BAB 11

5.6K 362 3
                                    

Ketiga gadis tu duduk di bangku sambil melihat badboy bermain bola sepak. Mata Sya hanya pandang ke arah Hamsyar.

"Aesira." Mereka menoleh ke arah tiga orang jejaka. Mereka mendekati ke arah Sya.

Alex bercangkung depan adiknya.

"Harini abang balik asrama. Adik datang dengan kereta kan?" Sya menganguk kepalanya. Abangnya memang tinggal di asrama.

"Tapi abang nak tinggal dekat mana?" Alex pandang dua sahabatnya.

"Abang tinggal dengan diorang tapi balik nanti abang tumpang adik dulu sebab diorang datang dengan motor." Gadis tu menganguk lagi.

"Okeyh boleh." Diukir senyuman buat abangnya. Alex bangun mengosok kepala tu sebentar sebelum melangkah pergi dengan kawan kawannya.

"Siapa laki tu? Siap senyum lagi dekat dia." Jelas nada suara Hamsyar seperti cemburu. Dilap peluhnya dengan koler baju.

"Dengan aku kau tak senyum manis macam tadi pun." Dijongket keningnya.

"Itu abang jelah." Hamsyar menganguk faham dan duduk di sebelah kiri Sya. Nasib baiklah bangku tu agak panjang.

"Takkan tengok muka aku ja? Taknak tolong lapkan peluh?" Dijongket keningnya ke arah Sya. Gadis tu menjeling ke arah nya.

"Memang nak kena cungkil mata tu hm? Aku dah bagi amaran dah sayang." Ibu jari kanan nya naik mengusap mata kiri Sya.

Gadis tu menelan air liur apabila mata dingin tu tajam memandang nya.

"Just kidding. Jangan takut sayang. Mana mungkin aku akan cederakan orang yang aku sayang." Dicubit lembut pipi gebu tu.

"Tapi gurau Syar macam serius." Jejaka tu tergelak kecil dan digosok perlahan kepala Sya.

"Aku suka tengok muka takut kau sayang. So cute sweetheart." Dia bangun dan berlari ke arah kawan nya. Sempat Hamsyar menoleh ke belakang dan dikenyitkan mata kirinya disertai senyuman kacak.

"Blushing ke tu?" Usik Zehra dan Lysa hanya tergelak saja bila Sya menjeling mereka berdua.

Sya menghala kan dua jari nya ke arah Hamsyar seperti mahu menembak.

"Piciu" Dengan gerakkan mulut saja tanpa mengeluarkan suara. Hamsyar pegang dadanya sebelum jatuh namun sempat Aizat menyambut.

Gadis tu melepaskan ketawa kecilnya bila Hamsyar dimarahi oleh Aizat. Tergeleng kepalanya melihat.

Hamsyar menyepak punggung Calvin. Terkejut jejaka tu dan menoleh ke belakang sebelum mengejar Hamsyar yang sudah melarikan diri.

"SINI KAU ANJING!" Tergelak ketiga gadis tu melihat mereka berdua berkejaran.

"Sakit bodoh!" Maki Hamsyar bila Calvin menyepak punggung nya. Vin hanya pandang dia dengan pandangan membunuh.

"Pergilah mengadu dekat Sya." Calvin tersenyum mengejek. Hamsyar mengangkat penumbuk nya dan dikeluarkan jari tengah.

Calvin membalas dengan dua jari tengahnya sambil menjelirkan lidah.

"Calvin anjing!" Hambur Hamsyar.

"You too!" Balas Calvin taknak kalah.

Aizat hanya tergeleng perlahan sambil bercekak pinggang. Macam budak budak bergaduh pun.

"Sayang! Tengok tu Calvin kata aku anjing." Dia berlari kecil mendapatkan Sya. Tubuh kecil tu dipeluk olehnya.

"SINGLE! SINGLE! SINGLE! CALVIN SINGLE!"ejek Hamsyar. Calvin mengetap bibir nya geram.

"AKU RAMPAS SYA DARI KAU BARU KAU TAHU!"jerit Calvin yang agak jauh dari Hamsyar. Lelaki tu hanya menjelirkan lidah nya.

"Meh meh. Rampas lah kalau kau nak aku potong kau punya biar mandul!"Membulat mata Calvin dan digeleng kepalanya tidak terima.

"Jangan! Nanti aku takda keturunan."

Pelajar lain sudah tergelak terbahak bahak sehingga berair mata. Aizat memegang dahinya. Pening dengan dua makhluk ni.

THE PERFECT HUSBAND [C]Where stories live. Discover now