31

30 1 0
                                    

Pov Koen

Al 2 maanden ligt tineke in coma ik zit met Elin bij tineke. Iedereen dacht dat tineke het niet ging halen en de moed zakte bij mij ook langzaam in men schoenen. "Koen" hoor ik. Ik kijk op en zie tineke met een kleine glimlach. "Tineke alles oké" zeg ik en loop naar der toe. Tranen stromen over men wangen. Ze pakt men hand en trekt me naar haar toe. Ze veegt met der duim de tranen van men wangen. "Gaat het een beetje met je" "het gaat beter al daarvoor maar veel beter gaat het niet." Ze strekt der armen en ik geef haar een knuffel. Als ik haar los laat veegt ze weer de tranen van men wangen en voor dat ik het merkt drukt ze der lippen op de mijne. Een gevoel van geluk giert door men lichaam. "Papa" hoor ik naast me. Ik neem afstand van tineke en pak Elin op. "Noemde ze zonet papa." "Dat doet ze al bijna 2,5 maand." "Mama" zegt ze en kruipt op het bed. "Hoe heb je eigenlijk voor haar gezorgd." "Nou ik ben eigenlijk in jou huis gaan leven omdat jij alles in huis hebt voor Elin en ik niet." "Je bent slimmer dan ik dacht" zegt ze. Ik glimlach en kus haar nog eens. "Zo te zien is er zonet iemand wakker gekust" zegt Floor. Ik schrik en schiet omhoog. "Was dat maar waar" reageerde tineke. "Gaat het een beetje met je" ik heb vooral heel veel pijn maar die 2 dagen rust heeft me goed gedaan." "2 dagen lieve schat we zijn 2 maanden veder" zeg ik. "2 maanden" zegt ze verbaast. Ik knik. "Ohja je houd je mond over ons hè als iemand dat te weten komt dan heb je met ons te maken" zeg ik. "Ik zeg niks maak je maar geen zorgen." Ik knik. Floor bleef nog even maar heel laat ging het voor mij ook niet worden. Voor dat ik weg ging nam ik uitgebreid afscheid van tineke. Toen ik thuis kwam legde ik Elin op bed en ging ik zelf beneden zitten. Op tafel zag ik het pakketje van bol liggen die ik al 2 maanden niet open heb gemaakt maar wel wist wat er in zat. Ik pakte de doos van tafel en pakte hem uit. Een iPhone 11 kwam te voor schijn. Ik pakte de iPhone eruit en zette alles over van haar oude telefoon naar de nieuwe het heeft me wel 4 uur geduurd omdat de oude en kapotte telefoon van tineke niet alles deed wat hij moest doen dus met moeite kon ik alles overzetten Maar toen het gelukt was was ik enorm blij.

~ de volgende dag ~
Pov Koen.
Met een goed en uitgerust Humeur loop ik de refter in. "Amai wat zie jij er goed uit" zegt Eric. "Ja hij en tineke hebben......" zegt Floor. Snel doe ik men hand voor der mond. "Hebben een goed gesprek gehad" zei ik snel. Ik trok haar mee naar de bureauruimte. "Wat ben je allemaal aan het doen." "Wat maakt het uit ik ben blij voor jullie." "Hou gewoon je mond begrepen." Ze knikt. Na een aantal minuten stap ik de auto in richting het ziekenhuis ik ben vandaag solo dus waarom niet. Als ik de kamer van tineke in kom zie ik haar huilen. "Heyy wat is er." "Ik heb zo moe ik heb amper geslapen omdat ik bang ben dat ik nachtmerries krijg." "Ach kom hier" zeg ik en sluit haar in men armen. als de dokter binnen kwam liet ik tineke los.'' ''ik heb de ontslag papieren van mevrouw ze mag van de art naar huis toe maar ze mag absolut niet alleen blijven tot het wat beter met haar gaat.'' ik knik. de dokter vertelde me nog wat en daarna pakte we de spullen en gingen we naar het comisariaat. ''tineke ik ben zo terug'' zeg ik als we het onthaal binnen komen.'' ''nee ik wil mee.'' ik knik en smen lopen we naar het kantoor van de chef. ''ha tineke ik had jou nog niet verwacht.'' ik vertelde de chef wat de dokter had gezegd en daarna gingen we naar huis toe. onderweg naar huis hadden we elin bij lisa opgehaald. thuis plofte tineke op de bank. ''heb je een nieuwe iphone'' vraagt ze als ze het doosje op tafel ziet liggen.'' ''nee'' zeg ik en pak het doosje die ik aan haar geef. ''voor jou'' zeg ik. ''waarom voor mij.'' ''omdat jou telefoon helemaal kapot is ik heb er 4 uur over gedaan om het over te zetten.'' ''4 uur waarom vier uur.'' ''omdat dit jou oude is'' zeg ik en pak der oude telefoon uit de kast.'' ''ja nu snap ik wel waarom je er 4 uur over hebt gedaan.'' ze staat op en komt naar me toe. ''wat is er'' zeg ik als ze me een knuffel geeft. ''bedankt voor alles'' zegt ze en kust me. als we lossen kijken we elkaar diep in de ogen aan. ''voelt het nu wel goed'' vraag ik voorzichtig. ''ja'' zegt ze. ''wat wil jij vanavond eten.'' ''pia'' zegt elin. ''ik denk dat het pizza wordt wil elin pizza'' zegt tineke terwijl ze elin oppakt. ''pia.'' tineke glimlacht en zet haar op de grond. ''zullen we tv kijken. ''graag.'' ik pak de pizza uit de diepvries en doe die vervolgens in de oven. na een avondje niks doen en praten over van alles gaan we rond een uur of 10 naar bed. tineke in der eigenkamer en ik in de logeerkamer.

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu