Support characters at cafe: Sana twice,heechul,Yeji ITZY

Jimin pergi kearah mesin photostated setelah berdiri di depan bilik office Jungkook,secara Tak sengaja dia terlanggar heechul yang sibuk mencatat tunggakan bil nya.

"Maaf kan saya,encik heechul." Jimin tolong ambikkan bil nya.

"Eh eh takpe awak,biar saya sendiri yang kemas bil saya yang berlambak ni." Heechul tersentuh tangan Jimin.

Jungkook yang sibuk menegup wine putih sambil pasang lagu lama ternampak mereka berdua diluar,mata nya menjadi merah Dan cawan itu di hentak diatas meja.

Dia berjalan kearah Jimin Dan memandang muka heechul.

"Ah encik Jungkook,saya nak bagitahu yang boss-" muka nya di tumbuk.

Pekerja-pekerja di situ hentikan kerja mereka untuk seketika kerana terkejut melihat kejadian itu.

Manakala encik Jeon yang baru masuk melihat anak nya dari jauh sambil pegang kot di lengan Kiri nya.

"Awak,apa awak buat ni?" Jimin cuak.

"Kau,masuk bilik Aku. Heechul! Sekali Lagi Aku nampak kau sentuh dia,kau tahu lah nasib kau macam Mana nanti." Jungkook membaling kertas-kertas itu kearah heechul.

"Jeon Jungkook! What are you doing?!" Encik Jeon bertegas.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jimin duduk diatas sofa sedangkan mereka berdua sedang sibuk bergaduh tentang heechul.

"Ini ke yang appa ajar kamu selama ni? Biadap Dan jadi Tak berguna,hah?!" Encik Jeon mula kepanasan.

"Heechul yang sibuk gatal sentuh Jimin,kook pun Serang lah dia." Jungkook Pula yang semakin panas.

"Appa dah Tanya mereka berdua,mereka sedang ambil kertas-kertas yang terjatuh tu dan secara Tak sengaja mereka tersentuh kulit masing-masing. Kamu ni siasat dulu sebelum bertindak! Otak udang!" Encik Jeon memandang Jimin Dan berjalan keluar.

Jimin membuka pintu itu,Cuba untuk keluar dari sana namun gagal.

"Jimin,kau nak pergi Mana? Kau ni memang manusia jijik lah!" Jungkook menarik telinga nya Dan campak diatas kerusi.

"Sakit,awak tolong jangan buat saya macam ni." Jimin Cuba untuk bangun.

Jungkook mengambil cawan yang diisi dengan wine merah kemudian tuang diatas kepala Jimin sambil tersenyum.

Dia memandang kepada wajah suami nya yang kejam Dan phsycho,dia hanya rela kan diri nya di basahi oleh air beralkohol itu.

"Rasa segar Tak? Mesti lah kau segar." Jungkook nyala kan mancis.

"Awak jangan bakar saya! Tolong jangan bakar saya!" Jimin merayu kearah nya sambil peluk kaki nya.

"Kau diam lah." Jungkook hampir membaling mancis yang berapi itu keatas Jimin.

Suga sedang berjalan Masuk ke dalam office untuk menghantar makañan kepada sepupu nya,tapi dia bukan datang secara keseorangan. Tapi dia di temani dengan adik nya,woozi.

"Weh,Aku nampak pintu bilik si jungkook ternganga luas bagai kan Hati terbuka tu. Boleh la hang Masuk." Woozi pegang bahu suga.

Suga Masuk ke dalam bilik nya Dan cukup terkejut Jungkook Cuba untuk membakar suami nya.

"Hoi nyah! Kau buat apa?!" Suga menolak Jungkook Dan memijak mancis itu hingga api terpadam.

Jimin menangis teresak-esak sambil peluk lutut nya,botol wine itu terguling kearah kaki suga Dan di sentuh oleh nya.

"Kau Cuba nak bakar sepupu Aku eh?! Patut lah badan dia basah pun!" Suga menarik kolar baju jungkook Dan menumbuk pipi nya.

Woozi bawak keluar Kain Dan lap badan Jimin dengan berhati-hati.

"Aku nak ajar dia menjadi Seorang suami yang baik!" Jungkook memandang nya sambil darah meleleh keluar dari bibir.

"Ajar otak hang! Itu nama nya Cuba membunuh orang,bingai!" Woozi menyepak belakang Jungkook.

"Apa benda korang buat ni?" Namjoon berjalan Masuk ke dalam bilik nya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pang! Wajah Jungkook di tampar kuat oleh ayah nya.

"Kamu ni,appa tengok Makin Hari Makin teruk! Kalau Jimin terbakar,boleh jadi kes mahkamah kamu tahu Tak?! Ish!" Encik Jeon menampar buat Kali kedua.

"Apa yang encik Jeon buat ni?! Kesian la dekat dia." Taehyung menggedik.

"Tae,baik kamu pergi sebelum muka kamu pulak yang lebam, Namjoon! Bawak suami kamu ni pergi jauh2." Encik Jeon memandang Tae.

Namjoon memaksa Tae untuk Naik ke tingkat atas,Jimin di peluk oleh jaemin kerana masih trauma.

"Appa ni tahu bela namjoon hyung je! Kook ni appa Tak pernah bela!" Jungkook menjerit kearah nya.

Namjoon yang terdengar dari tingkat atas mula terasa hati Dan Masuk ke dalam bilik nya kerana Tak mahu jadikan keadaan semakin kelam kabut,Dan kelihatan Taehyung sibuk baca majalah kecantikan.

Jimin Masuk ke dalam bilik kemudian baring diatas tilam,jaemin turut mengikuti nya.

"Chim,tabah lah. Aku faham kau still trauma,tapi Tak lama lagi hati si jantan tu lembut jugak. Cold Dan ego bersama kekejaman dia tu Tak lama.." jaemin tepuk bahu nya kemudian terus turun ke tingkat bawah untuk balik.

Jungkook pulak datang Masuk,tutup pintu Dan membawa Tali pinggang. Dia memandang wajah Jimin dengan penuh kegeraman Dan mata nya di penuhi dengan kemarahan.

"Jimin,Kau ni menyusahkan hidup Aku jelah!" Dia menyebat badan Jimin sehingga lebam merah Dan unggu.

"Tolong hentikan Jungkook,Aku Tak tahan sakit!" Jimin menutup muka nya dengan kedua belah tangannya.

"Tak guna-" secara tiba-tiba dia berhenti menyebat Jimin.

"Kenapa Aku Rasa Tak sedap hati tengok Jimin dalam keadaan macam ni? Asal Aku pukul dia,dia menangis." Jungkook campak Tali itu diatas lantai.

"Kau selamat Kali ni." Jungkook Masuk ke dalam bilik air.

Jimin menghembuskan nafas kesakitan sambil Cuba sedaya upaya untuk berdiri dari jatuh diatas lantai yang sejuk.

Pada malam itu,ibu Jimin sedang berdoa di meja makan sambil air mata nya mengalir.

"Tuhan ku,tolong lah lindungi kedua-dua anakku ketika Aku masih hidup Dan juga ketika Aku sudah meninggalkan dunia ini. Tuhan ku,tolong jaga mereka dari sebarang perkara yang merbahaya." Ibu Jimin mengelap air mata nya.

To be continued
Vote and comment ✨
Share my story too

Jeon Sarang (BTS)Where stories live. Discover now