Part 19

11K 421 34
                                    

اللهم صل و سلم و بارك على سيدنا محمد🌸💙

نبدأ بإسم الله💙

.

.

.

كانت نور نائمه فى سبات عميق تشعر بالراحه و السكينه، حتى انها لم تشعر بإبتعاد عمر عنها بسبب نومها العميق.

شعرت نور بيد تهزها بخفه لتنهض من النوم فزعه ليحاول عمر تهدأتها قليلا حتى انتبهت له نور ناظره له بعدم استيعاب.

"ايه يا نور انتى خضتينى، فيه حد بيصحى كدا؟"

"أنت اللى خضتنى يا عمر، بتصحينى ليه انا عايزه انام"

صاحت نور و هى تريد النوم بشده حتى انها عادت للتمدد مره اخرى و لكن عمر جذبها من يدها مره اخرى جاعلا اياها تنهض مره اخرى لتنظر له نور بأعين تكاد تكون مفتوحه.

"قومى يلا يا نور علشان هنسافر"

" أنت بتصحينى من النوم علشان تقولى هنسافر، بلاش هزار يا عمر بقا و سيبنى انام"

صاحت نور لتحاول التمدد مره اخرى و لكن هذه المره قام عمر بحملها متوجها بها إلى المرحاض حتى ييقظها.

شهقت نور بقوة فور ان لامست الماء وجهها ليقهقه عمر عليها صائحا.

" ايه بتغرقى و لا ايه"

" گفايه خلاص صحيت، صحيت"

صاحت نور و هى تحاول إبعاد عمر عنها حتى ابتعد عمر عنها بعد أن تأكد من استيقاظها كليا.

"نشفى وشك و تعالى ورايا بسرعه علشان نلحق نوضب شنطه السفر علشان هنسافر كمان ساعه"

أنهى عمر حديثه الذى لم تستوعبه نور مغادرا المرحاض تاركا نور خلفه تحاول ايقاظ عقلها و حثه على الانتباه.

خرجت نور من المرحاض بعد عده دقائق لتجد عمر يدلف إلى الغرفه و هو بيده حقيبه متوسطه الحجم تخص السفر لتنظر لها نور بإستغراب.

" يلا طلعى هدوم تكفى يومين"

" أنت بتتكلم جد؟ احنا بجد هنسافر؟"

"اه"

اجاب عمر بهدوء لتنظر له نور قليلا لتتحدث مره اخرى.

"و هو السفر ده مش محتاج ترتيبات و تنظيمات، و اصلا هنسافر فين؟"

"مفاجأه، احنا هنسافر بالعربيه، و المسافه مش بعيده يعنى، و فى اى استراحه على الطريق نبقى ننزل نجيب سندوتشات او اى حاجه"

خطأ محببحيث تعيش القصص. اكتشف الآن