43

19 0 0
                                    

Pov Koen.

"Mannekes mannekes Eric, Brigitte er is een lijk gevonden in de Molenstraat. Floor, Femke, obi en Louise papierwerk Robin, Tom patrouille en Koen en tineke ik heb een leuk klusje voor jullie komen jullie mee naar kantoor. Ik kijk tineke aan en we knikken. In het kantoor van de chef krijgen we info over het een en het ander. Tineke en ik kleden ons om naar onze normalen outfit en stappen in. naar het cafeetje waar de man die we moeten oppakken vaak komt lunchen. Tineke en ik gaan ergens zitten waar we goed overzicht hebben over het cafe. We bestellen wat te drinken en wat te eten aangezien het lunchtijd is en we honger hebben. "Koen deur" zegt tineke. Ik kijk op en zie de man binnen komen. Hij gaat in een hoekje zitten en besteld wat. Tineke kijkt me aan en knikt. Ze staat op en loopt naar de man en ik blijf wat achter haar voor de deur. "Goedemiddag bent u John" zegt tineke. "Ja dat Ben ik waarom" zegt de man. "Ik ben hoofdinspecteur tineke Schilebeeckx...." Zegt tineke maar voor ze haar zin kan afmaken wordt ze door de man op de grond gewerkt. Zoals verwacht komt hij mij kant op. Ik werk hem tegen de grond en doe de boeien aan om hem vervolgens in de dienstwagen van Robin en Tom te zetten die voor versterking kwamen. "Alles oké" vraag ik als we terug aan de tafel zitten om het eten op te eten aangezien we het al betaald hebben. "Ja hoor alleen beetje pijn aan men schouder." Ik kijk haar bezorgd aan maar ik krijg een zwakke glimlach terug.

Pov tineke.

Als Koen en ik ons eten op hebben komt er iemand voor ons staan. Ik kijk op en zie Evelyn voor me. Voor ik iets kon zeggen pakte ze Koen zijn glas en gooide het in zijn gezicht. In een reflectie van tijd pak ik mijn glas en gooi die in Evelyn haar gezicht. Ik schrok zelf wat ik had gedaan maar Evelyn pakte mijn bord en wou die op mijn hoofd kapot slaan maar Koen stond op pakte het bord uit haar handen en gooide het op de grond en duwde daarna Evelyn op de grond en boeide haar en zetten haar in de auto. "Wat doet Evelyn hier ze zat toch in de gevangenis" zeg ik. "Ja ze zat ook in de gevangenis wat is dit" zegt Koen. "Zullen we naar kantoor gaan" vraagt hij. "Is goed maar ik ga niet naast haar zitten" zeg ik. "Is goed hier rij jij maar ik hou haar wel in toom" zegt Koen en geeft me een knuffel. "Pas op het doet nog steeds enorm veel pijn." We stappen de auto in en rijden naar kantoor waar we Evelyn in de cel zetten. Als we de bureau ruimte in lopen kan ik me niet meer in houden. "Wist u hier van" vraag ik. De commissaris kijkt me aan en schud van niet. "Lieg facking niet tegen me wist u hier van" zeg ik boos. "Ja ik wist hier van maar ik wou niks zeggen." "Dit meen je niet lekkere chef bent u zeg." "Ik heb niks gezegd omdat ik geen zin had dat je bang werd." "Oh fijn maar ik heb zonet wel bijna een bord tegen men kop gehad nee daar wordt je niet bang van." "Tineke wordt eens rustig." "Nee ik wordt niet rustig ik snap niet waarom u mij niks verteld hierover ik wordt over facking een week gepromoveerd naar commissaris en u verteld mij dit gewoon niet lekkere chef bent u zeg goe, goe lekker bezig" zeg ik en loop het commissariaat uit waar heen geen idee. Ik loop uiteindelijk naar het ziekenhuis om toch men schouder te laten checken. Ondertussen ben ik al verschillende keren gebeld door Floor en Koen maar ik weiger om op te nemen.

(Koen) tineke please neem op waar ben je.
(Tineke💕) ziekenhuis
(Koen) er is toch niks gebeurd.
(Tineke💕) nee nee ik ga alleen men schouder laten checken aangezien ik nog steeds heel veel pijn heb.
(Koen) ik ben onderweg maar kan even deuren aangezien de chef mij een hele preek aan het geven is.
(Tineke💕) weer boos geworden
(Koen)meschien een beetje
(Tineke💕) ik hoor het al ik zie je zo.
(Koen) is goed.

Als de chef klaar is met zen preek stap ik de auto in en rijd naar het ziekenhuis. Als ik aankom staat tineke al te wachten. "En wat zei de dokter" vroeg ik als ze instapt. "This een beetje gekneusd het zou morgen over moeten zijn" zegt ze. "Mooi." "Maar ik wil wat met jou bespreken" zegt ze. Ik zucht en zet de auto uit. "Ik ga je geen preek geven zoals de chef maar het enige wat ik zeg je hoeft niet altijd voor me op te komen ik loop weg om punt 1 de rust te laten terugkomen en punt 2 om het een plek te geven. Dus ga er niet altijd tegen in oké." Ik knik. "Zullen we terug naar kantoor gaan spullen pakken en naam ome Joop en tante ans die belde om te vragen of we kwamen eten en ik heb toe gezegd." "Is goed" zegt hij en zucht. "Hè ik bedoel niks rot hè" ''weet ik.''

Pov tineke
we rijden naar kantoor pakken onze spullen halen Elin op en Gaan richting mijn oom en tante. "Dag ome Joop" zeg ik als we de woonkamer binnen stappen" "dag lieverd kom eens hier." Ik loop naar men oom toe en geef hem een knuffel "lieverd je wordt echt groot." "Weet ik." "Willen jullie wat drinken" vraagt men tante. "Doe maar wat als het maar geen koffie is" zeg ik en ga naast men oom op de bank zitten. "En jij Koen." "Watertje" Koen ploft op de andere bank. "Och zie die kleine wordt ook groot" zegt men oom. "Ik weet het" zeg ik. "Ze lijkt sprekend op jou." "Maar echt dat moment in curacao" zegt men tante. "Zij hè zij ze was 3 jaar en haar zus had therapie ik ben met haar naar het strand geweest en ik vroeg kom je mee zwemmen en haar antwoord was nee 3x toe" vertelt men tante. Koen kijkt me aan en begint te lachen. "En hoe is het met jullie dochter" "goed goed." We blijven nog even tot na het eten en gaan dan naar huis. "Amai ik wist niet dat jij zulke leuke oom en tante had." "Zo leer je nog eens mensen kennen." "Dat is zeker waar." "Ik heb verhalen gehoord die ik niet wist van jou" zegt hij. Ik zucht en lach. "Jahh" zeg ik en loop naar de kleding kast om men kleren klaar te leggen voor morgen. "Ligt Elin al te slapen." "Ja volgens mij wel aangezien ze in slaap viel nadat ik haar in bed had gelegd. Waarom." "Nee ik dacht dat ik iets hoorde." "Dan heb je dat waarschijnlijk ingebeeld." "Dat denk ik ook." 

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu