2

142 12 84
                                    

Jimin sedang berjalan keluar sambil membawa kedua2 beg besar nya untuk balik ke rumah yang baru di sewa beberapa bulan yang lepas.

"Nak pergi Mana tu Jimin?" Soal ibu nya.

"Nak balik ke rumah chim,chim nak...bersendirian untuk sementara." Jimin membuka pintu rumah.

"Jimin...duduk lah sini dulu,nanti lah balik ke rumah sewa kamu tu. Kamu kan sekarang Tak sihat Lagi." Ibu nya meletakkan baldi nya diatas tanah.

Baru saja Jimin ingin keluar,dia terhantuk dengan kepala Jungkook yang sedang bengang dengan ayah nya. Mereka berdua bertentangan mata Dan mengeras di situ.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Siapa encik Dan puan ni?" Ibu Jimin menuang air teh ke dalam cawan mereka berdua diatas meja.

"Kami ialah ibu bapa kepada bekas tunang park Jimin,Jeon Namjoon." Jawab encik Jeon.

"Eh,Masa pertunangan mereka berdua 3 tahun lepas,encik Dan puan takde pun." Dia Rasa ingin tahu.

"Kami berdua pergi ke luar negara Dua tahun sebab urusan kami di sana terlampau banyak untuk di settle kan. Saya pun terkejut yang anak Sulung kami bertunang dengan si....takde apa2 lah!" Puan Jeon mengipas diri nya dengan kipas lipat.

Jimin berasa hati dalam diam Dan Hanya melihat mereka sekeluarga duduk sama-sama diatas sofa.

"Tolong kawal perangai awak,Sayang. Erm,tujuan kami ke sini ialah untuk meminta kebenaran puan untuk kami kahwinkan anak bongsu kami dengan park Jimin." Encik Jeon menjelaskan segala nya.

Namjoon datang Masuk sambil membetulkan kolar baju nya Dan terkejut melihat bekas tunang nya,mereka berdua dengan segera pandang tempat lain.

Dia mengambil tempat di sebelah ibu nya yang sibuk mengipas diri nya dengan angkuh Dan Hanya senyap.

"Haa?! Anak saya Dan anak encik Dan puan belum kenal satu sama lain Lagi,tapi nak kahwinkan mereka berdua?! Saya Tak izinkan." Dia bangun tanda Tak setuju.

"Saya merayu sangat2,kami ingin kan keturunan untuk meneruskan tradisi keluarga kami-' encik Jeon di tolak ke tepi.

"Abang! Saya Tak nak pun Ada keturunan dengan anak miskin-" pipi puan Jeon di tampar oleh ibu Jimin.

"Awak panggil anak saya anak orang miskin? Ye! Memang kami miskin sebab kami dari kampung,tapi jangan lah pandang kami dengan Hina sekali! Jijik sangat ke anak saya sampai awak gelar macam tu?!" Dia campak mangkuk keatas lantai.

Jimin cuak selepas dengar perbualan mereka,dia Rasa ingin pergi dari sini supaya dia Tak di kahwin kan dengan adik bongsu Namjoon.

"Park J-Jimin,tolong lah terima. Kami-ehem pakcik merayu sangat untuk kamu berkahwin dengan Jungkook." Encik Jeon memandang Jimin dengan penuh harapan.

"I-Ibu,C-Chim Tak nak kahwin-" Jimin mula menangis.

"KAMU KAHWIN SAJA LAH DENGAN ANAK MEREKA! IBU NAK MENGAKU YANG IBU MALU ANGGAP KAMU SEBAGAI ANAK IBU,SEBAB KAMU LAH KAMI SEMUA DI PANDANG HINA OLEH ORANG BANDAR! KAMU JIJIK!" Dia menepis tangan anak nya yang berhati tisu.

'i-ibu,kenapa ibu cakap macam ni? Ibu saja kan suruh Jimin keluar dari rumah ni supaya boleh berkahwin dengan namja tu." Jimin mula menangis sambil menekup mulut nya.

"TAK! IBU MEMANG JUJUR! IBU BENCI KAMU! Encik Jeon,saya bagi kamu kebenaran untuk ambil anak saya sebagai menantu encik." Dia pergi dari situ sambil menutup pintu bilik.

