BAB 8

6.1K 440 20
                                    

Setelah seminggu Sya dan Hamsyar berbaik tapi harini seperti ada sesuatu yang bakal terjadi.

Selangkah saja masuk ke dalam cafe mata ketiga gadis tu terpandang akan pelajar yang berkerumun.

"Kenapa tu dik?" Soal Lysa ke arah junior yang berdekatan.

"Abang Hamsyar confess dekat Fayana." Pantas Lysa dan Zehra menoleh ke arah sepupu mereka.

Mata Sya hanya pandang ke arah Hamsyar yang memeluk bahu Fayana. Sakit,sedih,marah semuanya bercampur.

"Bro apa kau buat?" Soal Aizat. Hamsyar menjongket keningnya menandakan apa.

"Kau sakitkan Sya lagi?" Ditunjuk ke arah depan mereka dimana semuanya sudah jelas dilihat oleh Sya sendiri. Hamsyar membulatkan matanya kerana terlupa sesuatu. Dipandang wajah Sya.

"Congrat." Diatur langkah keluar dari situ.

"Sya!" Lysa dan Zehra mengejar langkah sepupu mereka. Calvin mengepal penumbuknya erat.

"Kau memang jantan tak guna Hamsyar! Gelaran bajingan layak dekat kau!." Amuk Calvin dengan wajah yang marah.

" 3 years dia tunggu kau tapi kau! Langsung tak nampak pergobanan dia? Sakit derita dia selama ni. Fuck!" Calvin mencapai telefonnya sebelum keluar dari Cafe. Aizat pandang Hamsyar.

"Sorry bro. Aku ikut Calvin."Dia mengejar sahabatnya. Hamsyar terdiam sendiri.

"Ra, kau telefon dia suruh datang taman." Arah Lysa dan Zehra menganguk. Nombor seseorang didail.

"Shh. Sya tengok aku." Diseka air mata sepupunya ini. Sakit dia lihat Sya yang nangis bergini.

"Aesira." Suara garau seseorang buatkan mereka menoleh. Sya bingkas bangun mendapati jejaka tu.

"Kenapa ni sayang?" Diusap lembut rambut tu.

"H..hamsyar."

"Abang dah pesan sayang jangan tunggu seseorang tanpa kepastian tapi kenapa sayang degil?" Diusap lembut pipi si adik.

"A..adik sayangkan dia hiks." Alexander Ukaisyah mengusap rambut panjang adiknya perlahan. Dia juga sekolah bersama adiknya tapi dia sambung ke tingkatan 6 dan waktu rehat juga berbeza sedikit.

"Sini peluk abang. Nangislah sepuas puasnya." Dan terdengarlah tangisan Sya. Si abang hanya mampu mengusap sayang rambut Sya.

"Eh?" Mereka menoleh ke arah Aizat dan Calvin. Jelas wajah mereka hairan.  Siapa lelaki ni.

"Abang kandung Aesira Ukasya." Kata Alex. Calvin dan Aizat menekup mulut.

"Alexander Ukaisyah? Wah ketua geng motor ada dekat sekolah ni? Asal aku tak perasan eh." Membulat mata mereka berdua.

"Kan beza tingkatan. Bengap." Aizat mengetuk kepala Calvin. Jejaka tu memandang marah.

"Abang" Alex menunduk melihat si adiknya.

"Ya sayang nak balik?" Sya mengeleng kepalanya tanda tidak mahu.

"Nak pergi kelas abang." Didongak memandang wajah Alex. Jejaka tu menganguk.

"Kitorang balik kelas dulu. Bye Sya." Lysa dan Zehra melambaikan tangan mereka. Sya turut melambai.

"Perempuan mana kau bawa masuk kelas ni?" Tanya Dafiq. Mata mata pelajar perempuan dalam kelas tu memandang Sya tajam.

"She is my sister."Dianggkat tubuh kecil tu ke atas peha nya. Ditarik kepala Sya ke dada.

"Gatal betul sampai nak kena duduk atas peha."kata salah seorang pelajar perempuan.

"Pekak ke bodoh? Dia adik aku lantak lah dia nak duduk mana pun." Bidas Alex dingin dan mereka semua terdiam.

"Kenapa mata sembab ni? Menangis ehh?" Geram Khalif yang melihat adik sahabatnya ni. Tidak tahu pula sahabat mereka mempunyai adik di sekolah yang sama.

"Ututut comelnya dia. Pipi tembamnya. Kau bagi dia makan apa ni?" Alex menjulingkan matanya malas.

"Kapas. Soalan pun."Dafiq tersengih sambil mencubit pipi gebu tu pelan. Gadis tu sudah terlelap disebabkan abangnya menepuk bahu nya perlahan.

"Asal adik kau nangis? Ada orang sakitkan dia?" Tanya Khalif dengan nada suara yang serius.

"Budak Hamsyar tu." Mereka berdua menganguk faham.

"Kau bagi jelah adik kau dekat aku. Geram aku tengok."Alex memeluk tubuh adik nya posesif.

"Argh tak da tak da. Dia milik aku."Khalif menjeling tajam.

THE PERFECT HUSBAND [C]Where stories live. Discover now