pov tineke
ik wordt wakker van elin die me roept. ik ga men bed uit en loop naar haar toe. ''mama ik eruit.'' ik knik en pak haar gapend uit haar bed ik loop naar beneden en zet haar op de grond. ik loop naar de eetkamer tafel en zie ene briefje liggen.
papa en mama
zijn naar het ziekenhuis
we zijn vanmiddag terug
xx mamaik gooi het papiertje weg en maak ontbijt voor mij en elin. ik leg de boterham gesmeerd en al op het bord ik draai me om en zie koen staan. ''wat lief dat je ontbijt heb gemaakt had je echt niet hoeven doen'' zegt hij en pak het bord uit men handen hij draait zich om en loopt weg. ik zucht en schud al lachend men hoofd. ''wat ben jij vermoeiend'' zeg ik lachend. ''dat weet ik.'' ik lach en maak een boterham klaar voor mij die ik daarna op eet. ''wat wil je vandaag gaan doen'' vraag ik. ''hmm moet ik kiezen wat is er allemaal te doen.'' ''we kunnen naar seaworld maar dat is leuk voor in de zomer als ik eerlijk ben.'' ''oke.'' ''we kunnen naar souveniers winkels, winkelen, disneyland, universal studios, disney springs, wonderworks dat is een huis die onderste boven staat dat is het wel een beetje denk ik.'' ''moet ik daar uit kiezen'' zegt hij zuchtend. ''waar is je zusje trouwens'' vraagt koen. ''lily die slaapt voor een week bij mijn tante.'' ''aah oke.'' ''maar wat wil je doen we kunnen vandaag ook gewoon hier blijven en niks doen." ''mij maakt het niet uit wat jij het fijnst vindt.'' ''ik ben als ik eerlijk ben wel beetje toe aan rust'' zegt ik. ''ik vindt helemaal prima dan kan ik kijken wat ik allemaal niet bij me heb heb maar gewoon wat in men koffer gegooid.'' ''is goed.'' na het ontbijt gaat Koen naar boven en ruimt zen koffer een beetje uit. "Tineke heb maar 2 hemden mee en ik denk dat ik daar niet mee door kom." "Dan gaan we straks effe naar de winkel." "Het heeft geen haast hoor." "Oké" zeg ik. hij glimlacht en loopt terug naar boven. als het om een uur of 2 is komen men ouders thuis. men vader gaat gelijk op de bank liggen en sluit zen ogen. ik kijk men moeder aan. ''hij is gesloopt'' zegt ze. ik knik en kijk vervolgens naar koen. hij ziet het dat het me raakt. hij komt naar me toe en trekt me uit de zetel. ''bol isabella, tineke en ik gaan effe naar de winkel ik ben wat vergeten vanuit belgie'' zeg ik. ''joe joe veel plezier'' zegt ze en knipoogt. ''hou maar op mam'' zeg ik terwijl ik men schoenen aan doe en men jas. ''elin kom je'' zegt koen. we stapen met zen drieen in de auto en gaan naar de target. in de target pak ik een karretje en zet elin erin. koen gaat opzoek naar hemden en ik ga wat rond neuzen. na ongeveer 10 min komt hij naar me toe. ''found it.'' ''mooizo.'' ''de chef belde me op" zegt Koen. ''oh wat dan.'' ''hij wil dat ik terug kom omdat ze me blijkbaar enorm hard nodig hebben.'' ''oke.'' ''maar ik wil weten wat jij er van vindt.'' ''maakt mij niet uit ik voel me goed als jij je ook goed voelt.'' ''oke ik wil aan de ene kant wel terug omdat ik men baan terug krijg en ik kan gelijk effe langs jou huis om het een beetje bewoont te laten lijken.'' ''oke maar.'' ''maar aan de andere kant wil ik jou niet alleen laten.'' ''koen ik red me wel ik ga denk ik terug werken in amerika en tegen die tijd als het goed gaat met men vader kom ik gewoon terug.'' ''weet je het zeker.'' ''100%.'' hij kijkt me aan en ik hem. ''je wilt niet dat ik ga he.'' ik kijk weg. ''meschien.'' ''ik beloof je zo snel mogelijk terug te komen oke.'' ''ja maar die vliegtickets zijn ook niet zo goedkoop.'' ''dat maakt me geen ene flikker uit weet je dat het gaat niet om het geld.'' hij geeft me een knuffel en daarna lopen we nog wat rond door de target. als we dat hebben gedaan gaan we naar huis waar ik op de bank plof. ''mama.'' ''ja schat.'' ''koen gaat terug naar belgie.'' ''oei hoezo dat.'' ''omdat hij zen baan terug krijgt van de chef en hij wil dat men huis wel een beetje bewoont blijft zeg maar.'' ''oke je vindt het niet leuk he.'' ''nee.'' ''ik zie het aan je het komt goed schat.'' ''waar is koen nu.'' ''zen koffer aan het inpakken want hij gaat morgen terug.'' ''oke het komt goed je houdt van hem of niet.'' ''meschien.'' ''kop op girl." ik glimlach. ''ga vanavond nog effe wat doen met hem en dat bevil ik je.'' ''oke oke oke.'' ik ga van de bank af en loop naar de trap. ''KOEN'' schreeuw ik zowat. ''rustig rustig drama lama wat is er.'' ''ben je klaar dan gaan we wat eten.'' ''ja ik ben klaar.'' ''oke.'' we trekken onze schoenen aan en gaan naar the five guys. na het eten gaan we nog naar souveniers winkels en rond een uur of 10 gaan we weer naar huis. we kleden ons om en gaan vroeg slapen.
JE LEEST
Voor altijd bij jou?
FanfictionDit boek gaat over tineke die in Amirika woont haar ouders zijn half België's en half Amerikaans ze heeft een vriend genaamd Diego. op een dag verhuist ze naar België zonder ouders en vriend en gaat werken bij de politie. Als ze later is getrouwd g...