48

24 0 0
                                    

Pov tineke.

''tineke ik had een ideetje'' zegt floor als we in het vliegtuig zitten en al een kleine 3 uur onderweg. ''en dat is floor'' vraag ik nieuwsgierig. ''wat nou als we soms gewoon een dagvlog maken en die monteren en dan naar koen ofzo sturen zodat ze die kunnen kijken en ook een beetje weten wat we doen.'' ''dat is niet eens zoon slecht idee'' zeg ik en begin zelfs een beetje enthouiast te worden over het idee. ''zullen we maar beginnen zeker'' zegt floor en pakt haar telefoon. ''heyy guys we zitten hier in het vliegtuig. hier zit tineke een lekkere film te kijken.'' ''yess zootropolis.'' ''tineke heb jij die envelop daar liggen.'' ''yess die heb ik hier.'' let's make him open.'' ''goed gesproken floor.'' ''ja toch.'' ''wil jij openen of moet k dat doen.'' ''doe jij maar dan film ik. ''oke.'' ik maak de envelop open en ik haal eruit wat er in zit. ik haal er 2 kaarten uit, 2 brieven en een envelop met wat erin. ''2 kaarten en 2 brieven en een envelop" zeg ik tegen Floor. "Maak eens open" ik knik en maak een envelop open. "Deze is voor jou" zeg ik en geef hem. "Ze leest hem en begint te huilen. "Van wie is die" vraag ik. "Femke." Ik glimlach. De brief die ik kreeg was van Koen en dat Vond ik echt leuk en lief wat hij erin had gezet de foto's waren ook heel leuk maar 1 foto die sprong eruit bij mij dat was een foto van mij en Koen. Koen heeft de 1 maand oude Elin vast en ik stond met een verliefde blik naar Koen te kijken. "Toen was je al smoor verliefd op hem maar je ontkende het" zegt Floor. "Waarschijnlijk was die blik door Elin" zeg ik. "Blijven ontkennen hè tineke." Ik zucht en stop de kaarten terug in de envelop.

Als we geland zijn halen we onze koffers op bij de bagageband en pakken een taxi naar mijn ouders hun huis. We hebben een soort huur huis gekregen maar we willen wel mijn auto hebben. "You can drop us here" zeg ik. "That will be 27 dollars." Ik geef hem 27 dollars en stap uit. "Hoeveel was je kwijt." "Ongeveer 25 euro" zeg ik. "Oké." Als we onze koffers hebben gaan we het huis binnen. Heel stil sluipen we naar binnen en ik en Floor gaan bij de deur opening staan. Men moeder slaakt een gilletje men vader zijn mond valt open en Lily en Jeroen komen op me af gestormd en geven me een knuffel. Ze laten me pas los als men ouders me een knuffel willen geven. "Wat doen jullie hier" vraag men moeder. We vertellen het hele verhaal van Floor en ik die ge slijmt werden tot het moment dat we de deur in stapte.

Na gezellig 3 uurtjes bij men ouders geweest te zijn stappen we de auto in en gaan naar het huisje toe waar we 1,5 jaar verblijven. Het was best groot er was een zwembad en een open keuken, een mooie woonkamer en keukentafel en een schuilkelder voor als er tornado's kwamen. Die avond zijn we ook vroeg in slaapgevallen vanwege de yetlag

pov floor.

die ochtend waren we vroeg wakker vanwege de yetlag omdat het in amerika half 6 in de ochtend is in in belgie is het half 12 in de ochtend en dat is som wel een beetje irritant dat je zo vroeg op bent. ik hoor tineke al lachend de slaapkamer uit komen. ''ja ik weet het stan ik ga het met de chef bespreken'' zegt ze. ik kijk om en zie haar bellen. ''is goed bye bye.'' ze hangt op en kijkt me aan. ''robin en tom zijn gestopt met werken geen idee waarom maar we krijgen 2 nieuwe mensen'' zegt tineke. ''alweer eerst den hugo en nu...'' ''stan heet hij stan koklowski oftewel hoe ik hem noem kokki'' zegt tineke lachend. ''kokki.'' ''yep en we krijgen nog een nieuwe inspecteur vince willems dat is al zeker dat hij komt maar stan weten we nog niet maar dat ga ik effe met de chef regelen'' zegt ze en loopt naar de woonkamer. ''stan koklowski klinkt als een leuke gast'' zeg ik zacht en lachend. ''heyy stan ja het is gelukt hoor ik heb de chef jou nummer gegeven dus je kan binnenkort een gesprek hebben'' zegt tineke als ze terug de keuken in komt. (camera) ''kijk jongens zelfs tineke is op der vrije dag om kwart voor 6 al aan het werken.'' ''dat moet ook gebeuren he floor en dit is de tijd dat het kan'' zegt ze en loopt al bellend de keuken uit. ''ohja maak jij eens een lekker ontbijtje'' zegt ze. ''prima maar dan hebben we wel boodschappen nodig'' zeg ik lachend en stop met filmen. ''dan gaan we toch boodschappen doen ik spreek jou nog wel stan.'' ''ready'' vraag ik als ze ophangt. ''yess.'' ''ik heb effe zitten kijken en we zijn iets voor kerst weer in belgie als deze 1,5 jaar voorbij is'' zeg ik als we in de auto zitten. ''oh dat is fijn dan zijn we rond de kerst weer terug.'' ''maar echt het is echt lekker weer hier'' zeg ik. ''ik ben zo blij dat het lekker weer is'' zegt tineke. het is zomer en dat is mega fijn het is bijna elke dag 30 tot wel 35 graden en dat is heerlijk. als we bij de winkel aankomen stappen we de auto uit en gaan naar binnen. ''dit is een soort carrefour'' zeg ik. ''i know.'' we halen de boodschappen en gaan dan terug naar huis toe.

pov koen.

tineke is niet eens een dag weg en ik mis haar nu al enorm erg. maar dit is ook een goede relatie test vindt ik want als het echte liefde is hou je nog steeds enorm van elkaar ookal zit ze nu aan de andere kant van de aarde. ik wordt uit men gedachte gehaald door men telefoon die afgaat. als ik zie wie het is ben ik enorm blij. ''dag schat'' zegt ze als ik op neem. ''hey babe hoe is het.'' ''goed hoor we waren alleen al vroeg op aangezien het tijfdverschil van -6 uur.'' ''oh lekker.'' ''papa ikke koekje'' zegt elin. ''ja elin je krijgt een koekje'' zeg ik en pak de koekjestrommel uit de kast. ''laat me raden ze is weer op koekjes toer.'' ''al de hele dag koen is vrij en zij denk ik kan de hele dag papa pesten nou meid dat gaan we niet doen.'' ''heeft ze door dat ik weg ben of niet.'' ''ik weet niet ik denk dat ze nu denkt dat jij aan het werk ben maar ik denk dat ze dat wel gaat door hebben.'' ''dat denk ik ook maar ik hoorde dat robin en tom gestopt zijn'' vroeg tineke. ''dat klopt jij was net weg en vanochtend kreeg ik een belletje van robin van dat hij ging stoppen omdat hij door wou met fitness en iets mee wou doen met kampioen fitness ofzo iets geen idee en tom die zag er veder geen uitdaging meer in dit werk en je weet dat hij van uitdaging houdt dus hij gaat volgens mij door naar de soldaten.'' ''dat is ook leuk maar niet voor mij'' zegt ze lachend. ''voor mij ook niet hoor schat.'' ''mis je me een beetje of vindt je het wel lekker dat je baas weg is.'' ''heerlijk lekker rustig'' zeg ik grappend. ''ik kan ook langer wegblijven hoor.'' ''nee alsjeblieft niet ik heb al niemand om te pesten.'' ''zeg, zal het gaat .'' ''nee hoor ik mis je heel erg iedereen mist je dat merk je aan alles het is mega stil op kantoor brigitte kwam ook de verhoor kamer uit met 'tineke weet jij...oh wacht die is hier niet' '' ''dat meen je niet.'' ''zeker wel en de chef die is er ook een beetje van aangedaan ofzo hij is de hele dag niet uit zijn kantoor gekomen'' vertel ik. ''soms heeft hij van die dagen en ik zal eens met hem praten.'' ''is goed.'' ''maar ik moet ophangen floor en ik willen nog even langs mijn ouders'' zegt ze. ''is goed doe hun de groeten he.'' ''zal ik doen ik hou van je.'' ''ik ook van jou.'' tineke hangt op en er valt gelijk een akelige stilte in huis. die avond hebben elin en ik wat film gekeken nou ja elin die was meer bezig met dansen op de liedjes van de shows van samson en gert dan dat ze echt naast me op de bank zat maar goed.

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu