part 20

3.1K 207 35
                                    

اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌸💙

**

نزل الخمسة من السياراتان، كل ثنائي يسير مع بعضهم و"نورسين" تتقدمهم لتقف فجأة ملتفتة إلى الأربعة متحدثة معهم بنبرة جدية:

-بصوا بقا علشان نبقى على نور من قبل ما ندخل القاعة، أنا جوا هبقى مع أصحابي هنرقص وهنغني وهنهيص، من الآخر كدا مش عايزة حد فيكم إنتوا الأربعة يعلق على أي حاجة أو يتكلم في حاجة وبالأخص لبابا، كلامي مفهوم يا "زين" إنت و"لينا"!

-إشمعنا إحنا يعني؟!

صاحت "لينا" بغضب طفولي، لتقهقه "ليان" بخفة متحدثة:

-علشان إنتوا الإتنين من زمان وإنتوا فتانين، وأي حاجة "نورسين" بتعملها بتجروا تقولوا لجدو وتيته علطول.

-أهي ردت عليكي أهيه.

تحدثت "نورسين" وهي تشير على "ليان"، لتعاود الحديث مرة أخرى:

-ما علينا من ده كله ويلا بينا ندخل أنا أصحابي كلهم جوه أصلا ومستنيني.

-أيوه مستنيين الرقاصة إللي هتحيي الفرح.

صاحت "لينا" بتبرم، لتنظر لها "نورسين" بإستخفاف متحدثة:

-ملكيش دعوة، على قلبي زي العسل.

أنهت "نورسين" حديثها ملتفتة متحركة لداخل القاعة ليتبعها الجميع وهم ينظروا لها بإبتسامة هادئة بسبب حماسها الطفولي ذلك.

فور أن دلفت "نورسين" إلى القاعة حتى هرول إليها الجميع ساحبين إياها إلى حلبة الرقص حيث العروس التي تتراقص على أنغام الأغاني الصاخبة، لتشاركها "نورسين" الرقص بحماس كبير.

جلس الأربعة على طاولة مستديرة يتابعوا "نورسين" من الشاشات الكبيرة الموزعة في أنحاء قاعة الزفاف والمصور يقوم بالتركيز عليها برفقة العروس السعيدة.

تتالت الأغاني والجميع يرقص بسعادة، حتى أن هناك بعض المغنيين أتوا لإحياء حفل الزفاف أيضا حتى أتى الشخص المسئول عن الطبلة ليتحول الزفاف كثيرا وكل فتاة أظهرت موهبتها في الرقص، و"نورسين" لم تكن إستثناء رغم تحذيرات "لينا" الشديدة لها إلا أنها لم تبالي كون صورها لن تغادر هواتف أصدقائها، وحتى إن حدث ذلك سينسى الجميع في غضون يومان لا أكثر.

إنتهى حفل الزفاف في وقت متأخر، لتصعد "نورسين" في السيارة برفقة "زين" و"لينا" مثلما أتت معهم سابقا وهي تتألم من جسدها بأكمله وبالأخص خصرها وقدمها.

خطأ محببحيث تعيش القصص. اكتشف الآن