13

103 6 28
                                    

3 bulan kemudian

"Kan Aku dah kata jangan angkat berat,kenapa degil sangat kau ni?" Namjoon memarahi Tae.

"Biar lah,Aku nak angkat semua barang-barang shopping Aku." Taehyung menjeling nya.

"Kau tu dah nak beranak minggu depan,ingat sikit haihh payah la cakap dengan kau ni,lepaskan semua barang tu." Namjoon mengangkat kesemua barang nya.

Kebetulan Jungkook Dan Jimin baru pulang dari kerja,Tae berjalan kearah nya sambil usap perut nya yang besar.

"Baby~dah lama you Tak cium Dan peluk I,kenapa you ignore I?" Tae peluk leher Jungkook.

Jimin Hanya melihat kejadian itu sambil menahan sakit kepala,kerana pagi tadi dia hampir2 pengsan.

"Alahh you ni,I kan sibuk. Takpe nanti kita berdua berjumpa balik bila I dah cuti." Jungkook pegang badan Tae dengan terpaksa.

"Betul ni?" Tae tersenyum gatal.

"Aku lempang jugak mamat ni." Jungkook mengangguk Dan memberikan dia senyuman palsu.

Dia berjalan Masuk ke dalam rumah, Namjoon menyaksikan kejadian itu tapi Hanya mengeluh sambil kemas kesemua barang-barang nya.

"Asal kau tercegat dekat situ? Cepat lah Masuk,tunggu apa Lagi?" Jungkook memandang nya dengan cukup dingin.

"Okay." Jimin Hanya memberi jawapan pendek Dan dia berjalan Masuk ke dalam rumah.

"Kenapa Rasa mual teruk ni? Haduhh pening kepala pulak tu,Aku Rasa Tak lama ni." Jimin mengurut kepala nya.

Selama berminggu-minggu,Jimin Hanya tahan segala kesakitan Dan pening,mual Dan segala yang di rasai oleh diri nya. Dia Hanya ikut cakap ibu mertua untuk sapu sampah belakang rumah,potong rumput Dan mop lantai bilik taehyung.

"Woi,Aku nak kau mop sekali bawah katil Aku tu." Taehyung datang sambil hirup jus berry nya.

Jimin Hanya buat dengan Rasa menyampah kepada nya,dia mop kesemua tempat bawah katil Dan di depan katil untuk bagi bersih.

Taehyung terasa perut nya sakit yang teramat,Dan terasa seperti sesuatu mengalir di celah peha nya. Kebetulan Jimin mop di depannya dia mula mengambil kesempatan.

"Boleh la Aku tuduh dia yang buat Aku jatuh sampai nak terberanak sebab dia sengaja." Dia berjalan ke tempat basah Dan buat-buat jatuh.

"Eh Taehyung!" Jimin terkejut.

"aduh sakit nya! Aduhh!" Kali ini darah pula yang keluar.

Kesemua mereka berlari masuk dalam bilik Dan terkejut melihat keadaan taehyung yang begitu teruk.

"Kenapa ni Sayang?" Puan Jeon pegang dagu menantu kesayangan nya.

"Tu haa,Jimin yang buat!" Dia menunding jari kearah Jimin.

"Kau ni kan! Tahu rosakkan hari orang jelah!" Puan Jeon menumbuk belakang nya sambil menarik telinga.

"HEY SUDAH LAH TU!" Encik Jeon menarik isteri nya.

Namjoon tanpa membuang masa dia dukung suami nya Dan memanggil driver untuk membawa mereka berdua ke hospital. Jungkook melihat Jimin dengan tersenyum,kemudian memberi thumbs up.

Jeon Sarang (BTS)Where stories live. Discover now