Seorang lelaki mengetuk pintu rumah puan Dan encik Jeon sambil diiringi Dua orang bodyguard yang berbadan sasa Dan memakai cermin mata hitam.
Orang gaji yang baru siap mengelap meja mmebuka pintu dari dalam Dan terkejut melihat muka nya.
"Encik Sehun, selamat datang." Orang gaji itu membuka pintu luas-luas untuk mereka bertiga Masuk.
"Anakku! Rindu nya mama dekat kamu,apa khabar? Kamu dah makan ke belum? Macam Mana Rasa nya duduk dekat Australia?" Puan Jeon pegang pipi Sehun sambil tersenyum gembira.
"Okay je,lagipun baru siap semua kerja and segala appointment dah selesai. Sekarang ni rehat and thanks semua sambut kepulangan I." Sehun memberikan senyum yang letih Dan mengambil beg nya Naik keatas.
Puan Jeon mengeluh kerana Sehun Tak gembira melihat ibu nya sendiri.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Bukan honeymoon waktu malam ke? Kenapa buat waktu siang?" Jimin melihat keliling restaurant Mahal itu dengan mata bulat nya.
"Biar lah, lagipun rasa macam Tak elok buat malam sebab nak tidur awal. Aku penat,kau pulak tanggung anak Tak elok tidur lambat." Dia meneguk arak di dalam cawan kecil.
Seorang pelayan lelaki membawa satu Jag air kosong dan menuang ke dalam cawan Jimin Dan terus berlalu pergi selepas memberikan senyuman kepada mereka berdua.
"Jom lah makan, termenung apa?" Jungkook memotong stik itu dengan muka dingin.
"Just risau dekat ibu,dia kan Masuk hospital sebab demam. Harap esok ibu dah boleh balik ke rumah,jaemin teman kan Masa aku takde." Jimin meneguk segelas air kosong Dan menghirup sesudu sup cendawan.
"Takde apa lah,ibu kau sihat je. Kan dorang jaga beramai2. Bukannya di pinggir kan pun,makan kejap Lagi kita nak pergi ke sesuatu tempat." Jungkook memandang nya sambil mengunyah.
Jimin mengangguk Dan menghirup sesudu Lagi sup cendawan buat Kali kedua Dan mengoyakkan roti bakar.
Selepas saja mereka selesai makan, kedua-dua nya berjalan-jalan di taman bunga yang Jungkook cari di dalam internet untuk honeymoon.
"Cantik nya tempat ni,kau cari dekat internet semalaman sebab untuk ke tempat ni?" Soal Jimin.
"Yes,bila tengok dari depan lagi cantik dalam phone." Jawab Jungkook sambil menghembus nafas.
Secara tiba-tiba handphone nya berdering di dalam poket seluar Dan dia menjawab nya dengan menyampah kerana mengganggu Masa dia bersama dengan jimin.
"What do you want?"
"Hai,Encik Jungkook Ada kata yang bercuti dekat amerika sebulan kan?"
"Yes, what's your problem to disturb me?"
"Encik Jeon Ada bagitahu yang dia Ada urusan penting minggu depan melibatkan encik Jungkook. Jadi dia nak encik Jungkook balik ke Korea esok,itu saja pesanan dia"-
Jungkook putuskan panggilan itu Dan menyimpan phone di dalam poket nya dengan marah sambil berjalan kearah Jimin.
"Esok kita dah kena balik ke Korea,appa sibuk nak buat urusan penting dia tu minggu depan." Jungkook memberitahu Jimin.
"Oh,ingatkan sebulan tapi takpe lah jom kita balik ke hotel. Kemas semua baju,nanti esok boleh pergi ke airport awal-awal." Jimin tersenyum sambil usap perut nya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Encik Jeon masih Tak balik lagi ke rumah nya walaupun office itu sudah kosong kerana semua pekerja dah balik ke rumah masing-masing.
Dia bangun Dan keluar dari dalam bilik nya Dan melihat pemandangan luar,waktu malam yang di penuhi dengan bintang Dan satu bulan penuh.
"Dah lama Aku Tak tengok pemandangan macam ni sejak dia mati accident Masa Namjoon menang pertandingan bola sepak dulu." Dia mengeluh sambil menggaru kepala nya.
Bunyi pintu office di ketuk dari luar Dan dia membuka nya,Seorang yeoja yang membawa banyak file kerja untuk interview bersama nya.
"Ada apa awak datang sini?" Soal encik Jeon.
"Saya datang nak interview kerja,masih Ada tempat kosong ke?" Dia Tanya encik Jeon.
"Tinggal satu je tempat kosong,tapi awak memang bertuah lah. Ikut saya ke bilik." Dia mengiringi yeoja itu masuk ke dalam bilik nya dan menutup pintu.
"Nama penuh apa?" Soal encik Jeon.
"Kim Garam." Jawab nya sambil duduk diatas kerusi tetamu.
"Oh,jadi bagi saya periksa latar belakang awak dulu dalam file ni. Lepas saja saya siap,nanti saya Alan call awak Dan bagitahu lah awak ni layak ke Tak kerja di sini." Dia mengambil semua file nya untuk di periksa.
Yeoja itu mengangguk Dan terus membuka pintu untuk pulang,sambil berjalan keluar dari office itu dia seperti sedang memikirkan sesuatu di dalam kepala nya.
Encik Jeon menyimpan file itu di dalam Laci meja pekerja kemudian terus mengemas barang Dan ambil beg bersama kot nya untuk dia pulang ke rumah. Masa dia mengunci pintu office itu dia perasan yeoja yang datang interview nya tadi berdiri di depan kedai nasi ayam yang dah di tutup Seorang diri.
"Yeoja tu tinggi teksi ke apa? Asal nampak lain macam je." Dia memandang nya dari jauh sambil membuka pintu kereta nya.
Kebetulan teksi berhenti di depan dia Dan terus dia Masuk ke dalam,dia hembus nafas lega kerana Tak jadi apa-apa kepada yeoja itu.
Sehun keluar dari dalam bilik nya Dan terserempak dengan Namjoon yang baru balik dari teman taehyung bawa anak mereka inject vaksin di hospital tadi.
"Oi,jalan tengok kanan kiri boleh Tak?" Sehun menjeling nya.
"Kau ni,cakap dengan Aku memang takde adab kan? Walaupun dah bertahun2 kita membesar bersama." Namjoon memandang nya dengan geram.
"Hm memang lah,tapi Masa tu mak kau yang menyibuk bawak kau dekat rumah kitorang. sibuk nak jumpa ayah aku,semak." Sehun peluk tubuh sambil memandang nya.
"Ayah kau ayah Aku jugak,yang kau benci sangat dekat mak Aku apahal? Dia cuma datang nak melawat appa je." Namjoon jawab sambil menggenggam penumbuk.
"Patut nya kau ni mampus accident dengan mak kau,ataupun mati dalam perut dia Masa dia hampir keguguran dulu-
Belum sempat Sehun habiskan ayat nya, Namjoon menumbuk muka nya sambil menolak ke dinding dengan penuh kemarahan.
Encik Jeon yang baru balik terkejut melihat mereka berdua bergaduh Dan Cuba sedaya upaya untuk meleraikan pergaduhan mereka.
"STOP! PERGI BALIK KE BILIK MASING2! Sehun,kamu ni balik je buat Hal. Pergi semua Masuk dalam bilik!" Dia memarahi kedua anak nya.
Sehun menjeling Namjoon sambil berjalan Masuk ke dalam bilik,taehyung yang sibuk dukung anak nya terkejut melihat pergaduhan mereka berdua dari atas tangga.
Baju semua dah siap di lipat Dan di masukkan ke dalam beg,Jimin duduk diatas tilam sambil urut belakang leher nya yang lenguh.
"Baby,esok kita dah balik ke Korea Tau. Takpe,nanti baby dah keluar kita boleh bercuti ke seluruh dunia okay?" Jimin bercakap dengan anak nya yang berada di dalam perut nya.
Jungkook Masuk sambil membawa semua kasut Dan masukkan ke dalam beg dengan muka letih,dia menepuk bantal Dan baring untuk tidur.
"Dah tidur,baby tu bukannya dengar pun kau cakap apa. Telinga belum tumbuh Lagi,tidur cepat." Dia memberi death glare kepada Jimin.
Dia Naik diatas tilam Dan terus baring kerana takut kepada Jungkook yang Akan belasah dia sehingga lebam.
To be continued
Vote and comment ✨
Share my story too to your friends
hangzaa
tae95taekook
kalpaijoTags~❤️
YOU ARE READING
Jeon Sarang (BTS)
Fanfictionpark Jimin,Seorang anak lelaki kepada pemandu teksi yang bekerja di Seoul selama 8 tahun setelah mereka seisi keluarga di halau keluar dari rumah sewa mereka di Busan. manakala,Jungkook Dan Taehyung ialah pasangan kekasih yang bahagia hingga lah sua...