33

22 1 1
                                    

Pov Koen

De volgende ochtend wordt ik wakker ik kijk naast me en zie dat Elin en tineke nog slapen. Ik stap zo stil mogelijk uit bed en loop naar de woonkamer waar ik op de bank plof. Na een klein half uurtje hoor ik gelach uit de slaapkamer komen. Ik loop richting de slaapkamer en doe zachtjes de deur open. Elin ligt op der rug met der armen in de lucht lachend naar tineke te kijken. Als ze mij in de gaten krijgt weet ze niet hoe snel ze bij me moet zijn. "Goeiemorgen mijn prinses" zeg ik terwijl ik Elin oppak. "Zullen we zo gaan ontbijten ik heb beneden een leuk tentje gezien waar we kunnen ontbijten." "Is helemaal goed." We kleden ons om en gaan naar beneden om te ontbijten. Als we klaar zijn met ontbijten lopen we richting het strand en dan naar de zee toe. Als we bij het water aankomen doen we onze sokken en schoenen uit en gaan tot onze enkels het water in veder niet teminste dat dacht ik. Tot dat Elin en tineke me een duw gaven en ik men evenwicht niet meer kon houden waardoor ik in het water viel. Toen ik het water uit men ogen had geveegd keek Elin en tineke me lachend aan maar Elin liep naar me toe en sprong op me waardoor ook zij doorweekt was. Ik stond op en liep naar tineke. "Koen nee nee." "En waarom niet." "Ik heb men telefoon." "Toevallig kan die telefoon tegen water heb ik gelezen toen ik hem kocht dus" zeg ik en pak haar op om der vervolgens in het water te gooien. "Zullen we terug gaan" zegt tineke. "Ja is goed."

Als we terug zijn bij het appartement gaan eerst Elin in bad en daarna tineke. Als tineke klaar is ga ik in bad en daarna trek ik een korte broek aan. Ik zoek in de kast een shirt maar ik voel ineens 2 handen rond men middel. Ik draai me om en tineke kijkt me met een verliefde blik aan. Ik buig naar haar toe en kus haar. "Gaan we straks boodschappen doen we hebben niks meer" zegt ze als we lossen. "Is goed" zeg ik en kus haar weer. ''waar is elin'' vraag ik tijdens de kussen door. ''die slaapt.'' ''zullen we als ze wakker is boodschappen doen.'' ''is goed'' zegt ze en kust me weer. we hebben zeker 10 minuten lang klef zitten doen. maar toen het rond een uur of 5 was maakte we elin wakker en gingen we naar de supermarkt. met 2 tassen vol met boodschappen lopen we het apartement weer in. we ruimen de boodschappen op en tineke begint aan het eten terwijl ik met elin op videoland naar bassie en adriaan kijken.

''eten'' hoor ik na een kleine 30 minuten. elin weet niet hoe snel ze naar de keuken moet gaan. ''ik dacht dat koen snel was als het om eten ging maar elin is nog erger" zegt tineke. ik loop lachend de keuken in. ''ik zit soms echt te twijfelen'' zegt tineke. ''waarover.'' ''dat dit geen kind van diego is maar van jou.'' ik stik spontaan in men stukje kip die ik net in men mond stopte. ''stik voorzichtig je doet het maar 1 keer.'' ''wat denk jij wel niet voor mijn idee was je zwanger van diego en niet van mij.'' ''weet je dat heel zeker'' zegt tineke. ''geef jij je dochter maar te eten'' zeg ik als elin een beetje begint te piepen. na het eten legt tineke elin op bed omdat elin tijdens het eten bijna in slaapviel. ''we moeten dit vaker doen de hele dag druk doen enzo'' zegt ze en ploft naast me op de bank. ''je bent wel wat vrolijker wat ik eigenlijk niet had verwacht omdat je net uit coma bent.'' ''nou eigenlijk is het al 2 maanden geleden dat het is gebeurd en net 2 dagen dat ik uit coma ben maar ik weet niet ik voel me gewoon goed.'' ''Waarschijnlijk komt dat gewoon door mij'' zeg ik grappend. ''ja tuurlijk geloof je het zelf.'' ''ik wel.'' de rest van de avond hebben we niet veel meer gedaan alleen tv gekeken en rond een uur of 11 naar bed gegaan.

pov koen

~ 5 dagen later ~

tineke heeft al 3 gesprekken gehad en ze is tot mijn verbazing weer de oude wat ik heel bijzonder vindt want ze was toen ze uit coma was enorm zwak en moe dus ik vindt enorm knap dat ze zich binnen een week zich alweer helemaal goed voelde. vandaag is elin jarig ze werd alweer 2 jaar wat vliegt de tijd zeggen we dan. ik zit met tineke nog steeds bij de zee en rond de middag komen de collega's voor elin der verjaardag. ik wordt uit men gedachten gehaald door tineke die wakker werdt. zoals elke ochtend kust ze me lang en intens. ''goeiemorgen'' zegt ze als we lossen. ''goeiemorgen'' zeg ik.

Na een kleine 2,5 uur komen de collega's langs en we praten over van alles en nog wat. In de avond kookt tineke weer voor iedereen en zoals altijd is het enorm lekker.
Na het eten zaten we met zen alle op de bank. "Mannekes ik wil nu we allemaal samen zijn iets met jullie bespreken" begint de chef. Ik kijk tineke aan en zij haalt der schouders op. "Om met de deur in huis te vallen ik ga met pensioen." "Wacht wat" zegt tineke. Tineke kijkt me geschrokken aan. "Maar ik heb een idee aangezien een nieuwe chef niet zoon goed idee is omdat we een stel hier in het corps hebben." Als de chef dat kijkt kijkt iedereen naar mij en tineke. "FLOOR" zegt tineke. "Sorry." "Ik draai echt nog een keer je nek om ik zweer het je" zegt ze. Door die woorden begin ik te lachen. "Hou elkaar heel tineke" zegt de chef. "Nouuuuu vooruit Maar wat voor idee had u dan ingedachten." "Dat tineke onze nieuwe chef wordt." Tineke kijkt verbaast naar de chef. "Ik commissaris alsjeblieft niet dat geeft me veel te veel stress dat weet ik nu al." "Daarom help ik je de eerste 3 jaar als je dat wilt." "Kan ik er over na denken" tuurlijk maar als je me het binnenkort laat weten kan ik je aanmelden voor een half jaartje school." "Is goed." "En wat als tineke ziek is ofzo wie gaat het dan op orde houden" vraagt Eric. "Floor ik heb het al met haar besproken en ik heb haar al aangemeld voor school zeg maar" zegt de chef. Iedereen praat er over maar als ik naar tineke kijk zie ik der twijfelen. De rest van de avond hebben we veel gepraat en gelachen met elkaar en om een uurtje of 12 ging iedereen naar huis toe en wij gingen slapen.

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu