1

140 4 4
                                    

Pov tineke.
"Heyy ik ben tineke ik ben 22 jaar oud en woon in Amerika men ouders zijn half België's en half Amerikaans. Ik heb een zusje Lilie van 8 en een zus van 25 Lisa die is al getrouwd en heeft 1 kind lena. Ik werk bij de politie en bij Transavia. Ja ik werk ook in de luchtvaart vandaag verhuis ik naar België omdat het daar wat makkelijker is om men 2 banen te combineren." "Zin om te verhuizen naar België" vraagt men moeder. "Ja hoor alleen ik ga jullie missen." "Wij gaan jou ook missen maar we zien je binnen kort weer hoop ik." "Tuurlijk papa is bijna jarig en dna kom ik zeker langs." "Ik hou van je schatje." "Ik ook van u mama en papa." Ik leg men 2 koffers in de kofferbak van de taxi en stap in. Ik zwaai nog als we wegrijden en een traan rolt langs men wang. Ik doe men oortjes in en zet men favoriete nummer aan van Camille geen tranen meer over. Na 5 uur zat ik in het vliegtuig onderweg naar Antwerpen. Ik ga bij mijn zus wonen zij woont ook in België omdat zij ook bij Transavia werkt. Na 13 uur vliegen landen we in Antwerpen. Ik haal men koffers op en loop naar de uitgang. "Heyy girl i miss you so much." "Heyy sis i miss you to i am happy that i am back after 5 years." "Me to girl when you go to work." "Tomorrow." "Okay i show you everything from belgium." "Okay Lets go." We praten in Engels omdat het onze moedertaal is maar soms praten we ook Vlaams. We rijden naar haar huis toe en ik pakte men spullen uit. "Wat gaan we eerst doen" vraagt men zus als ze men kamer in komt. "Ik wou eigenlijk kijken waar de commissariaat is waar ik ga werken." "Dan gaan we daar heen." Ik gaf het adres en we reden er geen. "Oke ziet er mooi uit." "Ja toch commissariaat van bilbeeck." "Heb je er zin in." "Ja vindt alleen beetje spannend." "Snap ik maar komt wel goed weet je al wie je nieuwe partner wordt." "Een of andere Koen beatens." "Nee die ken ik niet." Ik glimlach en we rijden nog wat rond in België ze laat me heel veel zien en vooral Antwerpen. We zijn de stad in gegaan en hebben wat gekocht. Toen we thuis kwamen was het inmiddels al 10 uur in de avond ik ben gaan douchen en in bed gaan liggen. Na 1 uur in spanning hebben gelegen ben ik in slaap gevallen.

~ de volgende dag ~

Daar sta ik dan voor het commissariaat van men nieuwe job ik vindt het zo spannend ik zucht nog een keer en loop naar binnen toe. Ik loop naar het onthaal en een man van ongeveer 65 kijkt me met een glimlach aan. "Jij moet tineke schillebeeckx zijn" vraagt hij en steekt zen hand uit. "Ja dat Ben ik" zeg ik wat gespannen en schud de hand. "Ik zal je naar onze chef brengen loop maar mee" zegt hij en hij loopt richting het kantoortje waar commissaris op staat. "Chef tineke is er." "Laat maar binnen Ha tineke welkom in het korps van bilbeeck hier is je sleutel van je kluisje je uniform ligt erin en je wapen gordel ook." "Dank u chef." "ga je maar eerst omkleden Dan ga ik de taken verdelen." Ik knik en loop het kantoortje uit ik loop naar de kleedkamer en trek de deur open. Een vrouw van ongeveer 25 jaar blond haar komt naar me toe. "Nooit gehoord van kloppen Meschien." "Sorry ik ben net nieuw en wist niet dat dat moest" zeg ik wat verlegen. "Nee nee de volgende keer kloppen oké" zegt ze en loopt weg terwijl ze me schouder aanraakt. Ik zucht en kleed me om. Als ik ben omgekleed loop ik naar de refter waar de chef op me aan het wachten is. "Ah daar is ze jongens jullie nieuwe collega Koen jou nieuwe partner." Een man van ongeveer 25 jaar knikt. "Als je wilt mag je je voorstellen." "Ik ben tineke ben 24 jaar ik kom uit amirika werkte daar ookal bij de politie en ik ben naar hier verhuist omdat ik ook nog werk bij Transavia." "Je werkt ook in de luchtvaart vraagt een vrouw van ongeveer 25 met blond haar." Ik knik. "Sorry aangenaam ik ben Floor en dit is Femke" zegt ze en wijst naar een vrouw van ongeveer 26 jaar met bruin haar. Ik knik en de chef zegt dat ze me moeten voorstellen en dan gelijk aan het werk moeten. Iedereen geeft me een hand en die vrouw met dat blonden jaar die zo lelijk tegen mij deed in de kleed kamer bleek Evelyn te zijn. Als ze naar buiten loop kijkt ze enron fel naar me. "Let maar niet op haar ze denkt dat ze leuk is." Zegt een man van 25 jaar als hij ziet dat ik naar Evelyn kijk. "Aangenaam Koen beatens uw nieuwe partner chef" zegt hij en knipoogt. Ik glimlach en loop met hem mee naar de auto. "Dus je komt uit amirika zo zo." "Niet zo bijzonder hoor amirika moet wel effe wennen hierzo." "Dat snap ik is het politie werk leuk daar heb je al wat crimineeltjes opgepakt." "Crimineeltjes is een klein wordt noem het maar gerust criminelen banken beroven morden gepleegd noem maar op." "Dat klinkt al wat leuker" zegt hij met een lach. "Hoezo is het hier zo saai dan." "Mwa niet zoals in Amerika maar je werkt ook in de luchtvaart." "Ja als stuwardess bij Transavia." "Leuk leuk." We praten wat en voor we het wisten moesten we alweer terug. "Vondt leuk vandaag moeten vaker op patrouille gaan" zegt hij met een lach als we bij de auto's staan. "Dat vindt ik nou ook." We glimlachen naar elkaar en stappen in ik rijd naar men zus en daar val ik al zuchtend en met een glimlach op de bank. "Oeeh ik ken deze gezicht wie is het is ie leuk" vraagt men zus. "Hij is niet leuk oké." "Oeeeh oké vertel op wie is het." "Niemand niemand" zeg ik en ze kijkt me doordringend aan. "Niemand ik ga in bad en anar bed het was een zware dag." "Doe maar en ga maar lekker dromen over je liefje." "Hij is men liefje niet oké hij is men werk partner meer niet" zeg ik en loop naar boven. Ik ga in bad en daarna kruip ik in bed en val als een blok in slaap.

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu