Hiii,lama sangat ke author senyap? Hehe sebenarnya kita sibuk dengan hal personal...okay author nak sambung update chapter ni..

Setelah beberapa minit Jimin beredar, tiba-tiba Jungkook muncul depan pagar rumah keluarga Park.

Jaemin yang sibuk basuh pinggan terkejut dengan bunyi pagar di goncang-goncang,dia meletakkan semula pinggan ke dalam sinki kemudian terus pergi keluar rumah.

"Kenapa ni?" Soal Jaemin.

"Mana Jimin?! Aku nak dia balik dengan Aku sekarang!" Jungkook mengamuk.

"Aku Tak tahu,asal tanya?" Jaemin menipu.

"MACAM MANA KAU BOLEH TAK TAHU?! DIA KAN ADIK KAU!" Jungkook membuka kasut nya kemudian baling keatas kepala Jaemin.

"Oi! Hang asal baling kasut dekat kepala cousin cheq haaa?!" Woozi memarahi Jungkook.

"Kau kan yang rancang semua ni? Kau saja nak pisahkan Aku dengan dia kan,kau saja nak tengok Aku tiap hari jadi gila sebab tak dapat jumpa dorang?!" Dia menarik baju woozi sehingga koyak.

Puan Park berlari keluar rumah setelah terdengar bunyi pergaduhan dari tingkat atas di dalam bilik tidur nya.

"JEON JUNGKOOK! Sudah,jangan cederakan sesiapa!" Puan park menolak tangan menantu nya.

"Mana Jimin dengan Sarang?! Tak payah nak menipu lah Aku tahu korang semua berpakat." Jungkook menjerit bagai orang gila.

"Kau ni baik balik jelah,tulah bila Jimin tinggal dengan kau,sibuk dera dia lepastu bila dia pergi kau terhegeh-hegeh cari dia! Heh kesian!" Jaemin jeling Jungkook.

"Baik kamu balik rumah,rehat. Ibu tak nak tengok korang gaduh macam sekarang ni." Puan park memandang ketiga-tiga mereka.

Jungkook menumbuk pagar rumah itu kemudian terus masuk ke dalam kereta nya sambil menutup pintu.

"Dah masuk,malam ni. Orang sibuk tidur,kamu semua sibuk bergaduh." Puan park berjalan Masuk ke dalam rumah.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pada waktu pagi, kelihatan langit semakin cerah bersama dengan matahari yang baru timbul.

Taehyung sedang sibuk menanam bunga di dalam pasu sambil bernyanyi dengan riang nya.

Sehun muncul sambil menyandar di tepi dinding sambil smirk.

"Happy nampak." Sehun menegur nya.

"Sibuk lah kau,takde kerja lain ke hah?" Taehyung menjeling nya.

"Kau ni asyik jeling je kerja nya,tak penat ke mata tu?" Sehun ketawa kecil.

"Baik kau berhambus,sebelum Aku baling pasu ni atas muka kau." Taehyung mengugut nya.

Arh! Suara Namjoon menjerit dari dalam rumah.

"Kau ni memang saja nak musnahkan hidup Aku Kan?! Kau tengok sekarang,Jimin dah takde! Ambik ni!" Jungkook menumbuk pipi abang nya sekuat hati.

"Kau ni Mana adab kau sebagai Seorang adik? Aku ni abang kau tau!" Namjoon menarik kolar baju adik nya.

"TAK PAYAH CAKAP PASAL ADAB! KAU SENDIRI PUN TAK BETUL REMBAT LAKI AKU!" Jungkook menolak dada Namjoon.

"Kurang ajar betul lah menatang ni!" Namjoon menampar Jungkook sehingga dia terjatuh.

"Hoi! Kenapa ni?!" Encik Jeon terkejut melihat mereka berdua saling berdarah di bibir.

"Appa Tanya lah anak kesayangan mama ni,dia datang tiba-tiba lepastu tuduh yang bukan-bukan." Namjoon mengelap darah di bibir nya dengan Kain.

"Kenapa kamu buat abang kamu sampai macam tu sekali?" Soal encik Jeon.

"Dia kalau appa nak tahu,dia rampas Jimin! Dia tidur dengan Jimin dalam keadaan tak berpakaian!" Jungkook meninggikan suara nya.

"BERANI KAU TUDUH AKU! AKU PUN TAK TAHU APA-APA,BILA SEDAR JE AKU TAK PAKAI BAJU!" Giliran Namjoon pulak menumbuk Jungkook sehingga tersembur darah.

"SUDAH CUKUP! Appa tak nak tengok kamu berdua bergaduh lagi,appa tak nak tengok hubungan keluarga berpecah belah! "Encik Jeon hampir menangis melihat kedua-dua anak nya bergaduh.

Jungkook terus beredar dari situ sambil pegang pipi nya, terserempak dengan Sehun yang tiba-tiba berada di depannya.

"Sedap kena tumbuk?" Sehun tersenyum jahat.

Jungkook teruskan perjalanannya untuk keluar dari rumah itu, Taehyung memandang dia dari jauh sambil gigit bibir bawah nya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Selamat datang ke rumah ini." Suga membuka pintu rumah itu.

"Cantik,luas. Terima kasih banyak-banyak sebab bagi aku dengan anak Aku tinggal sini." Jimin usap kepala Sarang yang tertidur.

"Alahh, sama-sama. Hmm buat lah macam rumah sendiri,sekarang ni Aku ada kerja penting sebab pagi tadi assistant Aku ada hantar message yang ada masalah dekat Sana. Bye chim." Suga terus beredar sambil senyum kepada sepupu nya.

"Maafkan aku, Jungkook. Ini saja jalan yang Aku ada. Kita terpaksa berpisah untuk sementara waktu." Jimin berjalan Masuk ke dalam bilik yang kosong.

Oli dan puan Jeon berjumpa di restoran,kelihatan seperti oli sedang meletakkan kertas dan juga pen diatas meja.

"I nak you sign kertas ni." Oli memandang nya.

"Kertas apa ni? Contract eh?" Soal puan Jeon.

"Of course lah, takkan borang bawak van jenazah pulak. Lepas saja you sign kertas tu,I nak you buat apa yang I suruh. Kalau you langgar peraturan I,segala rahsia you akan terbongkar." Oli mengugut nya sambil mengeluarkan lipstick.

Puan Jeon tergagap-gagap ingin sign kertas itu kemudian dia terpaksa sign kerana rahsia nya selama ni.

"Bagus." Oli tersenyum.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jungkook menumbuk sekeras-keras nya dinding bilik nya kemudian dia campak cermin diatas lantai sehingga pecah berderai.

"TAK GUNA!" Dia menyepak pintu bilik kemudian menjerit.

Air mata mengalir kemudian dia terduduk diatas lantai sehingga dia menangis teruk.

"Jimin maafkan aku,jangan lah tinggalkan Aku,Aku tahu ni semua salah Aku." Jungkook menangis semakin kuat sambil memandang tingkap bilik nya.

To be continued
Vote and comment
Share my story too to your friends

Jeon Sarang (BTS)Where stories live. Discover now