Few years later...
Sarang POV
Hai,Nama saya Jeon Sarang. Saya dengan mama tinggal dekat Seoul,south korea. Kadang2 mama bawak Sarang jalan-jalan ke pulau Jeju untuk tenang kan minda.
Mama buat bisnes sendiri,siap ada caffe lagi. Mama ada boyfriend,nama dia Kim Seokjin.
"Sarang! Turun cepat tolong mama." Eh mama panggil.
Aku menutup buku diary ku dan kemudian terus turun ke bawah,kelihatan mama seperti tersenyum melihat ku.
"Mama,kenapa senyum macam tu? Sarang takut lah." Aku mula terbayang muka hantu.
"Happy birthday Sarang! Dah umur 9 tahun dah anak mama,nah mama suapkan kek." Aku mengunyah sesudu kek sambil ketawa.
Jungkook POV
Hari ini bermula nya hari baru dan penting,kerana aku telah menggantikan ayah Aku di sebab kan dia bersara dan hidap sakit jantung.
Tapi yeoja tak guna tu tak habis2 kacau aku tiap Kali aku Masuk ke dalam office,kenapa appa tak pecat dia? Takpe Aku dah ganti kan appa maksud nya Aku ada kuasa untuk pecat dia.
"Jeon Jungkook~" erh! Si Garam tu lagi.
"Kau takde kerja lain ke selain kacau aku? Aku tengah sibuk menyiapkan kerja yang banyak tertangguh." Aku semakin geram melihat dia.
"Tapi you,I macam bosan lah asyik buat kerja je. Sebab tu I datang you." Garam bercakap dengan nada gatal.
Ee! Dia membuatkan Aku darah mendidih sehingga tak terkawal.
"Apa function kau dekat office ni kalau bosan buat kerja? Kau makan gaji buta ke,shibal? Dah berhambus kau!" Aku menolak dia keluar dari bilik Aku sendiri dan menutup pintu.
Garam POV
Ish! Kenapa segala usaha aku tak menjadi hah?! Dah bertahun aku beratur untuk dia!
Aku akan usaha lebih gigih supaya kau dah lupa si jantan murahan tu.
Author POV
Doktor Seokjin berjalan keluar dari wad dengan muka seperti blush,kerana dia teringat kepada Jimin.
"Eh doktor,bakpo doktor senyum tu?" Hoshi tiba-tiba muncul bersama dengan tray ubat.
"Takde apa lah you hehe." Doktor seokjin cuba untuk menahan blush nya.
"Alah,sayo tahu doktor ni ado simpan rindu kepada seseorang doktor suko heheh!" Hoshi tersenyum sambil ketawa.
"Dah lah,saya nak keluar dulu untuk rehat shshsh." Dia berjalan dengan laju sambil terpapar gigi nya kerana tersenyum terlampau luas.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Mama,siapa ayah Sarang?" Dia bertanya kepada Jimin.
"Erm,mama nak pergi dapur jap-"
"Mama jangan mengelak,Sarang nak tahu jawapan mama." Dia merayu kepada Jimin.
Baru saja dia ingin menjawab,pintu rumah di ketuk oleh seseorang dari luar. Terus dia berjalan untuk bukak dan kelihatan seokjin memandang nya.
"Eh Jin! Dah lama kita tak berjumpa." Jimin ketawa kecil.
"Tulah,macam Mana keadaan Sarang? Dia okay?" Soal Seokjin.
"Sihat je you,dia siap main patung Barbie dekat atas kerusi."
Seokjin Masuk ke dalam rumah bersama dengan Jimin dan dia terus peluk kanak-kanak perempuan itu dengan erat sekali seperti ayah dan anak.
"Ini lah rupa Jeon Sarang~"
"Dah besar Sarang sekarang,tak lama lagi boleh jadi seorang gadis yang jelita." Seokjin usap kepala nya.
"Uncle ada belikan coklat?" Soal Sarang.
"Ada,nah coklat Cadbury untuk princess." Seokjin memberikan coklat bar itu kepada Sarang.
Jimin tersenyum dan terus dia flashback ketika dia dan Jungkook masih lagi bersama.
Flashback
"Jimin? Kau takkan tinggalkan Aku Kan? Sampai hari kita tua kau masih lagi bersama aku kan?" Jungkook pegang tangan Jimin dengan erat.
"Mesti lah.walaupun suatu hari nanti bila kita tua,kau pergi dulu. Kau tetap berada di dalam hati aku." Jawab Jimin sambil cium pipi Jungkook.
End of flashback
Jimin mengetap bibir bawah nya kemudian dia join seokjin dan Sarang bermain di ruang tamu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jungkook campak kot nya diatas tilam sambil menyerabutkan rambut nya,dia masih lagi berasa marah dengan Namjoon kerana kes dulu.
Sedang sibuk dia mandi,rasa marah dan geram nya semakin membuak2 tanpa sebab. Kemudian dia menumbuk dinding bilik air.
"AKU TAKKAN MAAFKAN KAU SAMPAI BILA-BILA,KIM NAMJOON!" Dia menjerit sekeras-keras nya.
Taehyung campak kesemua gambar Jungkook diatas tilam sambil menggigit ibu jari nya.
"Walaupun Aku Cuba move on dari kau,tapi aku masih lagi ada perasaan dengan kau. Aku akan dapat kan kau balik tak kira apa yang berlaku. Tapi nampak gaya betina yang kerja dekat office kau tu Cuba goda kau,dia membuatkan aku marah. Kim Garam, let's start the war." Taehyung smirk.
To be continued
Vote and comment ✨
Sorry short sangat sebab tak
Banyak idea 😭
YOU ARE READING
Jeon Sarang (BTS)
Fanfictionpark Jimin,Seorang anak lelaki kepada pemandu teksi yang bekerja di Seoul selama 8 tahun setelah mereka seisi keluarga di halau keluar dari rumah sewa mereka di Busan. manakala,Jungkook Dan Taehyung ialah pasangan kekasih yang bahagia hingga lah sua...