~ 2 maanden later ~
pov tineke.
''what's wrong with you'' roept de vrouw. floor en ik zijn naar een ruzie gestuurd van een echtpaar. ''calm down screaming won't solve anything'' zeg ik. ''floor praat jij eens met hem.'' floor knikt en loopt naar de man toe. ''what happened'' vraag ik aan de vrouw. ''we had a discussion about the dog that pooped in the house for the umpteenth time that's because he keeps giving him cheese there while this dog can't stand that.'' ''okay but surely there is another option than screaming and threatening each other with a knife.'' ''he started.'' ''no matter who started it. threatening and yelling won't solve anything '' zeg ik. ze zucht en rukt zich uit mijn handen. ze loopt naar de man toe en begint met hem en gesprek. ''sorry for coming'' zegt de man. ''I hope we don't have to come back here.'' ''no.'' ''well have a nice day.'' de man knikt en floor en ik stappen de auto in. ''mensen kinderen normaal doen kunnen ze niet.'' ''vertel mij wat.'' we rijden terug naar kantoor en pakken onze spullen. ''hey tineke a question do you feel like going for a drink'' vraagt noah. ''sorry but I have a boyfriend and I would like to speak to my boyfriend before he goes to sleep'' zeg ik. ''sleep'' vraagt hij. ''in belgium it is now 9:30 in the evening'' zeg ik. hij knikt. ''kom je floor.'' ''ja ik kom.'' samen lopen we naar de auto en ik rijd richting huis. toen we thuis aankwamen belde ik koen op maar wat ik al dacht die sliep. ''neemt niet op'' zegt floor als ze de slaapkamer uit komt. ik schud mijn hoofd. ''kom ik weet dat je hem mist ik mis femke en de rest ook enorm.'' ''we zijn nu al bijna 2 maanden in america'' zeg ik. ''i know i know kom we gaan onze gedachte verzetten en zwemmen'' zegt floor en rent naar buiten waar ze in het zwembad springt. ik grinnik en pak men zwempak van het rek en kleed me om. ik ga bij floor op de rand van het zwembad zitten. ''dat wordt een saaie verjaardag volgende week denk ik'' zeg ik wat bedroeft. ''nee jo we gaan er wat leuks van maken maak je daar maar geen zorgen over.'' ik knik. die middag / avond hebben we niet heel veel meer gedaan behalve gezwommen en film gekeken op de bank.
~ 1 week later ~
''happy birthday to you happy birthday to you happy birthday dear tineke happy birthday to you'' hoor ik. ik kijk op en zie floor met een taart met kaarsjes erop de kamer binnen komen. ''gefeliciteerd lieverd met je 25ste verjaardag.'' ''dankjewel'' ''doe een wens'' zegt ze. ik glimlach en blaas de kaarsjes uit.'' ''en wat heb je gewenst.'' ''dat ga ik niet vertellen dan komt die niet meer uit.'' ''kleed je om en kom dan naar de keuken en nee de collega's zijn er niet in iedergeval dat je dat zou hopen'' zegt floor. ''ik had dat ook niet verwacht'' zeg ik. ik kleed me om en loop naar de keuken.'' ''ontbijt'' zegt floor. ik glimlach en ga bij haar aan tafel zitten. ''we moeten vandaag tot 4 uur werken en daarna gaan we wat leuks doen oke'' zegt floor. ik knik. ''ben benieuwd wat je allemaal hebt geregeld'' zeg ik. ''dat zie je vanzelf wel.'' na het heerlijke ontbijt van floor stappen we de auto in en rijden richting het politie bureau waar noah al blij om me af komt. ''happy birthday sweetheart'' zegt hij. ''thank you.'' ''and how old did you get'' vraagt Drea een collega van mij. ''25.'' toen iedereen me gefeliciteerd had zijn we de auto ingestapt en rond gereden tot het tijd was om naar mijn ouders te vertrekken. als we bij mijn ouders aankomen zet ik de auto op de oprit en gaan we naar binnen. ''happy birthday'' roept jeroen als ik binnekom. ''dankjewel.'' ''kijk eens schat we wisten niet wat we je moesten geven dus'' zegt men moeder en geeft me een klein pakketje. ik maak hem open en er komt een ketting tevoorschijn. het is een goud hartje en de naam van elin staat erop. ''dankuwel'' zeg ik en geeft ze een knuffel. van mijn vader krijgt ik ook een cadautje een boek die ik al heel lang wou maar nergens kon vinden. en van jeroen kreeg ik een digitaal foto lijsje die ik ergens kon neerzetten. en van lily kreeg ik een armbandje wat mega schattig was. lily heeft het syndroom van down en heeft het gedrag van een 3 jarige terwijl ze al 9 jaar is soms is het best zwaar maar soms is het ook mega leuk en schattig in hoe ze dingen doet. ''tineke kijk ik gemaakt'' zegt lily en laat een tekening zien.'' ''wat mooi.'' ze knikt en loopt weg. ''hier deze kwam vandaag binnen met de post'' zegt men moeder en geeft me een brief. ik maak hem open en een verjaardags kaart uit. 'happy birthday staat er op.' ik maak hem open en er verschijnen allemaal kleine berichtjes van het hele korps. ik begin te lachen. ''kom je dan gaan we richting het restaurant'' zegt men vader. ''gaan we uit eten.'' ''tuurlijk ik heb gereserveerd bij je favoriete restaurant.'' ''no way bull&bear'' vraag ik. men vader knikt. ''ik en tineke rijden met onze auto want als het laat worden kunnen we gelijk naar huis'' zegt floor. ''is goed.'' ''ik rijd met tineke en floor mee'' zegt jeroen. ''is goed hoe goed is jou engels geworden.'' ''very good I practiced a lot so I can do it pretty well'' zegt hij. ik lach en we pakken onze spullen om naar het restaurant te gaan. als we in het restaurant zitten wordt ik gebeld door de collega's. ''happy birthday'' roepen ze als ik op neem. ''dank jullie wel'' zeg ik lachend. ''hoe is het'' vraagt eric. ''goed we zitten met zen alle in mijn favoriete restaurant'' zeg ik. ''nice neem ook eens wat mee voor ons'' zegt brigitte. ''kom maar halen'' zeg ik lachend. ''niet te zat worden he jeroen'' zeg ik lachend als hij een biertje besteld met alcohol. ''nee agent'' zegt hij en kijkt me doordringent aan. ''geniet nog van jullie avond en ik dan gaan wij veder met onze nacht dienst'' zegt koen. ''is goed.'' ''ik bel je straks nog oke'' zegt koen. ik knik. we zeggen gedag en hangen op. we eten gezellig wat en na het eten trekt Floor me mee de auto in en rijd naar een of ander plekje. "Kom" zegt ze en pakt wat uit de auto. We lopen een aantal minuten en komen bij een plekje uit. "Wat een waanzinnig uitzicht" zeg ik. "Ja toch" zegt ze. We picknicken en gaan dan naar huis toe waar we als ene blok in slaap vallen en het belletje van Koen niet meer mee heb gekregen.
JE LEEST
Voor altijd bij jou?
FanfictionDit boek gaat over tineke die in Amirika woont haar ouders zijn half België's en half Amerikaans ze heeft een vriend genaamd Diego. op een dag verhuist ze naar België zonder ouders en vriend en gaat werken bij de politie. Als ze later is getrouwd g...