Tiba lah hari dimana dia akan dihijabulkan. Nafas dihela perlahan dan dipandang dua sepupunya.
"Kau cantik Sya. Jom turun." Dipegang tangan sepupu mereka yang agak gementar.
Sya hanya menunduk saja sehingga lah dia duduk di pelamin. Dia langsung tidak pandang siapa bakal suaminya.
"Semua dah ada? Mari kita mula ya."Ayahda Aeyden mula berjabat tangan dengan bakal menantu nya.
"Raja Hazim Hamsyar bin Raja Hafiz."
"Saya."
"Aku nikahkan engkau dengan anak perempuan ku Tunku Raja Aesira Ukasya binti Tunku Raja Aeyden dengan mas kahwin sebanyak 15 ribu ringgit dan seperangkat alat solat dibayar tunai." Jejaka tu menarik nafasnya dulu.
"Aku terima nikahnya Tunku Raja Aesira Ukasya binti Tunku Raja Aeyden dengan mas kahwin sebanyak 15 ribu ringgit dan seperangkat alat solat dibayar tunai." Selafaz nya dan dia bergelar suami.
"Sah?"
"SAH!""Alhamdulillah" mereka menadahkan tangan untuk membaca doa.
"Assalamualaikum bidadari syurga abang." Sya yang sedari tadi melayan dunia nya sendiri segera mengangkat muka memandang wajah jejaka tu. Terkejut!.
"Cepatlah bagi tangan dekat suami." Arah Bonda Aiyana dan Sya menghulurkan tangan nya.
Dia turut buat perkara yang sama dan menunduk mencium tangan yang telah sah jadi suaminya.
"Taknak buka purdah tu?" Soal Hamsyar dan gadis tu mengeleng kepalanya.
"Buka lah purdah tu adik. Biar suami tengok. Syar buka kan." Tangan Hamsyar naik membuka purdah tu.
"Sweetheart." Terukir senyuman manis di bibir jejaka tu. Tidak dia sangka bonda nya mahu menjodohkan dia dengan gadis kesayangannya sendiri.
Tubuh kecil tu terus dipeluk erat olehnya. Tidak peduli suasana disitu.
"Finally you are my wife!" Gembira tidak terkata bila dapat berkahwin dengan gadis yang dia sayang.
SYA menguak pintu bilik tu perlahan. Rasa gementar pula mahu masuk ke dalam bilik.
Tubuh nya mengeras bila terasa ada sepasang tangan melingkari pinggang nya. Nafas hangat jejaka tu dapat dirasai olehnya.
"i miss you so much." Dicium pipi gebu tu. Rindu dia mahu mencium, mencubit pipi yang telah menjadi kegilaan nya.
"Jadi calon suami Sya ialah Hamsyar?" Jejaka tu tergelak kecil dan mengangguk.
"Abang pun tak tahu yang family abang nak jodohkan abang dengan sayang. Cucu Raja dengan Permaisuri rupanya isteri abang ni."
"Wait. Abang?"Hamsyar menganguk.
"Call me abang because i am your husband no crush." Katanya dengan sengihan nakal.
"Okeyh tapi boleh lepaskan tak? Nak mandi ni." Hamsyar meleraikan pelukan nya.
"Mandi sekali nak?" Jejaka tu sudah tersenyum miang sambil mengangkat kening berkali kali.
"Ehh jangan nak mengatal ye!" Ditutup pintu bilik air tu dan dikunci dari dalam.
"Mandi dengan suami dapat pahala tau sayang. Taknak ke?" Usik Hamsyar.
"TAKNAK!" Jerit Sya di dalam bilik air tu.
"Taknak ke nak?" Usik nya lagi.
"T.A.K.N.A.K TAKNAK!" Terlepas ketawa Hamsyar. Geli hati dengan perangai si isteri. Direbahkan badannya di katil.
"I get you sweetheart and now you are my wife. Only mine!" Dia tersenyum sambil melihat siling bilik.
"Abang cakap dengan siapa?" Tanya Sya sambil melangkah keluar dengan mengeringkan rambut menggunakan tuala kecil.
"Damn! So sexy sweetheart." Sya terdiam dan baru dia sedar yang dia sedang berkembam.
"You want to seduce me baby?" Hamsyar bangun dari baringannya dan melangkah mendekati si isteri yang sudah cuak.
Ditarik pinggang Sya rapat dan dipeluk tubuh tu dari belakang apabila Sya mahu melarikan diri.
Bibir basah Hamsyar mencium bahu Sya yang agak terdedah. Meremang bulu roma gadis tu.
"I like this position." Dikucup lembut pipi tu. Sya hanya mampu diam. Sudahlah dia berpakaian seperti ini.
"Sya nak pergi pakai baju" Hamsyar mengeleng kepalanya tanda tidak payah.
"Pakai jelah macam ni masa tidur. So hot baby." Sya meleraikan pelukan jejaka tu dan berlari ke closet.
"Nak main lari-lari dengan abang ke sayang? Nak abang masuk?"
"Tak payahlah! Miang sungguh!". jejaka tu hanya tergelak saja.
YOU ARE READING
THE PERFECT HUSBAND [C]
عاطفيةSuka dalam diam? Memang itulah yang terjadi. Terjatuh hati pula dengan jejaka yang nakal dan selalu buat onar di dalam sekolah. Tapi disebabkan ego, dia menjual mahal. Siapa sangka yang menjadi mangsa jejaka tu adalah tidak lain tidak bukan ialah ga...