Pov tineke.
"Elin kom eens bij mama" zeg ik. "Wat is er"
Vraagt Elin en komt naar me toe. "Ik wil dit microfoontje bij jou omdoen" zeg ik en hou een microfoon omhoog. "Wat ga jij doen" vraagt Eric. "Nou ik doe bij haar een microfoon vast maken en ik heb een camera dus we gaan zien of we leuke beelden kunnen krijgen." Zeg ik. Eric knikt. "Ready" vraagt Stan. "Yess" zegt Elin en rent naar buiten. We lopen naar de skihut en huren de schoenen en snowboard's voor Elin, Koen en Stan ik had een eigen snowboard die ik had meegenomen. En natuurlijk ski's voor de rest.Toen we eindelijk alles hadden gingen we de lift in en naar boven toe. "Elin die snowboard" zegt Vince spottend als we boven zijn. "ze kan het beter dan jou" zeg ik. "Dat geloof ik niet" zeg hij. "We zullen zien." toen iedereen zijn schoenen had vast gemaakt aan zijn of haar ski's konden we eindelijk naar beneden. ''ready'' vraag ik aan elin. ''yess.'' ''let's goo.'' elin springt en gaat naar beneden en koen gaat achter haar aan. ik kijk vince aan en die staat met open mond te kijken. ook eric en brigitte staan met open mond te kijken. ''jongen niet staan kwijlen he'' zeg ik lachend en ga ook achter elin aan. op een kwart van de piste stoppen we en wachten we op de rest. ''lekker bezig meid'' zeg ik en stop bij elin. ''what are you singin'' vraag ik aan elin als iedereen er is. ''huh'' zegt ze en kijkt me aan. ''what are you singin'' vraag ik opnieuw. ''the number song one two buckle my shoe three four shut the door five six pick up sticks seven eight lay them straight nine ten let's do this aaah'' zegt ze en gaat naar beneden. ik lach en ga achter haar aan. als we terug beneden zijn pakken we de ski lift weer omhoog en zo gaat het de rest van de dag. ''wie gaat er koken'' vraagt stan als hij op de bank ploft. iedereen kijkt mij of brigitte aan. ''ja nee waarom wij obi jij kan toch ook koken'' zeg ik. ''ja maar.'' ''niks maar obi kookt'' zeg ik lachend. ''is goed chef'' zegt obi. De chef en Koen kijken me lachend aan. "Eens een commissaris altijd een commissaris zegt de chef." "Kijk obi hij snapt het jij daar in tegen niet" zeg ik. Ik krijg een gespeelde boze blik van obi terug. "Tineke kom eens" vraagt Brigitte die de trap of komt. "Wat is er" vraag ik en loop naar haar toe. "Wat is dit" vraagt ze stil en haalt de zwangerschapstest ui haar broekzak. Mijn mond valt open. "Niks" zeg ik zacht terug. "Nee ik zie het" zegt ze. Ik zucht. "Weet je nog in de auto dat ik zo misselijk was ik dacht dat ik zwanger was maar blijkbaar niet maar hoe en waar heb je die vandaan gehaald" "ik had geen paracetamol bij me en ik dacht Meschien jij wel dus" "je hebt tussen men spullen gezeten zonder te vragen" zeg ik. "Ja eigenlijk wel sorry." "Is niet erg Maar ruim hem please op en zorg dat niemand hem ziet" zeg ik. Ze knikt en loopt naar boven. Ik plof terug in de bank naast Koen die me aan kijkt. Ik haal men schouders op en kijk naar de tv waar er een film op staat. "Hey mam" zeg ik als ik opneem als ik men telefoon hoor gaan. "Hey schat Lily licht in het ziekenhuis" zegt ze. "Alles oké me haar" vraag ik. "Beetje ze zijn haar aan het onderzoeken maar ze heeft waarschijnlijk een hersen tumor" zegt ze. "Wa hoe" zeg ik. "We weten niks zeker maar aan de symptomen die ze heeft kan het ene tumor zijn maar ik laat het je weten oké" "is goed" zeg ik. "Bye." "Bye." "Lily heeft Meschien een hersentumor" zeg ik. Koen kijkt me geschrokken aan en ook Floor. "Voor degene die niet weten wie Lily is Lily is men zusje van 10 jaar ze heeft het syndroom van down en ze heeft het verstand van een 3 jarige" zeg ik. Iedereen knikt. Die avond ben ik achter men computer gedoken en de beelden die ik heb gemaakt in een geheel te zetten. Wat een leuk filmpje werd en toen kwam ook ineens het idee van Floor om er een wintersport vlog van te maken. De rest van de dag hebben we niet veel bijzonders gedaan behalve film gekeken en gelachen.
JE LEEST
Voor altijd bij jou?
FanfictionDit boek gaat over tineke die in Amirika woont haar ouders zijn half België's en half Amerikaans ze heeft een vriend genaamd Diego. op een dag verhuist ze naar België zonder ouders en vriend en gaat werken bij de politie. Als ze later is getrouwd g...