Jimin membuka mata nya sambil menggaru belakang leher nya,dia baru saja ingin tapi terasa tangannya seperti tersangkut.
Apabila dia tengok tangan Kiri nya,ianya di gari pada tiang katil.
Note: author Tak Tau nak panggil benda tu T_T
"Eh asal Aku kena gari ni? Ni mesti kerja Jungkook,Jungkook lepaskan Aku!" Jimin menjerit dari dalam bilik.
Suara nya kedengaran sehingga ke luar bilik,Malang sekali takde sesiapa pun yang berada di tingkat atas. Hanya tinggal dia Seorang diri di dalam bilik Dan di gari.
"Aduh macam Mana Aku nak keluar ni? Dah la Hari ni nak bawak ayah Aku balik rumah." Jimin sedang berfikir Cara untuk melepaskan diri.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Jimin! Jaemin! Sayang!" Encik Park mengigau sambil tangannya berada di udara.
Doktor seokjin berjalan Masuk ke dalam wad nya sambil menggigit sebuah epal Dan membawa keluar flashlight kecil untuk check mata pesakit.
"Encik,encik. Encik kenapa ni? Mengigau ke?" Doktor seokjin mengejutkan encik Park.
"Anak-anak Dan isteri saya Mana? Dorang hilang Masa pergi pasar dengan saya,dorang kena culik ke?!" Dia gelabah sambil mencari sekeliling bilik.
"Encik mengigau ni,dah la. Mimpi je tu,semalam anak-anak encik datang bersama isteri encik elok je,takde apa pun. Rehat dulu,dah sihat kan? Okay,duduk dulu nanti encik Jimin datang ambik eh." Doktor seokjin dudukkan dia.
"Banyak betul ayat encik kau guna,panggil Aku pakcik jelah. Pening aku dengar." Encik Park sambung tidur diatas tilam.
"Ai pakcik ni,punya lah elok Aku layan dia tapi dia membebel pulak.. lantak kau lah pakcik." Dia beredar dari situ untuk ke wad bayi.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jungkook berdiri di depan mesin air yang berada di dalam office ayah nya sambil bermain phone dengan tersenyum luas.
Namjoon berasa hairan kerana Jimin takde di samping nya pada Hari ini,terus dia menuju kepada adik nya.
"Jimin Mana?" Soal Joon.
"Kat rumah ah,kau sibuk apahal?" Jungkook menjeling nya.
"Aku Tanya dengan suara yang lembut,nada yang sopan. Tapi kau jawab dengan kurang ajar,apa Lagi yang kau Tak puas hati dengan Aku?" Namjoon bersandar di dinding.
"Jauhkan diri kau dari Jimin." Jungkook bercakap sambil menaip kepada seseorang.
Namjoon secara Tak sengaja ternampak Jungkook sedang chat dengan Seorang gadis lain. Nama nya di save sebagai ma gurl di dalam phone nya.
"Eh bagi sini,kau chat dengan siapa tu?" Namjoon Cuba merampas phone adik nya.
"Hoi bagi balik,yang kau ni dah kenapa shibal?!" Jungkook menepis tangan abang nya.
"Kalau kau betul2 sayangkan Jimin kau takkan chat dengan perempuan murahan tu! Kalau kau Tak cintakan dia,hanya sekadar kahwin dengan dia dalam keadaan terpaksa baik kau lepaskan dia,seksa dia tahu Tak menanggung penderaan kau." Namjoon berasa geram.
"Apa yang kau merepek ni? S-Sejak bila Aku Dera dia?" Jungkook pandang nya dengan tajam.
"Aku pasang CCTV dalam rumah,semua tempat. Dalam bilik kau pun aku pasang,kau jangan ingat Aku bodoh lah Tak Tau apa kau buat dekat dia,selama ni Aku biar saja Tau. Semalam Aku bawak dia pergi klinik,doktor kata lebam tu berada di tahap teruk di sebab kan kau." Namjoon terus beredar dari situ.
"Dasar penyibuk!" Jungkook memandang abang nya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jimin masih lagi di gari,dia berusaha bersungguh-sungguh untuk lepaskan pergelangan tangan nya.
Terdengar bunyi pintu di buka Dan Jungkook datang masuk dengan muka merah Dan mata seakan-akan seekor harimau yang sedang marah.
