"asal kau cuba nak bongkarkan rahsia tu?! Kau tahu Tak hampir2 terbongkar!" Puan Jeon menolak dada oli.
"LOL,tolak dada Tak sakit pun. But the way,itulah ugutan Aku kalau kau Tak nak tunaikan janji kau tu,hmm jumpa Aku esok dekat cafe bawak sekali duit kau." Oli beredar dari situ sambil tersenyum.
"Ish! Geram betullah Aku!" Pintu rumah di tutup kuat.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Encik Jeon,ni kertas yang client mintak hantar." Garam meletakkan kertas-kertas itu diatas meja.
"Okay thanks,awak boleh keluar." Dia mengambil kertas itu untuk di tanda.
Kebetulan Jungkook berada di situ sedang sibuk mengemas barang untuk balik ke rumah,terus Garam berjalan perlahan-lahan kearah nya sambil mengeluarkan coklat bar bersaiz kecil.
"Hi encik Jungkook." Garam menyapa Jungkook dengan senyuman.
"Hi." Jungkook menaikkan kening belah Kiri nya sambil angkat beg.
"Ambillah coklat ni,saya belikan untuk awak. Kalau Tak nak,bagi lah dekat kawan awak yang pregnant tu." Dia menghulurkan coklat itu kepada nya.
"No,sorry I don't like chocolate. But the way,dia bukan kawan tapi dia suami I. So just keep that chocolate for yourself,bye." Jungkook bercakap dengan nada dingin.
Gung! Coklat bar itu di campak ke dalam tong sampah.
"Kim Garam,bertenang. Masih awal Lagi,belum terlambat. So don't be to rush okay,masih banyak peluang." Dia bercakap kepada diri sendiri sambil mengepakkan rambut.
"Oi,boss panggil. Lagi satu,kau kemas sekali meja kau tu,semak lah Aku tengok dah la buku sampai atas lantai. Baru semalam Ada orang terjatuh sebab tersepak." Jennie mencekak pinggang sambil memandang nya dengan tajam.
"Tak lama lagi betina pipi gemuk ni memang nak kena bunuh." Garam menahan kemarahannya.
"Dah balik." Jungkook Masuk sambil campak beg nya diatas sofa.
Jimin keluar dari dapur sambil minum segelas susu soya,Jungkook cium pipi nya dengan lembut.
"Awal balik,biasa pukul 7 baru balik." Jimin memandang nya dengan mata yang membulat Dan bersinar.
"Demi suami yang tercinta,Aku rela balik awal." Jungkook membelai rambut Jimin.
Garam berdiri depan pagar rumah mereka berdua,dia meletakkan kotak yang diisi sesuatu diatas tanah.
Taehyung yang baru sampai terus terkejut melihat seseorang yang Tak di kenali berada di situ.
"Hey,you siapa huh? Tiba-tiba datang depan pagar rumah boyfriend I?" Taehyunh memandang nya dengan sombong.
"Excuse me,your boyfriend? WOHOHO! No,he's not your boyfriend. Dia adalah bakal suami saya,saya Rasa awak balik lah." Garam jeling dia sambil jilat bibir.
"You siapa nak halau I? I orang pertama yang dia sayang,di sebab kan jantan kampung tu terus dia tinggalkan I macam tunggul." Tae memarahi nya.
"Jantan kampung? Means namja tu perampas lah?" Dia sedang berfikir.
"Yah! Apa yang kau buat dekat sini taehyung? And kau siapa pulak yang tiba-tiba muncul?" Suga sedang marah sambil matikan enjin motor.
"I Kim Garam-"
"Whatever lah,nama kau kim masam sekali pun. Get out from here dear stranger,kau pun balik susukan anak kau! Apakah yang terjadi pada Hari ini haish." Suga menggaru kepala nya stress.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Nah duit kau,semua nya di dalam sampul tu." Puan Jeon meletakkan sampul itu diatas meja.
"Good,1000 won. I nak you hantar sampai jadi 12,000 won sebagai denda kerana you mungkir janji." Oli sedang mengira duit itu.
"What?! Kau cakap just bayar 10000 won je,asal Makin bertambah ni?!" Dia Tak berpuas hati.
"You nak I call husband you then bagitahu Hal sebenar yang terjadi kepada second wife dia?" Oli mengugut sambil ketap bibir bawah.
