36

30 1 2
                                    

pov tineke

de volgende dag loop ik samen met koen hand in hand de refter in. ''aah mooizo koen leeft nog ik dacht dat je gewurgd was door tineke'' zegt eric. ''dat zou ik nooit doen'' zeg ik. ''niet te hard roepen he" zegt Eric ''alsof ik koen ooit iets zou aandoen.'' ''goed mannekes we hebben er vandaag een nieuw iemand bij louise mertens zei komt ons korps versterken'' zegt de chef als hij de refter in komt. ''hallo ik ben louise mertens ik ben 20 jaar en ik op uit blibeeck.'' ''voila uhm obi, louise, femke, floor koen en tineke patrouille en de rest papierwerk.'' iedereen knikt en staat op. als ik langs louise loop geef ik haar een knuffel een maak een klein babbeltje met haar. ''waar ken je die louise van'' vraagt koen als we in de auto zitten. ''van de middelbare maar voor de rest ga ik dat niet aan u neus hangen.'' ''dispach voor alfa 210.'' ''saved by dispach noemen we dat alfa 210 luistert over.'' ''begeef u asap naar de franselaan 40 der zou een ruzie gaande zijn over.'' ''wij gaan ter plaatse over.'' ''over en out.'' we rijden er zo snel mogelijk naar toe als we aankomen horen we de ruzie buiten. we rennen naar binnen en zien een man op de grond liggen met een mes in zijn zij. ''hey hey hey laat dat los los zeg ik u'' zeg ik als ik zie dat de vrouw een mes in der handen heeft. koen pakt de vrouw aan de andere kant e trekt dat mes uit der handen om die vervolgens weg te smijten. ''ik roep dispach op voor die man is dat oke'' zeg ik tegen koen als we die vrouw hebben kunnen kalmeren. ''dispach voor alfa 210 stuur asap een ambulance naar laaste adres.'' ''ambulance is onderweg over en out.'' ''meneer meneer reageer eens'' zeg koen. ik loop met de vrouw naar de keuken en daar stort ze helemaal in. ''mevrouw kunt u mij vertellen dat er juist is gebeurd.'' ''ik kwam binnen en zag hem met onze kuisvrouw bezig zijn en ik ben dan boos geworden en." "Oké u gaat eerst rustig worden en dan pakken we h mee naar het commissariaat." De vrouw knikt. Als ze rustig is nemen we haar mee naar kantoor. we nemen haar mee naar ons bureau en verhoren haar. als we haar in de cel hebben gezet werken we nog wat dingetjes af en gaan daarna weer op patrouille. "Hey tineke ik zat eens te denken he" zegt Koen opeens. "Wat zat jij te denken." "Vindt jij het geen idee als we samen gaan wonen." Ik kijk hem vragend aan. "We wonen nu toch al samen." "Ja I know maar ik denk niet dat mijn huisje groot genoeg is voor 4 personen mocht er ooit nog een kleine bij komen laat staan 3 personen." "Daar heb je wel gelijk in ik vindt het prima." "Echt" vraagt hij. "Waarom niet en dan kunnen we meteen de auto van Patrick lenen hij heeft zoon Volkswagen busje en die Moch ik nog steeds een keer lenen van hem dat hadden we afgesproken." "Mooi meegenomen dan" zegt Koen. Ik kijk hem aan en begin te lachen. Na een kleine 2 uur patrouille gaan we richting kantoor waar Koen achter ons bureau ploft en gelijk naar huizen gaat kijken. Ik kijk hem lachend aan en loop de refter in waar Louise ook zit samen met Floor, Eric en Brigitte. "Ik wis niet dat stelletjes mochten op het werk" zegt Louise. "Officieel mag dat ook niet maar de chef heeft gezegd dat het mag maar als we werk en privé gescheiden houden en dat komt we goed." "Ahja hij zou wel moeten luisteren naar jou want jij bent hoofdinspecteur" zegt Louise. "Ik luister niet altijd naar tineke" horen we uit de bureauruimte kopen. "Hey Koen hou je erbuiten" roept Floor terug. Ik glimlach en ga naast Eric zitten. "Floor ik ben erachter gekomen dat als wij gebeld worden dat we geslaagd zijn dat wij in Malaga zitten." "Ooh cool dat wordt dan feestje geven." "Maar echt als we slagen teminste" zeg ik. "Tuurlijk slaag jij ik heb vertrouwen in jou" zegt Koen als die de refter in komt. "Waarom luister jij ons af." "Ik luister jullie niet af" zegt hij en geeft me een kus. Hij gaat naast Eric zitten aan de andere kant en begint met hem een gesprek. Even later zit bijna heel het korps in de refter. We zijn druk aan het praten over wat we willen doen in Malaga en over 1 ding zijn we het allemaal eens dat we lekker gaan genieten en even de zorgen vergeten. "Mijn vader heeft mijn moeder nooit ten huwelijk gevraagd" zegt femke als het onderwerp trouwen aan bot komt. "Wat nee echt" zegt Floor. "Ja een man hoort een vrouw ten huwelijk te vragen" zegt femke. Ik kijk Koen aan en begin te lachen. "Bo wij gaan naar huis Elin die zit waarschijnlijk al op ons te wachten" zegt Koen. "Ons, je bedoeld jou" zeg ik. "Hoezo mij" vraagt Koen. "Als ik Elin oppak en Koen staat naast me begint ze alleen maar te piepen en wil ze naar Koen toe ik mag niks meer doen ohja behalve der luier verschonen dat mag ik wel doen" zeg ik met een kleine zucht. "Nouu ik doe het ook soms hoor." "Ja omdat ik dan snel weg ben of ik zorg er gewoon voor dat jij het mag doen." Koen kijkt me aan en knikt overdreven. "bo tot morgen jongens" zeg ik. "Tot morgen" zegt Eric. "Byee" zegt Floor. Koen zegt ook iedereen gedag en daarna gaan we naar huis toe waar we onze spullen inpakken en gaan eten. "Elin kom we gaan in bad stinkerd" zeg in en pak haar op. "Jaaaaa." Ik kijk Koen aan en begin te lachen. Ik loop naar boven en stop Elin in bad en vervolgens kleed ik haar om naar haar pyama en breng haar vervolgens mee naar beneden. Als ze Koen in de gaten krijgt loopt ze lachend naar hem toe. "Heyyy schoon meisje" zegt Koen en zet Elin op zijn schoot. Ik plof naast Koen in de zetel en we spelen wat met Elin tot ze moe wordt en Koen haar naar bed brengt. We kijken wat film tot we een appje krijgen.

Eric: hoe laat morgen en waar

Chef: dat moet je aan tineke vragen zij heeft alles geregeld.

Floor: tineke hoe laat

Eric: en waar

Tineke: oké hier de info. We vliegen morgen rond een uurtje of 10 in de ochtend. Het is ongeveer 3 uur vliegen. Dus we landen om een uurtje of 1 in de middag. Dus ik zou rond een uurtje of 3/4 verzamelen en waar zoeken jullie zelf maar uit.

Robin: je klinkt nu echt als een stuwardess dames en heren welkom aan boord we vliegen ongeveer 3 uur. Bla bla bla

Tineke: 🤭😂

Tom: anders verzamelen we gewoon bij het commissariaat. Ni zo moeilijk doen.

Koen en ik praten nog wat en kijken de film veder op vervolgens te gaan slapen.

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu