"dia ni kalau tak menyemak tak sah." Namjoon menghembuskan nafas.

"HAHA,tergelak Aku." Sehun terus beredar dari situ.

"Kau Tak payah nak menipu Kim Taehyung,kau kan yang rancang semua plan bodoh ni?!" Jungkook jerit kepada Tae sambil genggam penumbuk.

"What?! I don't know anything! Plan apa you ni? Ish!" Tae menghentakkan kaki nya diatas rumput.

"Dah dah, taehyung dah cakap yang dia Tak buat so apa kata kau tarik dan hembus nafas lepastu pergi balik. Kesian Jimin dekat rumah,dah la tengah sarat mengandung minggu depan dia dah nak beranak." Namjoon gosok-gosok belakang Jungkook.

Jungkook Hanya mengangguk dan terus berjalan keluar dari rumah tu,tapi dia masih tak berpuas hati.

Pada keesokan hari nya,kesemua mereka pergi ke rumah keluarga Jeon termasuk oli sebagai tetamu. Sehun turun dari tangga sambil membetulkan baju nya kemudian ternampak Tae yang sibuk cium pipi anak perempuan nya.

"Kau Kim Taehyung kan?" Soal Sehun.

"Yes,apa masalah?" Tae mengangkat kening kanannya.

"Takde apa just Tanya, terkejut jugak yang Jungkook dengan Namjoon dah kahwin." Sehun terus berlalu pergi ke dapur.

Pintu rumah di ketuk,dan timbul lah muka Garam selepas pintu di buka oleh orang-orang gaji yang baru siap mengemas tingkat atas.

Jungkook yang perasan Garam tiba-tiba Masuk terus sentap Dan berjalan kearah nya sambil mengetap gigi.

"Siapa yang jemput you datang sini?" Soal Jungkook.

"Aku yang jemput,so kau Tak payah menyibuk,blah sekarang." Sehun berjalan dengan berlagak nya.

Jungkook pergi dari sana Dan terus ke tempat lain,Sehun tersenyum kepada Garam yang baru sampai.

Jimin baru saja cuci muka Dan mengelap,dia berjalan keluar dari bilik air untuk tolong memasak di dapur.

Tangan seseorang yang sedang pegang botol air mineral sedang menuang diatas tangga supaya Jimin tergelincir,tapi seseorang dari tingkat atas sedang perhatikan perbuatan tersebut.

Jimin hampir terpijak tangga yang basah itu sambil bermain phone,tapi nama nya di panggil dari belakang.

"Jimin,dah lama kita tak jumpa." Namjoon muncul.

"Eh Joon,Makin hot kau sekarang." Jimin tak jadi menggunakan tangga.

"Erm,Jimin jom guna lif. Tangga tu baru lepas di mop so nanti takut Ada yang tergelincir bila lalu,let's go." Namjoon pegang bahu Jimin.

Pang! Pipi orang suruhan Garam di tampar.

"Kau ni! Macam Mana plan tu boleh gagal?! Kan Aku dah cakap tadi buat betul2!" Garam memarahi nya.

"Saya dah buat apa yang puan suruh tadi,tapi gagal. Maafkan saya puan,tolong jangan potong gaji saya." Dia merayu kepada garam sambil melutut.

"Apa lah yang bising-bising ni? Plan Tak menjadi ke HAHAHHA! Kesian." Sehun muncul secara mengejut sambil pegang phone nya.

"Eh yang menyibuk ni asal? Tak berkaitan dengan you pun!" Garam menggenggam penumbuk.

"Tapi berkaitan dengan Jimin kan? Maksud nya kau dah libat kan Aku sekali sebab dia adik ipar aku." Sehun pandang muka Garam dari jauh.

"Aku nak kau buat something." Garam mengarah orang suruhannya.

"Buat apa?" Soal nya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeon Sarang (BTS)Where stories live. Discover now