"O-Okay,I will pay back." Puan Jeon terus terketar melihat Sana sini.
Garam berjalan ke belakang bangunan lama,Dan berjumpa dengan seseorang yang berkaitan dengan keluarga Jeon.
Dia mengeluarkan semua gambar-gambar Jimin yang diambil oleh Seorang perisik yang bekerja dengan dia semalam.
"I nak you hancurkan hubungan mereka berdua,then tuangkan air atau apa-apa cecair supaya anak dia mati Dan dia masuk hospital,got it?" Garam mengangkat kening nya.
"Yes ma'am." Jawab orang suruhannya.
"Nah duit you,I bayar awal so you need complete all tugas yang I bagi dekat you." Garam memberikan handbag yang diisi dengan duit yang banyak.
Tanpa mereka berdua sedari,Ada seseorang yang mengintai mereka dari jauh. Dia seperti seseorang yang rapat dengan Jungkook Dan selalu buat masalah di dalam office sehingga encik Jeon terpaksa pecat dia.
"Okay,I want to know what is your next move,dear miss garam." Dia berjalan dan membetulkan baju sejuk nya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jimin sedang sibuk vakum lantai sambil bernyanyi,Jungkook seperti biasa tidur pada Hari cuti kerana keletihan bekerja.
Krang! Tingkap rumah mereka pecah setelah satu botol yang di campak dari luar Masuk ke dalam.
Jimin mengambil botol itu Dan mengeluarkan kertas yang di gulung di dalam nya dengan cemas.
Stay away from Jungkook, Park Jimin-
"Apa benda ni? Ugutan ke ni-"
"Jimin,are you alright?" Jungkook muncul setelah dia terdengar bunyi yang kuat dari tingkat bawah.
Jimin memberikan dia kertas itu Dan di baca kuat-kuat oleh Jungkook,kemudian kertas itu di remukkan oleh tangannya yang berurat timbul.
"I know who did this." Dia mengambil kunci kereta Dan terus keluar rumah.
"Jungkook nak pergi Mana tu?!" Jimin keluar dari rumah Dan hanya mampu melihat kereta itu pergi.
Taehyung yang sedang sibuk main phone di belakang rumah secara tiba-tiba di tumbuk kasar oleh Jungkook.
Namjoon terkejut melihat kejadian itu dari tingkat atas Dan terus berlari ke bawah untuk hentikan pergaduhan itu.
"YOU NI KENAPA TUMBUK I?!" Taehyung pegang pipi nya.
"KAU EXPLAIN SEKARANG APA BENDA NI?! KAU UGUT JIMIN SURUH JAUHKAN DIRI DIA DARI AKU KAN?!' dia baling kertas itu diatas muka Tae.
"What the hell was this,ugut? Apa benda you ni?!" Tae memarahi nya semula.
"Kau ni!" Jungkook cekik leher nya Dan menghempas ke dinding kemudian dia ingin menumbuk Lagi.
Gedebuk! Penumbuk Namjoon melayang ke pipi nya berganda lebih kuat sehingga keluar darah.
"Asal kau pukul dia?! Boleh Tak kawal anger issues kau tu?!" Namjoon menarik kolar baju nya.
"Dia ugut Jimin suruh jauhkan diri dia dari Aku,macam Mana Aku nak kawal diri Aku?!" Jungkook menjerit kearah abang nya sendiri.
Namjoon mengambil kertas yang berada diatas rumput itu Dan baca dari dalam hati,kemudian dia memandang muka adik nya sambil hembus nafas.
"Benda boleh bawak bincang,perlu ke sampai tumbuk bagai? Takkan,so let's discuss siapa yang rancang semua ni." Dia bercakap dengan nada sopan setelah dia marah.
"Apa benda lah korang ni,macam budak sekolah rendah." Sehun ketawa sambil bersandar di dinding rumah.
Mereka bertiga memandang Sehun dengan menyampah kerana perangai nya yang menyakitkan hati.
To be continued
Vote and comment ✨
Share my story too to your friends
YOU ARE READING
Jeon Sarang (BTS)
Fanfictionpark Jimin,Seorang anak lelaki kepada pemandu teksi yang bekerja di Seoul selama 8 tahun setelah mereka seisi keluarga di halau keluar dari rumah sewa mereka di Busan. manakala,Jungkook Dan Taehyung ialah pasangan kekasih yang bahagia hingga lah sua...