~ 3 maanden later ~
Pov tineke
Er is veel gebeurd in die 3 maanden Diego is begraven en ik ben in België gaan wonen met Elin. Dat bericht wat ik van de politie kreeg wat Diego had ingesproken elke avond geluisterd en elke avond huil ik me in slaap het gemis is zo enorm groot als ik soms op werk kom vraagt de chef elke keer aan me of het goed gaat ik zeg dan wel heel vrolijk ja maar men hart huilt Elin breng ik bij mijn zus die er goed voor zorgt. Ik woon 3 straten van Floor vandaan en die helpt me met heel veel waar ik enorm blij mee ben en Koen en ik zijn enorm close geworden sinds ik terug in België ben."Tineke koffie" zegt Koen en zwaait voor men gezicht. "Ja lekker" zeg ik en lach. "Aan een leuke jongen aan het denken" zegt hij lachend. "Ja." "En nu wil ik wel weten wie." "My husband." Koen kijkt lachend naar me en loopt de refter in. "Koen en tineke oh Uhm tineke stafke is hier" zegt Patrick. Ik zucht en knik "Geen koffie" zeg ik als hij de refter uitloopt. Hij glimlacht "Dat wordt wat" zegt Koen stil tegen me. Ik lach en knik. "Ha stafke wat is er allemaal aan de hand." "Moet je eens luisteren ik was gister avond aan het lopen en ineens zie ik iemand die een ander de auto in sleurt en vond beetje verdacht enzo en dit is de kenteken dus zou maar kijken." "Is goed stafke we gaan kijken" zegt Koen. "Doei stafke" zeg ik lachend. Hij staat op en loopt weg. "En we worden weer aan het werk gezet door stafke" zegt Koen. "Je weet hoe die is" zeg ik. Koen glimlacht en leunt wat achterover. Als ik de kenteken heb ingetikt in de computer hoor ik wat gebrabbel uit het onthaal komen. "Tineke" zegt men zus als ze binnen komt. "Ja wat is er." "Dit mormeltje zit al de hele dag sinds dat jij weg bent te huilen het is dat ze nu blij aan het doen is omdat ze jou hoort maar ik wis effe niet wat ik met haar aan moet." "Och arme maar eigenlijk kom je beetje op het verkeerde moment Koen en ik moeten net naar een adres van een of andere gijzeling." "Klinkt spannend maar ga maar ik red me wel hoppelijk is ze nu wat stiller." Ik pak Elin van men zus over. "Zeg dag tegen Koen." "Heyy kleintje beetje lief zijn hè voor ik je straks nog te pakken neem" zegt hij en kietelt wat over haar buikje waardoor ze moet lachen. "Doei schatje mama moet gaan tot straks" ik geef haar een kusje en geef haar terug aan men zus. "Tot straks tineke." "Tot straks." In de auto opweg naar het adres zit ik de hele tijd met Koen in men hoofd was zo schattig hoe hij deed tegen Elin. "Zo in gedachten tineke" zegt Koen lachend. "Oh sorry zit effe na te denken." "Oh weer over je husband." "Neen over iemand die heel goed overweg kan met mijn dochter." "Effe denken die iemand klink wel heel aardig." "Dat is die ook" zeg ik en kijk hem aan hij knipoogt en ik lach. "Wat was dat adres nou." "Schotenlaan 3 zo iets." "Ah dat is hier." Koen zet de auto weg en we stappen uit. We bellen aan en een jongen van ongeveer 25 doet open. "Oei wat is er" vraagt hij. "Klopt het dat jij gister avond op de parkeerplaats van het park was." "Ja dat klopt." "Heb jij iets toevalligs gezien van een gijzeling" vraagt Koen en de jongen begint te lachen. "Laat me raden stafke." "Ja en Hoe weet jij dat." "Ik ken stafke hij staat bekent als de politie helper maar om terug te komen op u vraag nee ik heb geen gijzeling gezien en er is ook geen gijzeling gebeurd ik was gister met men vriendin naar het park geweest in de avond doen we wel vaker en we waren gewoon wat aan het klieren tot dat het intiem werdt en de rest van het verhaal kan je zelf wel bedenken." "Ik kijk Koen aan en moet men lach inhouden." "Neeh Oke dan sorry voor het ongemak" zeg ik. "Maak niet uit fijne dag nog." "Fijne dag." We stappen in de auto en beginnen keihard te lachen. "Dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt." "Ik ook niet." Nog altijd verbaast reden we terug naar kantoor. "Koen en tineke die alles voor mekaar krijgen hebben deze taak ook weer volbracht" zegt Koen en ploft op zen bureaustoel. Ik ga naast hem zitten en geef hem een boks "tineke je mag naar huis toe" zegt de chef. "aaah nu al waarom men shift stopt pas over 2 uur." "Ik weet het maar omdat je een dochter heb is het verplicht om een half jaar na de geboorte eeder naar huis te gaan." "Oké nou dan ga ik maar Morgen is ze trouwens een half jaar dus dan hoeft het niet meer" zeg ik met een lach. "Nou alleen vandaag nog dan." Ik knik pak men spullen en ga naar het huis van men zus. "Heyy kleintje beetje lief geweest voor tante." "Ze heeft niet meer gehuild." "Mooizo." Ik zeg men zus gedach en stap de auto in als ik een foto wil sturen naar men moeder kom ik erachter dat men tel nog op kantoor ligt. "Nou Elin we moeten even terug naar kantoor mama is wat vergeten." Terug op kantoor loop ik met Elin op men arm naar het bureau van Koen en mij. "Aah nu al terug je kan me geen minuut missen" "jou wel maar men telefoon heb ik wel nodig" zeg ik en wijs ernaar. Hij draait met zen ogen en geeft men mobiel aan. "Dankje." "Ik loop mee mag ook naar huis" zegt Koen. Ik knik. Als Elin ziet dat Koen naast me staat strekt ze haar armpjes uit naar hem. "Koen je hebt bezoek" zeg ik lachend. "Ohh" zegt hij en legt zen spullen op ons bureau en pakt Elin over. Ik pak Koen zijn spullen en zo lopen we naar buiten. Samen lopen we naar men auto en Elin zit een heel verhaal tegen Koen te vertellen nou ja het is meer gebrabbel dan gepraat. "Koen." "Ja wat ist." "Ik wou je eigenlijk meenemen op restaurant maar ik heb geen oppas voor Elin dus dan moet dat een volgende keer." "Waarom me uitnodigen." "Omdat je me altijd helpt en ik wil je gewoon bedanken." "Ik hoef geen bedankje ik ben al gewoon blij dat ik je kan helpen en ik hoef daar niks voor terug" zegt hij terwijl hij Elin in de maxi Cosi zet. "Ja maar ik wil je gewoon bedanken." "Weet je waar je mij mee hebt bedankt dat je terug bent gekomen en ik men beste vriendin weer als partner heb." Ik glimlach. Ik zeg Koen gedag en rijd naar huis. Die avond lag ik in bed en luisterde de boodschap van Diego tranen prikken in men ogen en barst in tranen uit. Zoals elke nacht val ik huilend in slaap.
JE LEEST
Voor altijd bij jou?
FanfictionDit boek gaat over tineke die in Amirika woont haar ouders zijn half België's en half Amerikaans ze heeft een vriend genaamd Diego. op een dag verhuist ze naar België zonder ouders en vriend en gaat werken bij de politie. Als ze later is getrouwd g...