51

14 0 0
                                    

~ 1 jaar ~ (1,5 jaar in Amerika)

pov tineke.

''ja nee dit ga je niet menen'' zeg ik als we de snelweg oprijden. ''wat is er.'' ''alle vluchten zijn gecanceld vanwege de weersomstandigheden. ''dus we kunnen niet naar huis.'' ''nope ik ga eerst de chef effe bellen'' zeg ik. floor knikt. ''ha tineke en zijn jullie al op het vliegveld.'' ''kan de rest meeluisteren'' vraagt floor. ''ja nu wel.'' ''heyy tineke en floor'' roept eric. ''heyy we hebben klote nieuws'' zegt floor. ''wat is er.'' ''alle vluchten zijn van en naar belgie gecanceld vanwege de sneeuwstormen.'' ''dat meen je niet dus je kan niet naar huis.'' ''nope.'' ''is dit een of andere grap'' vraagt brigitte. ''nee echt niet maar ik spreek jullie nog wel'' zeg ik en hangt op. we keren de auto en gaan weer terug naar het huis van tineke der ouders. ''nu al terug'' zegt men vader als we binnenkomen. ''ja en voorlopig kunnen we niet weg.'' daar zaten we dan af te wachten waneer we naar belgie konden.

~ 5 maanden later ~ (2 jaar in amerika)

na 5 maanden wachten konden we eindelijk het vliegtuig pakken terug naar belgie. de sneeuwstorm heeft 2 weken geduurt en het bleef heel lang koud in amerika en omdat de lente er weer aankwam betekende dat ook tornado seizoen dus daar hadden we ook last van en dat zorgde er ook weer voor dat we niet terug konden naar belgie maar vandaag was eindelijk de dag. alles was ingepakt en werden met volle hoop naar het vliegveld gebracht door men ouders. ''doe voorzichtig alsjebliefd'' zegt men vader. ''komt goed'' zeg ik. ze geven floor ook nog een dikke knuffel en we zeggen ze gedag voor dat we de Duane in gaan en richting het vliegtuig lopen.  ''we gaan gewoon terug naar belgie'' zegt floor lachend en springt. ''i know rustig het duurt nog wel 9 uur he voor dat we er zijn.'' ''i know i know.'' toen we in het vliegtuig zaten en weer business class vlogen appte ik de collega's nog wat we in het vliegtuig zaten en bijna gingen opstijgen. Tijdens de vlucht hebben Floor en ik veel zitten praten over onze tijd in Amerika en hoe het nou was. Maar toen we bijna gingen landen vielen we allebij in de slaap. Gelukkig werden we een kwartier voor we gingen landen wakker gemaakt.

Toen we eindelijk geland waren en bij de gate stonden wisten Floor en ik niet hoe snel we het vliegtuig uit moesten zijn en onze koffers moesten ophalen. Toen we de schuifdeuren door liepen kreeg Elin ons in de gaten. "Mama" riep ze en komt naar me toe gerend. Ik vang haar op en geef haar een knuffel. "Dag schat" zeg ik. "Dag mama" zegt ze en geeft me een knuffel. "Zullen we naar de andere gaan" zeg ik. Ze knikt en samen lopen we naar de andere toe. Het eerste wat ik doe is Koen een knuffel geven en voor ik het wis zoende hij me. toen we elkaar los lieten gaf ik brigitte eric en lisa een knuffel.'' ''Ja sorry dat de rest niet kan komen we hebben het druk op kantoor" zegt Eric. "Dat is niet erg" zeg ik. "Zullen we naar kantoor gaan" vraagt Koen. We knikken. Ik zeg Lisa gedag en Elin nemen we mee. "The bitch is back" zeg ik als ik de refter in kom. Femke komt op me afgestormd en geeft mee een knuffel. Ik geef net zoals Floor de rest ook een knuffel. Als we iedereen een knuffel gegeven hadden kregen we een hele boel vragen naar ons toe gesmeten. "Mannekes mannekes even rustig doen hebben jullie wat te doen vanavond" vraagt de chef die er tussen kwam. "Niet allemaal tegelijk" zegt Stan. "Niemand oké Dan gaan we wat eten bestellen en dan kunnen de meiden alles vertellen als hun het tenminste goed vinden aangezien de tijd" zegt de chef. "Ik begin nu pas tot leven te komen het is half 12" zeg ik en kijk op men horloge. "Ik moet die nog verzetten" zeg ik lachend. "Ik wou net zeggen" zegt Vince "top wordt het pizza vanavond bestel het en laat het bezorgen" zegt de chef en loopt weg. Hugo neemt de bestellingen op en ik ga Met Floor even douchen we hebben toch alles bij en we voelde ons heel vies. "Ooh heerlijk zoon douche" zegt Floor als ze de kleed ruimte in komt. "Ja hè ik had dit ook even nodig" zeg ik en maak touwtjes van men joggingbroek vast. "Ik ben blij dat we thuis zijn" zegt Floor en geeft me een knuffel. "Ik ook Floor en vooral dat ik Koen en Elin weer zie." "Elin is echt groot geworden." "I know." "Binnen" zegt Floor als er op de deur wordt geklopt. "Eten" zegt Elin. "We komen eraan" zeg ik en glimlach. Ik pak men spullen en loop naar het bureau van mij en Koen waar men koffer open op het bureau ligt ik leg men toilettas in de koffer en pak wat dingetjes uit de koffer die we voor de collega's meegenomen hadden. Ik loop de refter in en ga naast Koen zitten. "Ik ben zo kapot moe" zegt Eric. "Nergens last van voor mij begint de dag pas net" zeg ik lachend. "I know maar ik ben gewoon moe" zegt Eric. Ik grinnik. "Maar goed we gaan effies bij babbelen" zegt Floor en gaat aan tafel zitten. "Waar moeten we beginnen we hebben zo veel meegemaakt." "Een van onze eerste melding een vrouw wat het niet eens met een man dus dacht ze ik steek men man maar neer" zegt Floor en steekt een stuk pizza in der mond. "Ja of die ene keer dat wij ons helemaal rot hebben gelachen tijdens de nacht shift" zeg ik lachend als ik terug denk aan het moment. "Laat me raden 2 mensen hadden plezier" zegt Vince. "Helemaal correct en als je het wilt weten het waren 2 mannen en in de auto" zegt Floor. "Hey niks tegen homoseksueel hè" zegt Hugo. "Ik heb er ook niks tegen ik vindt juist leuk ze zijn gewoon zo lekker aanwezig maar waarom" vraag ik. "Ik val op mannen" zegt Hugo. "Wat leuk" zegt Floor helemaal enthousiast. "Jullie vinden dat niet raar" vraagt Hugo. "Nee hier in dit korps accepteer je iedereen hoe die is en ik val op mannen en op vrouwen" zeg ik. "Jij valt op vrouwen" vraagt Brigitte. Ik knik. "Wist Koen dat" vraagt Brigitte. "Ja ik heb het toen in Amerika gezegd toen we een jongen van een brug moesten halen omdat hij zelfmoord gedachte had omdat hij verliefd was op een jongen enzo maar goed" zeg ik en kijk Koen aan. Hij geeft me een vertrouwende blik toe. Na nog heel veel gepraat te hebben en pas om 2 uur in de nacht in een vertrouwd huis binnen te komen voelt goed.

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu