12

102 6 16
                                    

"kau ni dah kenapa muntah teruk ni?" Namjoon gosok belakang Taehyung yang sibuk muntah di dalam mangkuk tandas.

"Pening lah kepala Aku." Tae bersandar pada dinding.

"Mari lah kita pergi hospital,nanti Lagi teruk jadi nya." Namjoon Bantu dia untuk bangun.

Dia menggeleng kepala kerana dia Tak Suka hospital,tapi Namjoon memaksa nya untuk pergi sana kerana dia risau.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Congrats encik kim Namjoon,awak telah menjadi Seorang ayah. Encik taehyung hamil 3 bulan." Doktor seokjin tersenyum.

Namjoon Dan Taehyung berasa seakan-akan Tak percaya dengan kenyataan tersebut,dia memandang muka Tae dengan cuak.

"Eh,you Tak tipu kan?" Tae menyoal dengan berlagak.

"Buat apa saya nak tipu,saya yang scan perut awak tadi sebab tu saya bagitahu benda yang betul. Saya jujur orang nya." Dia memberi mini love.

"Terima kasih doktor." Namjoon memberikan dimple smile kepada nya.

Di luar hospital

"Berapa lama kau mula muntah? Kenapa Tak bagitau Aku?" Namjoon meneguk secawan kopi.

"Aku sebenarnya dah lama pening kepala,muntah apa semua tu tapi Aku Tak Tau pulak Aku mengandung." Tae mengetuk lutut nya dengan tangan.

"Berterus terang,anak siapa yang kau kandung kan tu? Kita baru kahwin 6 bulan,tapi dah mengandung." Namjoon ingin kan kepastian.

"Anak kau ah,anak siapa Lagi. Takkan anak adik kau pulak,dia pun dah benci kan aku." Dia menjeling suami nya.

"Takpe,balik ni Aku nak dajal Jimin." Tae tersenyum sambil makan sesudu kek.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Pergi Mana? Sehari kamu berdua hilang." Encik Jeon datang dengan muka risau.

"Pergi jalan-jalan semalam,tapi dah terjauh dari rumah pergi nya sebab tu kitorang tidur dekat hotel." Jungkook memandang muka Jimin yang baru lepas menangis.

Banyak kesan ciuman Dan bekas genggaman tangan Jungkook di seluruh badannya,dia Hanya mampu diamkan diri dari luahkan kepada sesiapa yang berbaik dengannya.

"Oh,ah pergi lah makan. Banyak makanan atas meja tu,kalau Tak nak pun takpe pergi lah rehat." Encik Jeon Naik ke tingkat atas.

"Why you cry baby boy? Is it hurt?" Jungkook smirk.

"Don't touch me,let me go." Jimin melarikan diri dari suami nya sendiri.

Malam itu

"Wah,finally menantu Aku mengandung! Oh my god!" Puan Jeon Dan encik Jeon gembira dengan berita itu.

Jungkook yang dengar announcement tersebut terus menggelegak darah nya,kerana dia Rasa tercabar.

"Tahniah kamu berdua,jaga anak tu elok2. Jangan bagi dia makan nenas,bahaya." Encik Jeon menepuk tangan.

Taehyung makan lebih dari biasa Dan minum Dua gelas kerana dahaga. Namjoon melihat dia dengan penuh kasih sayang Dan Hanya mampu tersenyum kerana Tak tahu ingin berkata apa.

Jeon Sarang (BTS)Where stories live. Discover now