Part 22

10.7K 446 40
                                    

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين🌻💛

نبدأ بإسم الله💙

.

.

.

انتهت العطله القصيره سريعا ليعودا الاثنان إلى منزلهم و هما منهكان من ذلك الطريق الطويل الذى لم يخلو من مزاح الاثنان مع بعضهما، و نور التى ترى عمر بعض الصور التى التقطوها سويا بسعاده شديده.

بدلت نور ملابسها سريعا و ارتمت على السرير ذاهبه فى سبات عميق مما فاجئ عمر بسبب نومها السريع و العميق هذا، كأنها لم تكن تنام.

ابتسم عمر عليها ليبدل ملابسه هو الاخر متمددا بجانبها ذاهبا فى سبات عميق هو الاخر.

.

.

.

.

.

انقضى اسبوع على عودتهم من عطلتهم الصغيره، كان اسبوعا مليئا بطعام نور الشهى و المميز، و علاقه مميزه بين الاثنان مليئه بالتفاهم و السعاده التى يعلم الاثنان انها لم تستمر، أو ربما تستمر لا يعلما بعد.

فى الصباح و بعد انتهاء عمر من تناول طعام فطوره غادر إلى عمله بعد أن قام بتوديع نور التى ودعته بإبتسامه سعيده ملوحه له كالاطفال.

انشغلت نور بتنظيف المنزل و اعداد مفاجأه طعام اليوم إلى عمر ليقاطع عملها صوت رنين جرس المنزل لتضع نور وشاح على رأسها فاتحه الباب لتجد مريم جارتها أمامها.

"اهلا يا مريم تعالى اتفضلى عمر مش هنا"

"معلش يا نور انا مستعجله، مرات اخويا بتولد و هى لوحدها، اخويا مسافر و أهلها من بلد تانيه و لقيتها بتتصل بيا و بتقولى الحقينى انا بولد"

"ربنا يقومها بالسلامه يا رب، و ترجع و حجرها مليان"

"يا رب، المهم معلش يا نور هتقل عليكى، بس عبدالرحمن الباص هيجيبه كمان ساعه، و بباه مسافر فى شغل، ممكن لما يجى تنزلى تاخديه من المشرفه و يفضل معاكى لحد ما ارجع"

" اكيد يا مريم"

تحدثت نور بإبتسامه هادئه متسائله بهدوء.

" انتى هتاخدى عبدالله معاكى؟ "

" اه"

خطأ محببحيث تعيش القصص. اكتشف الآن