~ 1 maand later ~
Pov KoenTineke was er erg van aangedaan en ik ook. Ik en tineke mochten van de chef de 2 weken niet komen maar na 1,5 week waren we het thuis al zat en zijn we gewoon gaan werken en dat deed ons allebei deugd om iedereen weer te zien ook al waren we maar 1,5 week thuis. Nu 1 maand later gaat alles goed met mij en vooral met tineke ze is er overheen gekomen maar je merkt nog wel dat ze het enorm erg vindt wat normaal is.
pov tineke
"Koen koffie" vraag ik en sta op. "Graag" zegt koen. "Je zat volgens mij ergens anders met je hoofd dan bij het papierwerk.'' ''dat kan kloppen.'' ik lach en loopt de refter in. als ik net de 2 tassen koffie op ons bureau heb gezet komt er een gegil uit het onthaal. er komt een jongen binnen gestorm die mijn richting op rent. ''koen onthaal nu'' zeg ik als ik patrick hoor roepen. koen springt recht en rent naar het onthaal terwijl ik naar de jongen van een jaartje of 17 toe loop die inmiddels in de refter is beland. ''heyy rustig rustig hij is weg'' zeg ik en kijk hem aan. zijn hele gezicht is vies en de kleren die hij aanheeft zijn ook niet echt schoon. ''rustig wil je wat water'' vraag ik en hij kijkt me met grote ogen aan. hij knikt. ''hier ga maar zitten'' zeg ik en schuif een stoel naar achter zodat hij daar op kan zitten. als ik hem een bekertje water geef drink hij die in een keer op wat me verbaast. als ik hem nog een bekertje water geeft komt koen de refter binnen. ''hij zit in de cel dus je hoeft je geen zorgen meer te maken'' zegt koen tegen de jongen. ''maar vertel eens hoe heet jij'' vraag ik. ''ik heet jeroen'' ''oke en hoe heet jij van je achternaam en hoe oud ben jij'' vraagt koen. ''jeroen schilebeeckx en ik ben 18 jaar.'' ik schrik en kijk koen aan. ''heb jij toevallig een zus'' vraagt koen heel subtiel. ''volgens mij wel.'' ''kan je vertellen wat er is gebeurd'' vraag ik. ''nou ik wis al een paar jaar dat ik niet hun kind ben van die man die jullie net hebben opgepakt, ze hebben me altijd al verteld dat men echte ouders dood zijn, maar ik ben van de week erachter gekomen dat mijn ouders nog leven via een document enzo en dat ik nog 3 zussen heb maar toen ik het vertelde werd die man helemaal gestoord en toen ben ik hier naar toe gerend omdat in dat document stond dat me zus hier zou werken maar ik heb haar nog niet gezien'' verteld hij. ''wacht he dus jou zus werkt hier heb je een idee hoe ze eruit ziet'' vraagt koen. ''nee dat niet ik weet wel de naam'' zegt hij. ''iets met een t ofzo.'' ''koen kijkt me aan. ''toevallig tineke'' zeg ik. ''ja ja dat was het tineke is ze hier.'' ''ze staat voor je'' zeg ik. hij kijkt me aan en studeert me van top tot teen. ''weet u dat zeker'' zegt hij en kijkt me aan. ''Ja ik ben tineke en ik weet het niet maar we kunnen als jij wilt een DNA test doen om te zien of we echt familie zijn .'' ''ja is goed'' zegt hij. ik zucht en loop naar de kast toe. ''tineke is dit echt'' vraagt koen en komt naar me toe. ''ik weet het niet koen ik vindt dit heel bizar ik wis zelf niet eens dat ik een broer had men ouders hebben dat nooit verteld.'' "Er zal vast een zeker een verklaring voor zijn." Ik knik en loop terug naar Jeroen. Toen we de dna test hadden gedaan hebben Eric en Brigitte hem naar het labo gebracht omdat ze daar ook moesten wezen. "Koen zullen wij die man gaan verhoren ik ben wel heel benieuwd wat hij te zeggen heeft" zeg ik. Koen knikt en samen lopen we naar de cel en halen hem eruit. "Vertel eens wat is er gebeurd" vraagt Koen als we aan onze bureau zitten. "Kijk man je kan liegen tegen ons maar dat gaat niet werken dus kom op vertel we komen er echt wel achter hoe het nu went of keert." "Oké oké ik en mijn vrouw waren een keertje onderweg naar de supermarkt dat is denk ik inmiddels 17 jaar geleden en zijn toen langs een huis gereden waar er een baby op de oprit lag met wat stoelen er om heen en speelgoed enzo en toen hebben we Jeroen mee gepakt en nu is Jeroen erachter gekomen dat wij niet zijn echte ouders zijn." "Dus dan pluk je maar iemand van straat af ofzo" zegt Koen. "Mijn vrouw kan niet zwanger worden en we wouden heel graag een kind." "Je kan je ook aanmelden bij een adoptie site ofzo waar je ene kind kan adopteren maar je pakt toch niet andermans baby mee en denk van oh dat is vanaf nu mijn kind nee dat doe je niet" zeg ik een beetje boos. "Bo ik weet genoeg" zeg ik en laat hem door Louise en obi naar de cel brengen. "Ik denk dat ik op het juiste moment gestopt ben anders was ik echt mega boos geweest op hem" zeg ik eerlijk. Na een kleine 5 minuten komt Jeroen de refter uit en komt bij ons zitten. "Wat doen jullie" vraagt hij. Ik kijk Koen aan en begin te lachen. "Papierwerk" zegt Koen met een zucht. "Klinkt saai." "Dat is het ook" zeg ik. "Bo zullen wij gaan darten" vraagt Koen. "Jaaaah hebben jullie een dartbord hier op kantoor." "Zeker kom maar gaan we potje darten." "Laat hij jou nou zitten met die stapel papierwerk" vraagt Louise. "Yep helaas wel." even later komt er iemand van het labo de document brengen en gaat daarna gelijk weer door omdat ze iets moest doen. koen en jeroen komen de refter uit en jeroen kijkt me aan. ik zucht een keer en bekijk de document die ik net heb gekregen. ''en en en'' vraagt jeroen opdringend. ''ons dna komt overeen met elkaar'' zeg ik. ''wacht betekent dat dat jullie familie zijn'' zegt louise. zonder dat ik nog iets kan zeggen vliegt jeroen me rond men nek. eerst schrok ik maar daarna sloeg ik men armen om hem heen. ''welkom terug in de familie'' zeg ik als we lossen. hij glimlacht en geeft me nog een knuffel. ''wat fantastisch maar wat is er gaande'' vraagt de chef niet begrijpend. ''jeroen blijkt dus het broertje van tineke te zijn'' zegt koen. de chef trekt een raar gezicht en loopt naar ons bureau om het papiertje van het labo te zien. ''amai proficiat'' zegt hij. ik en jeroen knikken. aan het einde van de shift nemen we jeroen mee naar huis en koen zet mij en jeroen af en gaat elin halen bij lisa. als ik jeroen wat over onze ouders aan het vertellen komt koen binnen met elin op zijn arm. ''mama'' roept ze en rent op me af. ''heyy schat was het leuk bij lisa.'' ''ja ik heb gekleurd en spelletjes gedaan.'' ''leukk.'' ''mama wie is dat'' vraagt elin en wijst naar jeroen. ''dat is je oom'' zeg ik. ''wacht jij hebt een dochter'' vraagt jeroen. ''ik was getrouwd met diego dat was mijn man uit amerika die heb ik daar leren kennen alleen diego is omgekomen in een vliegtuig ramp en sinds dien heb ik alleen voor elin moeten zorgen en sinds een kleine 1,5 jaar heb ik met hem.'' ''jullie zijn nog niet getrouwd.'' koen schud zijn hoofd. ''papa ikke stinky'' zegt elin. koen zucht en pakt elin van me over en neemt me mee naar boven. ''maar ze noemt koen wel papa'' zegt jeroen. ik vertelde hem alles en we hadden besloten dat we morgen aan lisa zouden vertellen dat jeroen eigenlijk haar broertje is en dat ze überhaupt wel een broer heeft en we zouden binnen kort terug gaan naar amerika om hem aan onze ouders voor te stellen. wat soms best raar klinkt wat ja het is hun zoon.
JE LEEST
Voor altijd bij jou?
FanfictionDit boek gaat over tineke die in Amirika woont haar ouders zijn half België's en half Amerikaans ze heeft een vriend genaamd Diego. op een dag verhuist ze naar België zonder ouders en vriend en gaat werken bij de politie. Als ze later is getrouwd g...