"Sini kau!" Jungkook membuka kunci gari itu.
"Ssitt ah." Pergelangan tangan nya terlalu merah.
Jimin di bawa keluar dari bilik Dan di bawa masuk ke dalam bilik rahsia nya yang berada di tingkat bawah. Bilik itu takde sesiapa pun tahu wujud,bilik itu di reka oleh Jungkook Seorang.
Batang besi diambil Dan di ketuk pada belakang leher Jimin,dia menyepak perut nya dengan geram kemudian dia hampir nak tikam tetapi hati nya seperti Tak sanggup.
Dia seperti berasa kesian Dan campak pisau itu diatas lantai,dia menggaru kepala nya Dan pegang wajah kecil Jimin dengan erat."Maafkan aku okay? A-Aku Tak sengaja,dengan perbuatan aku s-selama ni. Jimin,tolong m-maafkan Aku!" Jungkook peluk nya sambil menangis seperti anak kecil.
Jimin terkejut Dan keliru dengan personality suami nya,dia seperti pada permulaan ingin lari tapi dia memilih untuk lari Akan tetapi di selamat kan oleh orang lain.
"Dia ni double personality ke?" Jimin tertanya2 dengan perangai Jungkook yang cukup menakutkan.
Mereka berdua Naik ke tingkat atas,Jimin duduk diatas sofa sambil leher nya di cium oleh Jungkook.
"I'm sorry okay,baby? Forgive me please." Jungkook memandang nya sambil mengusap pipi Jimin yang begitu lembut.
Taehyung yang datang Masuk ke dalam rumah kononnya ingin bersama dengan Jungkook terkejut melihat mereka berdua duduk bersama diatas sofa.
Pipi Jimin di cium oleh Jungkook dengan erat,tangannya Pula di genggam kerana Tak mahu melepaskan nya.
Air mata milik taehyung mengalir sehingga bawah dagu nya Dan membuat kan diri nya Rasa seperti di khianati oleh namja yang dia percaya selama ini untuk bersama nya.
"Sampai hati kau buat macam ni dekat Aku? Kau seksa hati Aku,kau musnahkan segala harapan Aku pada kau. Aku benci kau!" Dia berlari masuk ke dalam bilik untuk menangis.
Akhir nya bibir Jimin di lepaskan,sementara Jungkook melihat di belakang nya. Dia meludah diatas tisu Dan mengelap bibir nya dengan tisu lain kerana jijik di cium oleh Jungkook.
"Jimin,malam ni kita pergi honeymoon nak?" Dia pegang bahu Jimin.
"Erm,takpe lah Hari ni saya busy. Nak ambik ayah saya dekat hospital,sorry Mr. Jungkook." Dia Cuba untuk mengelak.
Tangan nya terlalu kuat sehingga bahu nya berasa lenguh Dan terasa seperti hampir di patah kan.
"Kita pergi sama-sama okay?" Jungkook tersenyum sambil memandang nya.
Di hospital..
Encik Park pandang Jungkook dengan Tak puas hati Dan sedang ambil beg nya yang berada diatas tilam.
Jungkook Hanya memandang dinding untuk elak eye contact dengan ayah mertua nya yang sibuk memandang nya dengan tajam.
"Oh hi sorry lambat,okay Hari ni encik Park boleh discharge dari hospital. Terima kasih kerana singgah ke hospital ini,encik Jimin." Doktor seokjin berjabat tangan dengan jimin.
Darah milik Jungkook mula mendidih Dan menjadi panas di tahap maximum,dia seperti ingin meletup Dan hati nya berasa sungguh panas.
Mata nya mula berasa sakit melihat kulit Jimin bersentuhan dengan kulit namja lain,tambahan Pula senyuman Jimin yang cukup Mesra."Dasar si sampah!" Jungkook memberi death glare kepada mereka berdua sambil peluk tubuh.
To be continued
Vote and comment ✨
Share my story too to your friends
YOU ARE READING
Jeon Sarang (BTS)
Fanfictionpark Jimin,Seorang anak lelaki kepada pemandu teksi yang bekerja di Seoul selama 8 tahun setelah mereka seisi keluarga di halau keluar dari rumah sewa mereka di Busan. manakala,Jungkook Dan Taehyung ialah pasangan kekasih yang bahagia hingga lah sua...