Jimin memandang mereka berempat sambil peluk diri nya kerana berasa ketakutan,sedih,marah Dan sakit hati.
Namjoon hanya hembus nafas Dan betulkan baju nya,puan Jeon menjeling Jimin dari jauh.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Selamat malam,encik." Ayah Jimin menutup pintu teksi milik nya.

Kemudian dia terdengar bunyi handphone nya berdering dengan kuat diatas kerusi sebelah nya.

"Hello"

"Appa,huff! Huff!"

"Kenapa ni Jimin? Apa yang terjadi?"

"Appa,J-Jimin nak Mati."

"Kenapa cakap macam tu Jimin? Tak baik tahu Tak,tuhan elok2 bagi kamu peluang untuk hidup tapi kamu mintak nak Mati pulak."

"Jimin di paksa untuk berkahwin dengan adik n-namjoon."

"Appa tahu,ibu kamu telefon ayah pagi tadi Masa ayah bawak penumpang,Jimin appa tahu yang kamu Tak nak tapi takpe lah kamu dah di Lamar,cincin telah di sarung. Ingat pesanan appa ni. Jangan sedih. Bye sayang,appa Ada lagi sorang penumpang untuk di bawa."

Panggilan mereka berdua di putus Dan Jimin memandang suasana diluar tingkap bilik rumah sewa nya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perkahwinan diantara Jimin Dan Jungkook sedang berlangsung,ramai tetamu dari taraf kaya datang ke majlis mereka berdua.

Jimin memandang namja yang Tak di kenali yang sudah bergelar sebagai "suami" di sebelah nya. Kemudian Jungkook menjeling nya dengan benci,Jimin Hanya senyap.

Pada malam itu,mereka berdua tidur di dalam satu bilik Dan Jimin duduk diatas tilam sambil pandang keliling. Jungkook datang Masuk setelah keluar dari toilet.

"Nama kau Jimin kan? Huh lemah." Jungkook campak jam nya diatas meja.

"Saya nak keluar." Jimin ingin menyentuh tombol pintu bilik nya.

"Kau Tak boleh keluar selagi Aku Tak bagi kau kebenaran,kau jangan ingat yang kau bila dah jadi suami Aku,kau bebas sepanjang hayat kau." Jungkook melanggar bahu Jimin sehingga dia hampir terjatuh.

Namjoon secara kebetulan lalu di sebelah adik nya sambil mejilat bibir,Jungkook menepuk bahu nya.

"Oh,hi anak Haram! Bahagia hidup kau eh tumpang hidup mak Aku? Mak kau yang pelacur tu Mana?" Jungkook sengih luas.

Namjoon menolak Jungkook ke dinding Dan hampir penumbuk ingin ke muka nya.

"Kau cakap tu biar Ada adab,bukan main lepas! Lagi satu,my mom is not a whore!" Namjoon melepaskan baju jungkook.

Jimin masih lagi Cuba untuk keluar dari rumah tu tapi dia dah letih memikir kan jalan keluar,dia hanya duduk diatas tilam Dan Cuba untuk rehat Pula.

Tiba-tiba pintu bilik di buka oleh taehyung yang memasang wajah berlagak nya,tapi dia bukan datang Seorang diri. Dia bersama puan Jeon,mereka berdua masuk untuk bertemu dengan jimin.

"Ewah ewah ewah! Hidup kau macam anak sultan kan? Bukan main baring atas tilam sambil letak bantal bawah kepala." Puan Jeon menjeling nya.

"Biasa lah mama,anak miskin memang macam tu Tak sedar diri dia siapa,dia berlagak Dan perasan yang dia tu anak orang kaya.' Taehyung menguap.

Jimin bangun Dan memandang mereka berdua,Dan di paksa untuk mengemop satu rumah bagi bersih. Tae menuang air sirap diatas lantai bagi Lagi Kotor Dan mendera jimin.

"Heh! Kesian." Tae Hanya meninggalkan dia keseorangan di sana.

Jimin mengeluh keletihan sambil mop lantai.

To be continued
Vote and comment ✨
Share my story too

Jeon Sarang (BTS)Where stories live. Discover now