BAB 9

6.2K 386 23
                                    

"you kenapa macam kusut je?" Soal Fayana. Hamsyar pandang dia tajam.

"KAU DIAM LAH BETINA! AKU COUPLE DENGAN KAU PUN SEBAB NAK HILANGKAN BOSAN AKU JA. DISEBABKAN KAU IRA JAUHKAN DIRI DARI AKU!" Nafasnya memburu.

"AKU NAK PUTUS! KAU GANGGU AKU LAGI AKU KILAS TENGKUK KAU!" Diatur langkah keluar dari cafe dan berlari ke kelas Sya.

Hamsyar menerjah masuk ke dalam kelas tu. Sosok tubuh tu didekati dan dipeluk erat.

"Maaffff janji tak buat dahhhhh." Didongakkan memandang wajah gadis ni. Sya menghela nafas perlahan.

"Kalau nak pergi jangan datang balik." Hamsyar mengeleng kepalanya tanda tidak mahu.

"Aku sayang kauuu. Jangan jauhkan diri lagiii. Please sayanggg." Pinggang tu dipeluk erat olehnya.

"aku couple dengan fayana sebab nak hilangkan bosan ja. Ira janganlah jauhkan diri lagi. Please." Rayunya. Hilang sudah Hamsyar yang dingin dan sekarang hanya sosok manja saja.

"Janjiii tak buat dah please sayanggg maafinnnnn." Sya memejamkan mata nya seketika.

Chup.

"Maafinnn Hamsyar please. Janji tak buat dahh."Katanya lagi setelah mengucup pipi gebu tu. Dia terlalu geram jadi dia cium.

"Okeyh okeyh. Janji tak buat macam tu lagi?" Jejaka tu menganguk pantas.

"Dah pergi balik kelas." Hamsyar mengeleng tidak mahu. Digoncang kedua tangan Sya.

"Maaf duluuu."

"Ya aku maafkan sudah eh?" Hamsyar pandang dalam mata cantik tu. Sya menjongket keningnya.

"Tak ikhlas. Maaf lah." Dia mendekati gadis tu lagi. Dilentokkan kepalanya di peha Sya. Berdegup kencang jantung nya bila Hamsyar bertindak seperti ni.

Tangan naik mengusap rambut Hamsyar perlahan. Lembut saja.

"Maafin Hamsyar." Sya tersenyum lucu.

"ya Sya maafkan Hamsyar. Ikhlas dari hati."Jejaka tu mendongak memandang wajah Sya. Senyuman di bibir gadis tu tidak tidak lagi terukir di bibirnya.

"Maafkan Hamsyar lepastu senyum."Arahnya. Dia mahu lihat senyuman manis gadis ni.

"Kalau taknak?" Sengaja Sya mahu mengusik jejaka ni. Bukan selalu.

"Sayang!" Geram Hamsyar dan Sya tergelak kecil. Tersenyum jejaka tu bila dapat membuat Sya ketawa.

"Oihh salah timing Lys." Bisik Zehra. Mereka berdua baru pulang dari tandas. Ditarik tangan Lysa untuk keluar semula.

"Maafkan Hamsyar tak? Kata sayang takkan taknak maafkan."Jari telunjuk nya mengusap usap lembut belakang tapak tangan Sya.

"Sayang tak semestinya memaafkan kan?"

"Eish malas lah macam ni. Nak merajuk." Dilentokkan kepalanya di peha Sya. Lah ingatkan nak merajuk keluar dari kelas.

"Merajuk pun nak menempel dekat aku juga." Sindir Sya dan Hamsyar menghela nafas kasar.

"Kenapa susah sangat nak maafkan aku hah?" Aura dingin nya mula datang. Mata nya tajam memandang wajah Sya.

"Kesalahan aku satu ja tapi kau buat macam kesalahan tu besar." Dia bangun dari cangkungan nya. Sya mendongak memandang Hamsyar yang tinggi.

"Kau suka kan aku melutut merayu minta maaf? Kau suka kan tengok aku macam tak ada maruah."

"bukan macam tu." Sya mahu menarik tangan Hamsyar tapi jejaka tu menepis kasar.

"Tak payah sentuh aku lah." Nafasnya turun naik. Dipandang wajah tu.

"HAMSYAR!"meninggi suara Calvin bila jejaka tu sudah mengangkat tangan mahu menampar muka Sya.

Dicelikkan mata memandang tangan Hamsyar yang masih di udara. Sedikit saja lagi dia akan menerima tamparan tu.

"Senakal nakal kita, jangan naik tangan dengan perempuan hamsyar! Jangan jadi lelaki dayus!" Tegas suara Calvin yang melangkah masuk mendekati mereka berdua. Di belakangnya ada Aizat.

"Perempuan ni melampau. Dia suka aku tengok aku mengemis minta maaf dekat dia!" Jarinya telunjuknya tepat menunjuk depan muka Sya.

"Hati perempuan ni lembut dan kau pun tahu dia sayangkan kau Syar dan tak mungkin dia tak maafkan kau. Seberapa banyak kali pun kesalahan kau kalau dia sayang, dia akan maafkan juga. Sini aku tanya Sya. Kau maafkan Hamsyar tak?" Dilihat gadis tu menganguk.

"Lepastu kenapa Hamsyar mengamuk?" Soal Calvin lagi.

"Aku saja ja nak usik dia yang aku tak maafkan dia. Niat nak bergurau tapi tak sangka jadi macam ni." Calvin pandang Hamsyar dan dijongket keningnya.

"See. Dia nak bergurau dengan kau tapi kau dah berangin. Macam mana nak jadi suami orang nanti kalau hal macam ni pun dah baran?." Terdiam Hamsyar yang mendengar semua kata kata Calvin.

Hamsyar pandang Sya. Dia mengatur langkah mendekati gadis tu.

"Kau sakitkan dia banyak banyak memang akan buat dia tawar hati suatu hari nanti. Ingat Syar dia pun ada hati dan perasaan juga."Tegur Aizat.

Hamsyar menarik kepala Sya ke perutnya dan diusap perlahan rambut panjang tu.

"I am sorry again honey."

"Kau kalau minta maaf buat lagi memang aku kepak tengkuk kau." Dingin suara Calvin dan Hamsyar menganguk saja.

THE PERFECT HUSBAND [C]Where stories live. Discover now