bonus

69 5 18
                                    

Author buat bonus story sebb Ada banyak yg tertinggal tadi...

Setelah mereka semua selesai mengambil gambar, Sarang di sapa oleh anak Namjoon Dan Taehyung iaitu Jeon Nam-Ri.

"Saya sebenarnya....nak mintak maaf atas perbuatan mak saya pada awak,dia selalu sangat maki awak bila datang rumah atok kita dulu." Nam-Ri rasa bersalah sambil pandang rumput.

"Takpe,benda dah lepas hehehe.." Sarang peluk sepupu nya dengan erat.

"Jom mama belanja Sarang dengan Nam-Ri." Jimin menegur kedua mereka.

"Eh takpe,biar Aku belanja-" Namjoon Tak sempat habiskan ayat nya di sampuk pulak oleh seokjin.

"Biar Aku belanja,gaji baru Masuk semalam." Seokjin mengorek dompet nya.

"Apa kata Aku belanja korang semua ice cream, habis cerita." Jungkook muncul sambil memasukkan kedua tangan ke dalam poket.

"Hoyehhh! Aduh!" Woozi terlupa tangannya masih lagi di balut.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"So,kau apa Khabar?" Kawan kepada Sehun datang melawat nya di dalam penjara.

"Baik je,jantan minyak oli tu pun dah Masuk wad mental sebab dia buat perangai minggu lepas." Sehun menggaru kepala nya.

"Kalau kau Tak berpakat dengan Garam tu,kau Tak Masuk penjara Tau." Dia memandang muka Sehun dengan tepat.

"Aku buat pun....sebab Aku benci dekat Jungkook tu,mak Aku pilih kasih sikit2 dia. Aku ni apa? Tunggul ke? Aku simpan dendam untuk balas dekat dia."

"Asal sampai macam tu sekali? Aku harap kau berubah lepas keluar dari penjara nanti. lagipun Garam dah takde."

Sehun terkejut setelah mendengar kata-kata kawannya.

"Macam Mana dia boleh mati?" Soal Sehun.

"Kena hempap dengan sorang laki tu,nama dia Tae kot." Dia mengurut dahi.

"Aku Rasa ada sebab kenapa dia pergi awal,mungkin Aku masih Ada Lagi peluang untuk mintak maaf Dan berubah." Sehun bangun sambil mengucap selamat tinggal setelah polis itu menyuruh dia masuk ke bilik nya balik.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"A-aku dekat Mana?" Taehyung membuka mata nya sambil menghirup udara.

Seluruh badan nya di balut Dan membuatkan dia Tak bergerak untuk sementara akibat terjatuh.

"Mama!" Nam-Ri menjerit dari jauh kerana terlalu rindu kepada Taehyung.

"Hati-hati Nam-Ri,woozi Tak nak masuk ke?" Soal Namjoon.

"Tak,Aku nak check pesakit lain even aku still tercedera." Woozi senyum.

Pintu di tutup Dan Nam-Ri di suruh pakai earphones kerana dia ingin bincang sesuatu dengan suami nya.

"Kau masih Ada hati Lagi kan dengan Jungkook? Kalau Ada hati Lagi dengan dia,Aku boleh ceraikan kau Dan izin kan kau kahwin dengan dia." Namjoon betul kan cermin mata nya.

"Aku dah takde sebarang perasaan dengan dia,Aku sedar yang Aku ni hanya Seorang yang terlampau obses dengan dia. Aku harap Aku dapat peluang kedua untuk berubah." Taehyung sedang struggle untuk gerakkan badan.

"Bagus lah,lagipun Aku Dan dia dah berbaik. Dia suruh Aku sampaikan maaf dekat kau sebab selama ni dia layan kau buruk,so it's good to hear from you that you don't like him anymore." Namjoon pegang tangan Taehyung.

Taehyung menangis sambil menahan kebas di badannya, Nam-Ri sedang mendengar lagu dengan riang.

"Oit! Mu buat gapo?" Hoshi cuit bahu woozi.

"Tebar roti canai,hang ni pun Suka sangat lah buat cheq terkejut." Woozi gosok dada nya.

"Itu pun mu nok terkejut ko? HAHAHAH!" Hoshi ketawa besar sehingga pesakit di situ kena serangan jantung.

"Amboi2,sweet nampak." Jhope datang sambil tangannya di belakang .

"Mana Ada sweet,kito cumo sembang biasa je tapi dia ni haa sikit2 nok gelabah." Hoshi cuit pipi woozi.

"Bila nak kahwin,nanti buat kenduri boleh Aku tumpang kakakka." Jhope pulak ketawa sehingga nazak pesakit di bilik lain.

"A-Apa ni cakap pasal kahwin? Ish nak buat kerja bye." Woozi berlalu pergi.

"Kau pulak asal merah satu muka?" Jhope peluk tubuh hoshi.

"TAKDOK GAPO LAH,JOM KITO PI MAKAN NASI GORENG!" Hoshi heret Jhope untuk pergi ke kantin.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Puan Jeon ketawa sambil menari depan pokok,encik Jeon dengan doktor perhati dia dari jauh.

"Puan Jeon hidap penyakit mental yang kronik,tapi kami akan Cuba untuk pulihkan dia kembali." Doktor itu terus pergi.

Encik Jeon hanya mengangguk dan terus berlalu pergi dari situ setelah habis waktu dia untuk melawat.

Beberapa bulan kemudian...

Sarang sedang menjilat lollipop dengan bahagia kerana family nya kembali pulih. Dia jugak Tak kisah dengan ejekan orang kepada rambut nya,malah dia berusaha untuk menjadi insan yang baik.

"Begini lah kehidupan kamu sekarang,telah kembali normal Dan Tak bergaduh Lagi. Aku berasa sangat bersyukur~" Sarang pergi kearah Jungkook dan Jimin setelah di panggil..

The end

Jeon Sarang (BTS)Where stories live. Discover now