"sekarang ni ibu Rasa pening lagi ke?" Jaemin menyoal puan park setelah dia sedar dari pengsan.
"Kurang dah,ibu lapar lah. Tolong beli kan ibu makanan." Puan park mengusap leher nya.
Jaemin mengangguk Dan pergi ke kantin hospital untuk membeli makanan,sedang dia Cuba untuk baring semula Seorang yeoja tua datang menampar pipi nya.
"Seo-"
"Mi-Na! Bagi balik laki Aku,ohh! Patut lah dia dah berpuluh tahun Tak balik lari kan diri,rupa nya kau punca!" Dia menarik rambut nya.
"Hey! Seo stop!" Encik Park menolak isteri pertama nya ke tepi.
"Kenapa abang sanggup buat seo macam ni? Kenapa abang pergi kahwin betina lain lepastu tinggalkan seo dengan anak kita?!" Dia meninggikan suara nya.
"SEBAB KAU BUKAN JODOH AKU! Kau Tak ingat ke,mak dengan ayah kita buat kahwin paksa dorang paksa kita berdua berkahwin. Dorang buat macam tu di sebab kan kau,kau nak dekat Aku padahal Aku Tak nak dekat dengan kau langsung! Aku Tak pernah suka kan kau,aku cuma Suka kan Mi-na! Bukan kau!" Encik Park mengusap kepala puan park.
"Abang Tak tahu seo menderita yang anak kita mati kena langgar dengan kereta Masa dia main bola dekat tengah jalan-"
"Sejak bila Aku Ada anak dengan kau?! Kau tu kena rogol dengan jantan lain sebelum kau di kahwin kan dengan Aku,kau pergi cakap dekat family kau Dan aku yang Aku buat kau mengandung sedangkan aku pun Tak tahu kau kena rogol! Kau sanggup buat macam tu supaya kau nak kahwin denagn Aku. Pergi dari sini!" Dia menolak nya ke tepi.
"Abang!-"
"Seo! Aku dah ceraikan kau,selesai!"
Dia menghalau nya keluar dari bilik."Kau kejam! Kau sanggup ceraikan Aku di sebab kan betina gatal tu!" Seo menangis sepuas2 nya sambil turun ke tingkat bawah.
Jaemin Naik ke tingkat atas bersama makanan yang di bungkus,dia terkejut melihat ibu nya menangis kerana di ganggu tadi.
"Apa yang jadi?" Soal jaemin.
"Takde apa lah,makañan dah sampai makan lah mi-na." Dia menegur isteri nya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jimin sedang sibuk menonton rancangan Running Man di ruang tamu dengan muka bosan,terdengar pintu rumah di buka tanda Jungkook dah balik dari kerja.
"Hoi,nah." Jungkook campak ticket flight ke New York diatas peha Jimin.
"Eh,buat apa kita nak pergi sana?" Soal Jimin.
"Honeymoon,as married couple." Jungkook Masuk ke dalam bilik untuk rehat.
Tak lama itu,pagar rumah mereka di ketuk banyak Kali sehingga kedua-dua pasangan itu terkejut.
Jungkook menyelak langsir di tingkap untuk mengintai siapa yang datang,Dan kelihatan seperti Taehyung yang datang dengan muka pucat sekali.
"Kau nak apa?" Jungkook buka pintu rumah sambil berjalan kearah pagar.
"Sayang,I rindu you sangat2 jom la balik dekat i!" Tae mengoncang pagar.
"Sudah lah,pergi balik. Semak lah Aku dengan kau." Jungkook cekak pinggang.
"Kenapa you dah jadi macam ni?! I Tak Kira you kena balik dekat i! I menderita lepas you tinggalkan I!" Taehyung memarahi nya.
Satu kereta hitam berjenama Mercedes Benz berhenti di belakang Taehyung Dan muncullah kelibat Namjoon yang membuka pintu kereta itu dalam keadaan cemas.
"Memandangkan kau dah Ada dekat sini,kau ambik lah laki kau ni. Suruh dia menyusu anak korang,serabut jugak hidup aku." Jungkook menjeling taehyung.
"Cukup2 lah drama kau dengan dia! Tak malu ke dengan mama dengan anak kau and dengan daddy? Kalau Aku malu Tau tapi terpaksa tahan je dengan perangai kau yang obses dekat orang yang Tak suka kau. Enough! Jom balik." Namjoon menarik lengan Taehyung Masuk ke dalam kereta.
YOU ARE READING
Jeon Sarang (BTS)
Fanfictionpark Jimin,Seorang anak lelaki kepada pemandu teksi yang bekerja di Seoul selama 8 tahun setelah mereka seisi keluarga di halau keluar dari rumah sewa mereka di Busan. manakala,Jungkook Dan Taehyung ialah pasangan kekasih yang bahagia hingga lah sua...