"Yeayyy abang! Sya dapat pingat emas!" Jerit Sya dan berlari ke arah suaminya setelah mengambil medal. Dia menjuarai ketiga tiga acara.
"Congrat sayang." Digosok kepala isterinya. Gadis tu hanya tersenyum saja.
"Akak, boleh tak saya kami nak tangkap gambar dengan akak?" Soal seorang junior lelaki. Walaupun junior tapi mereka sangat tinggi melebihi Sya.
"Boleh." Sya menoleh ke arah suaminya dengan isyarat mata jejaka tu menganguk mengizinkan. Sya bangun mengikuti ke empat tiga tu.
"Akak berdiri sebelah saya." Kata Naufal dan Sya berdiri di sebelahnya.
"Medal biar kami pegang sorang satu." Sya memberikan medal nya pada mereka bertiga.
"Okeyh ready eh." Jack mengangkat kamera nikon nya.
Clik.
Clik."Okeyh siap." Jack melihat hasil tangkapan nya.
"Thanks akak." Serentak ketiga jejaka tu berkata dan menyerahkan semula medal tu.
"Most welcome. Nanti send dekat akak." Mereka menunjuk dumb up. Sya masuk ke dalam dewan semula untuk acara memilih olahrawan dan olahragawati.
"Jadi tibalah masa dimana kita akan memilih olahrawan dan olahragawati. Agak agak siapa ya?"
Masing masing menjerit nama nama para atlet sekolah.
"Bagi olahragawan jatuh kepada.... Alexander Ukaisyah!! Dari rumah Hijau!"
Ternganga mereka semua. Sya turut terkejut apabila abangnya menjadi olahragawan. Bila masa laki tu masuk acara?.
"Beliau mendapat pingat emas bagi acara lompat tinggi dan lompat jauh berturut turut dari tingkatan 1 sehingga tingkatan 6."
Tepukan gemuruh memenuhi ruangan dewan.
"Bagi olahragawati pula. Agak agak siapa ya? Beliau juga adalah seorang atlet sekolah yang turut mendapat pingat emas berturut turut dari tingkatan 1 sehingga 5 tapi bagi acara apa ya?." Sengaja pengerusi majlis membuat mereka semua berfikir.
"Beliau dari rumah biru dan mendapat pingat emas berturut turut dalam acara lumba lari tidak kira lah dalam lumba lari 100 meter, 2×200 meter atau 4×100 meter." Masing masing sudah tercari cari siapa bakal menjadi olahragawati.
"Kita mempersilakan Aesira Ukasya untuk naik ke pentas bagi mengambil hadiah kerana beliau layak mendapat gelaran olahragawati pada tahun ni!"
Sya memberi medal pada suaminya dan bangun melangkah naik ke pentas. Dia melaga penumbuk dengan Alex.
"Untuk pengetahuan semua. Aesira Ukasya dan Alexander Ukaisyah adalah adik beradik kandung yang menjadi olahragawati dan olahragawan." Sekali lagi para pelajar ternganga.
Sya menoleh ke arah abangnya dan berjabat tangan sebelum Alex menarik tubuh adiknya ke dalam dakapan.
"Congrat sister."
"You too brother.""Adik bawa balik eh hadiah abang. Abangkan dah duduk asrama balik." Sya menjeling ke arah nya.
"Yelah." Mereka berdua turun dari pentas.
"Hebat isteri abang ni."Puji Hamsyar dan gadis tu hanya tersengih.
"Sya laparr bila nak rehat eh." Hamsyar melihat jam di pergelangan tangan nya.
"5 minit lagi sayang. Boleh tahan kan?" Perut si isteri diusap sayang. Sya menganguk kepalanya.
"Sya sya! Tengok medal!" Tersenyum lebar Zehra bila Sya menyerahkan medalnya.
"Tak ubah dari tingkatan 1." Tergeleng kepala Lysa melihat sepupunya yang sorang ini. Pantang nampak medal nak ja dia pegang.
YOU ARE READING
THE PERFECT HUSBAND [C]
RomanceSuka dalam diam? Memang itulah yang terjadi. Terjatuh hati pula dengan jejaka yang nakal dan selalu buat onar di dalam sekolah. Tapi disebabkan ego, dia menjual mahal. Siapa sangka yang menjadi mangsa jejaka tu adalah tidak lain tidak bukan ialah ga...