"weih handsome dho laki tu." Mereka bertiga sedang melihat jejaka jejaka yang sedang bermain basket.
Hamsyar dan dua sahabatnya melangkah mendekati ketiga gadis tu. Ditarik baju ketiga gadis tu ke belakang.
"Seronok usha diorang?" Hamsyar menjongket keningnya. Sya telan air liur dan tersengih. Terpana Hamsyar melihat sengihan Sya. Pipi gebu tu ternaik apabila gadis tu menayangkan sengihan.
"Tersengih sengih. Seronok usha?" Sya mengeleng kepalanya.
"Balik." Ditarik gadis tu. Lysa dan Zehra juga turut ditarik oleh Aizat dan Calvin.
"Tapi nak tengok lagi." Menajam mata Hamsyar ke arah gadis tu.
"Tak payah nakal. Aesira Ukasya!" Ditangkap tubuh tu bila Sya mahu melarikan diri.
"Nak tengok. Tak habis lagi tu." Hamsyar menutup mata gadis tu dengan tangan kirinya dan tangan kanan memeluk pinggang Sya erat.
"Tak payah nak mengada. Balik!"Dibawa Sya pergi dari situ. Susah ada kesayangan macam ni.
"Diam ja dari tadi. Suka aku peluk hm?" Bisik Hamysar di tepi telinga Sya. Gadis tu mengeras. Jantungnya berdegup kencang. Sungguh dia berasa selamat jika Hamsyar dekat dengannya.
"Kalau nak aku peluk macam ni lagi." Dia mencondongkan badannya sedikit. Kedua tangan nya memperketatkan pelukan.
"Kenalah jadi isteri aku dulu. Nak?" Dipandang wajah cantik tu dari arah sisi. Sya hanya diam. Tangannya digengam erat.
"L..lepas lah." Gugup dia. Hamsyar tergelak halus.
"Dimulut suruh lepas tapi dalam hati nak je kena peluk dengan encik crush." Usik Hamsyar. Sya mengetap bibir nya. Jejaka ni saja mahu mengenakannya.
"Your face so beautiful when you shy."
"Stop it Hamsyar." Sumpah dia tidak kuat jika lama lama seperti ni. Boleh tercabut keluar jantungnya.
"Stop what? Stop loving you? Never sweetheart."
"Stop Hamsyar. Lepaslah." Dia cuba untuk melepaskan dirinya dari pelukan jejaka ni.
"No. Nak lepaskan kau? Tak semudah tu." Semakin suka mengusik Sya. Wajah marah dan malu tu buatkan dia geli hati.
"Nak permainkan aku ke apa ni hah?" Bengang Sya namun jejaka tu hanya tergelak saja.
"Bila aku permainkan kau sayang? I am serious."Balas nya. Dileraikan pelukan tu. Sya melepaskan nafas lega. Sudahlah hanya dia dan Hamsyar saja. Sepupunya pula telah diheret oleh dua sahabat Hamsyar.
"Berapa kali nak pesan mata tu jangan usha jantan lain. Memang nak aku ikat kau secara sah dulu baru kau ikut arahan aku hm?" Dibongkokkan sedikit badannya agar selaras dengan Sya.
"Kenapa nak kena control sangat lagipun tengok je kan." Hamsyar menghela nafas kasar. Rambut Sya digosok.
"Memang tak salah tapi elok ke usha diorang main basket macam tadi? Suka tengok diorang tunjuk diorang punya six pack? Aku pun ada nak tengok?" Tangan kirinya sudah memegang hujung baju dan Sya cepat cepat menghalang.
"Eish tak payah lah."
"Tak nak pula. Orang dah offer kau taknak." Sya mencebik.
"Okeyh maaf." Ditundukkan kepalanya dan bermain dengan hujung baju Hamsyar yang terkeluar sedikit.
"Why you so cute huh?" Geram dia melihat Sya yang seperti budak kecil.
YOU ARE READING
THE PERFECT HUSBAND [C]
RomanceSuka dalam diam? Memang itulah yang terjadi. Terjatuh hati pula dengan jejaka yang nakal dan selalu buat onar di dalam sekolah. Tapi disebabkan ego, dia menjual mahal. Siapa sangka yang menjadi mangsa jejaka tu adalah tidak lain tidak bukan ialah ga...