bangun dengan perlahan Dan berjalan Naik ke tangga untuk rehatkan diri,hati nya masih berdebar dengan laju.

Jungkook mengalihkan pandangan nya kepada wajah Jimin yang sibuk memandang nya dari atas tangga,dia Hanya memberi kan senyuman.

"Kenapa tiba-tiba Jungkook ni macam jatuh hati dengan aku? Biasa dia Tak macam ni." Jimin sambung senyum sambil Naik atas.

"Aku Tak sangka dia berjaya ambil hati Aku Dan menarik perhatian Aku. Aku juga Tak sangka dia lah orang yang paling ikhlas untuk bersama Aku." Jungkook sapu ubat itu di Luka nya sambil senyum senget.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Baru 6 bulan kamu mengandung? Nampak macam 5 bulan." Puan park mengusap perut Jimin.

"Mungkin sebab chim Tak cukup makan ni,dia kan kurus." Jaemin ketawa terbahak-bahak.

Encik Park turut ketawa dengan karenah anak Sulung nya,Jimin memandang muka Jungkook yang terlalu serious sibuk memandang langit.

"Nampak nya ramai tetamu datang,Mari lah kita mula kan majlis ni sama-sama. Jungkook,tolong appa sediakan makanan diatas meja." Encik Park pegang bahu menantu nya.

Jimin duduk di tepi tingkap rumah nya,dia memandang suami Dan isteri tersenyum sambil mengusap pipi anak mereka. Kelihatan sungguh bahagia sehingga banyak burung bertebangan di atas pokok bunga Sakura yang di tanam oleh ibu nya dulu.

"Hey,sendu nampak." Jungkook muncul di sebelah nya.

"Oh takde,just tengok couple tu happy sangat dukung anak dorang." Jimin gigit jari nya sambil memandang mereka.

"Oh." Dia Hanya menjawab dengan pendek sambil memandang lantai.

"Kook,Aku nak Tanya something. Kau terima ke anak ni kalau dia Ada tanda putih di rambut? M-Macam kau cakap  Hari tu?" Soal Jimin.

Jungkook hanya senyap Dan mengalihkan pandangan nya ke tempat lain,dia Cuba untuk elakkan soalan itu kalau boleh.

Jimin menyentuh tangan nya kerana menunggu jawapan keluar dari dalam mulut nya,dia Tak puas hati.

"Hmm,Aku nak turun bawah kejap and jangan Tanya apa-apa Lagi." Jungkook terus keluar.

Jimin bersedih,kerana dia dapat agak yang Jungkook Tak mahu menerima. Dia bangun Dan mengelap air mata nya,dia Cuba untuk tenangkan diri.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Taehyung lemparkan semua gambar-gambar nya bersama Jungkook dulu. Dia menjerit sehingga anak nya terkejut Dan menangis, membuatkan Namjoon masuk ke dalam bilik nya.

"Hey kau dah kenapa?!" Namjoon peluk badan taehyung dengan kuat sekali.

"Lepaskan Aku lah! Hish!" Taehyung bergelut untuk melepaskan diri.

Bayi itu masih menangis Dan terkejut mendengar jeritan ayah nya sendiri di dalam bilik,sehingga keluar hingus.

To be continued
Vote and comment
Share my story too to your friends

Jeon Sarang (BTS)Where stories live. Discover now