9

27 2 1
                                    

( ik maak in dit deel een paar tijd sprongen zodat ik veder met men idee kan enzo)

~ 8 maanden later ~
Pov tineke
Ik lag in het ziekenhuis met de kleine Elin in men handen Elin is een meisje en is 1 maand te vroeg geboren. Vandaag zou ik het men collega's in België vertellen en ik zou zoals altijd face timen ik had een bepaalde tijd afgesproken zodat ze opnamen en me weer op het smartbord konden zetten. Ik had gezegd dat ik ze wat wou vertellen over werk. "Tineke" hoorde ik hun zeggen toen ze opnamen. "Jullie zien het al hè lig in het ziekenhuis ons dochtertje is er" "OMG" roept Femke. "Dit is Elin en ze is vanacht rond 2 uur geboren dus voor jullie rond 8 uur ze is wel 1 maand te vroeg geboren." "Aaaah hoe gaat met je" vraagt Robin. "Het gaat this wel een spoedsnede geworden dus had wel veel pijn maar voor nu gaat het opsich." "Gefeliciteerd" zegt Eric. "Thanks." "Geniet nog maar effe met zen drieën dan gaan deze jongelui weer terug aan het werk" zegt de chef. "Aah kom op chef" zegt Koen. "Nee Koen this klaar aan het werk." "Kom op chef we zijn bezig met tineke." "Ja en het is klaar lang genoeg gepraat." "We praten pas 5 min." "Doei tineke geniet ervan en gefeliciteerd" zegt de chef." Wacht met ophangen" zeg ik. "Waarom zijn jullie zo tegen mij aan het doen zijn jullie niet blij ofzo want als ik jullie bel lijkt net alsof het op een gegeven moment zo iets is van we hoeven je niet meer te zien." "We missen je gewoon en waarom de chef zo doet snap ik ook niet we hopen je snel weer te zien" zegt Koen. "Ik beloof jullie op een dag kom ik terug echt waar." "Hou je eraan" zegt Floor. "Ik beloof het." "Heyy ga lekker genieten van zen drieën en we spreken je nog wel." "Is goed bye." "Bye."

Pov Koen
We hangen op en keken allemaal de chef aan. "Waarom doet u zo" vraagt Eric. "Ja inderdaad waarom doet u zo" zegt Robin. "Aan het werk" zegt de chef. "Nee we blijven allemaal zitten tot u zegt waarom u zo doet haat u tineke mag u haar niet." Zegt obi. "Jongens aan het werk en wel nu." We doen maar wat de chef zegt en gaan weer aan het werk.

~ 2 maanden later ~
Pov tineke
Vandaag ga ik met Diego op vakantie naar België met de kleine ik zou 1 dag eerder weg gaan zodat ik de kleine aan men zus en collega's kan laten zien en de rest van de week kunnen we van alles doen. Ik zat al in het vliegtuig met Elin in men armen. Aangekomen op Antwerpen Airport ga ik met een taxi naar men zus. Als ik aanbel doet ze al meteen open. "Tineke dat is te lang geleden." "Ik weet het ik weet het." "Kom snel binnen this koud." "Aaah is dit Elin." Ik knik en haal Elin uit haar maxi cosi. "Aah wat een schatje." "Ik kan er ook nog uren naar kijken hoor." Ik geef Elin aan men zus. "Hoe ging de bevalling." "Pff dat heb ik geweten maar het ging wel goed kreeg in de avond last van weeen en alles begon pijn te doen.  Dus er zijn naar het ziekenhuis gegaan daar kregen we te horen dat ze niet heel goed lag dus moest ze met een spoedsnede geboren worden langer wachten kon niet." "Aah Oke." "Maar als je het niet erg vindt wil ik zo heel graag naar men collega's." "Tuurlijk ga lekker meid." Ik glimlach en ga met Elin naar men collega's. Als ik er ben ok ik de maxi cosi uit de auto en ga naar binnen. "Heyy Patrick." "Ha tineke hoe is het met je." "Goed hoor." "Is dat Elin." Ik knik. "Wat een schatje ik zou zeggen ga lekker naar achteren iedereen mist je." "Ik miste jullie ook enorm hoor." Ik loop naar achteren en loop de hoek om. "Oh my deez tineke je bent terug" zegt Koen en komt naar me toe. "Moment" zeg ik lachend en zet de maxi cosi op het bureau van Koen. Ik geef hem een dikke knuffel en Floor ook die erbij is komen Staan. "Is dit Elin" vraagt Koen. Ik knik en haal Elin eruit. "Wat een poeppie het lijkt net een pop" zegt Floor. "Ik weet het ik kan er ook nog uren naar kijken." "Aah daar hebben we ze hoor eindelijk" zegt Eric als ze binnen komen. "Hello Elin gaan jullie haar in 2 talen opvoeden of niet." "Zover het kan wel ja." "Oh mama krijg telefoon" zeg ik. "Hier Floor neem jij haar maar effe." "Mag dat." "Tuurlijk anders zeg ik het toch niet." (Gesprek is in Engels maar doe Nederlands voor jullie) "Met tineke van Vlist." "Spreek ik met tineke van Vlist." "Ja daar spreek u mee." "Ik ben hoofdinspecteur Luna Klopt het dat u op dit moment niet thuis bent." "Nee nee dat klopt ben op vakantie met men dochtertje en men man die later komt." "Daar bel ik voor u man Diego is omgekomen bij een vliegtuig crash." Toen ik dat hoorde stond men wereld stil ik keek Koen recht in de ogen aan tranen stroomde over men wangen en ik zakte door ben benen." "Wat hoe." "Bij het opstijgen van Florida AirPort is er iets mis gegaan en is hij neergestort u man had nog een boodschap voor u achtergelaten hij belde ons en vroeg of wij dit naar u wilde sturen." "Oké." "Lieve lieve tineke ik hou enorm van je zorg voor onze lieve dochter ik zal over je waken hierboven I love y......" "wilt u dat we dit naar u toe sturen." "Als het kan graag." "Dan krijgt u hem van ons heel veel sterkte." "Dank u." Ik hang op en kijk Koen met tranen in men ogen aan die naast me was gaan zitten "Diego is omgekomen tijdens een vliegtuig crash richting België" zeg ik en barst in tranen uit. Koen pakt me vast en sluit me in zijn armen.

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu