"dengan siapa kau cakap?" Jungkook menggenggam penumbuk.
"Dengan adik saya lah,siapa lagi?" Jimin melihat muka suami nya sambil mengundur ke belakang.
"Jimin,jawab lah. Apa yang terjadi-" panggilan diletak begitu saja oleh Jimin.
"Aku agak dah,kau ni manusia murahan yang pernah Aku jumpa. Sanggup jual diri kau dekat jantan-jantan dekat luar tu,ERH!" Jungkook melempang pipi Jimin sehingga kemerah-merahan.
Kemudian dia genggam tangan Jimin sehingga membuatkan ia berasa lenguh Dan sakit,dia mengambil kasut Dan memukul kepala Jimin dengan sekuat hati nya.
"Dasar manusia jijik! Dah la dari kampung,murahan pulak tu! Curang dengan Aku pulak sekarang!" Jungkook campak Jimin keatas lantai.
Pintu bilik di tutup dengan kuat,Jungkook menjilat bibir menaiki motor Mahal nya untuk ke bar.
Jimin bangun sambil menahan sakit akibat di belasah,dia mengurut kaki nya kerana kebas berdiri terlalu lama. Perut nya berasa lapar,dia bangun sambil membuka pintu. Akan tetapi dia teringat kata-kata suami nya.
Flashback
"Kau jangan keluar dari bilik ni selagi Aku Tak suruh,kalau kau buat jugak nahas kau nanti!"
End of flashback
"Maybe Jungkook Tak tahu kot Aku keluar dari bilik ni,Aku nak turun makan je." Jimin menenangkan hati nya yang keresahan.
Ruang tamu Dan dapur terlalu sunyi kerana kesemua orang telah tidur,Hanya Seorang saja yang belum tidur iaitu Taehyung.
"Oi si gemuk! Makan lagi kau eh? Dah la pipi penuh lemak!" Tae menolak dahi Jimin sekuat hati nya.
"Apa tolak dahi orang ni?! Tak baik lah!" Jimin memarahi nya.
"Oh,sekarang ni kau nak ajar aku pulak tentang adab? Kau sendiri pun Tak jaga diri dengan baik." Tae menjeling nya.
"Kim Taehyung,Masuk tidur sekarang. Esok kita Ada Hari penting untuk di buat,awak jangan lambat tidur nanti lambat bersiap untuk majlis kita." Namjoon memandang Tae dengan serious dan memakai kaca mata.
Tae berjalan laju masuk ke dalam bilik, Namjoon dan Jimin cepat2 mengalihkan eye contact mereka.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Oppar! Oppar kata nak cari yeoja cantik Dan sexy kan?" Oli flip rambut nya ke belakang.
"Cepat bagi aku,Tak sabar ni." Jungkook meneguk beer seperti Seorang raja.
Seorang yeoja jalan tergedik-gedik dengan bunyi high heels nya yang begitu kuat,kemudian menyentuh pipi Jungkook sambil wink.
"Let's go oppa~" yeoja itu menarik tangannya.
Oli sambung joget bersama dengan orang-orang yang berada di dalam bar itu,lampu disco Dan music yang kuat membuatkan bar itu lebih riuh.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jimin sedang makan diatas lantai kerana dia Tak sempat duduk diatas kerusi akibat kelaparan yang melampau,terdengar bunyi orang ketuk pintu pagar.
Dia berjalan keluar Dan kelihatan ibu Dan abang nya berada diluar bawa barang untuk di beri kan kepada nya.
"Jimin,nah hadiah Hari jadi kamu. Maaf lah bagi diluar pagar je sebab orang Kan tengah tidur sekarang,Tak nak lah kacau orang nak bukak pintu pagar ni." Ibu nya tersenyum.
"Takpe eomma,chim hargai hadiah eomma,hyung dengan appa bagi chim." Jimin peluk hadiah itu.
Jungkook dalam keadaan mabuk sambil matikan enjin motor nya,dia ternampak wajah Jimin yang cuak.
"Dia ni memang Tak faham bahasa betullah!" Hati Jungkook berasa panas.
Jungkook menyuruh ibu Jimin Dan jaemin pergi dari situ sambil mengeluarkan suara lantang,dia membuka pintu pagar itu Dan menarik rambut Jimin Masuk ke dalam rumah.
"Sakitlah!" Jimin mengeluarkan air mata yang menitis-nitis.
"Diam! Aku dah cakap banyak Kali kan jangan keluar,tapi kau degil!" Jungkook mengambil rotan milik atok nya dulu di bawah katil buruk.
Dia merotan belakang Jimin sehingga berbekas dan mengambil pisau calarkan kulit nya sehingga berdarah. Jimin meronta-ronta menangis kerana kesakitan,Jungkook memijak kepala Jimin sehingga terkena diatas lantai yang sejuk.
"Ini lah balasan yang kau dapat,sebab ingkar arahan Aku! Pagi esok,kau ikut aku Masuk dalam kereta,jangan buat alasan untuk melencong ke tempat lain. Aku akan pegang tangan kau sepanjang kita berada di dalam office milik ayah Aku,kalau kau lepas kau dapat balasan lebih teruk dari ni!" Jungkook campak rotan itu.
Jimin menangis sambil memegang tangan Kiri nya kerana tercalar Dan berdarah akibat pisau yang di pegang oleh suami sendiri.
Tomorrow...
Kesemua orang-orang yang diupah oleh encik Jeon datang hias kesemua tempat untuk majlis perkahwinan Namjoon Dan Taehyung petang nanti.
Manakala Jungkook genggam tangan Jimin untuk Masuk ke dalam kereta.
"Encik Jungkook nak pergi Mana?" Orang gaji itu bertanya dengan mesra.
Jungkook memberikan death glare kepada nya tanda suruh pergi,orang gaji itu terus beredar.
Enjin kereta di hidup kan,Jimin masuk ke dalam sambil mengalihkan pandangan mata nya dari Jungkook kerana ketakutan yang mendalam.
"Look at me,baby boy~ you look at outside of car window, nothing can come at you." Jungkook memandang nya dengan tajam sambil memandu.
"Pemandangan dekat luar nampak indah,sebelum ni Tak macam tu." Jimin memandang bawah sambil genggam Kain seluar nya.
Lampu merah jalan Raya menyala,Jungkook mengalihkan pandangan nya dari stereng kereta nya Dan memandang Jimin.
"Hey,petang nanti Aku Ada meeting. Aku tukar plan yang aku cakap semalam,tapi Aku dah pasang alat penjejak dekat beg kau tu. Jadi Aku boleh tahu kau pergi kemana,jangan ingat hidup kau bebas lepasni." Jungkook sambung memandu setelah lampu jalan raya telah bertukar kepada hijau.
"Tuhan,tolong lah selamatkan ku dari sebarang malapetaka yang Akan berlaku kepada ku Dan juga lindungi lah ku dari manusia yang keji Dan dingin di depan mata ku ini." Jimin berdoa dari dalam hati nya.
Handphone Jungkook berdering,Akan tetapi dia Tak mengangkat nya kerana sibuk memandu.
Taehyung berasa bengang setelah call nya Tak diangkat,dia melihat Namjoon dari jauh dengan benci. Kalau bukan sebab syarat yang di beri kan oleh encik Jeon mesti dia takkan kahwin dengan Joon.
"Pergi bilik persalinan cepat,pakai baju pengantin. Lagi lambat siap lah lambat majlis mula,jangan jeling saya. Saya tahu awak bencikan saya." Namjoon berjalan kearah puan Jeon setelah menegur nya.
"Tch!" Tae Masuk ke dalam rumah.
Jimin Dan Jungkook memasuki ke dalam office Dan di sambut kedatangan oleh pekerja-pekerja di situ. Ramai yang membawang tentang kook kerana kesombongannya Dan Tak berhati perut.
Jimin hampir terjatuh keatas lantai,Jungkook menyambut nya dengan cepat sambil pegang beg nya di sebelah.
Mereka berdua memandang mata sesama sendiri dengan mendalam,Jimin seperti Tak mahu beralih pandangan dari mata Jungkook yang cukup menarik perhatiannya. Jungkook Pula memandang wajah Jimin yang lembut seperti Seorang gadis,maka dia menyuruh Jimin berdiri Dan terus Masuk ke dalam bilik nya.
Jimin seperti keliru dengan sikap nya kerana kadang-kadang dia Akan menjadi kejam Dan kadang-kadang Akan menjadi soft heart.
To be continued
Vote and comment ✨
Share my story to your friends 😊
YOU ARE READING
Jeon Sarang (BTS)
Fanfictionpark Jimin,Seorang anak lelaki kepada pemandu teksi yang bekerja di Seoul selama 8 tahun setelah mereka seisi keluarga di halau keluar dari rumah sewa mereka di Busan. manakala,Jungkook Dan Taehyung ialah pasangan kekasih yang bahagia hingga lah sua...