30

31 1 1
                                    

Pov Koen.

Daar zit je dan al een uur te wachten tot we eindelijk reactie krijgen van de dokter over hoe het met Floor, Femke en tineke gaat. Vreemd genoeg zijn Femke en Floor wel bij bewustzijn terwijl Floor daar al langer zit. "Koen waar zijn Floor en Femke" zegt Robin. "Controle" zeg ik. "Hoe kan het dat tineke zo zwaar er aan toe ie terwijl Floor dat veel langer heeft gezeten dan tineke." "Wat ik hoorde van de chef is dat Floor en Femke 2x verkracht zijn en dat ze hun daarna vast gehouden hebben en dat ze heel veel hebben geslapen en bijna niks hebben meegekregen van wat er is gebeurd maar van tineke weten we niks." "Dat is echt heftig voor hun heb echt mega veel medelijden ik vindt het echt erg." "Ik ook Koen ik ook." Na een aantal minuten komen Floor en Femke terug. "En" vraagt Robin. "We moeten ons rustig houden de komende tijd en de dingen die we meegemaakt hebben vergeten we omdat we veel afwezig waarin in ons hoofd ofzo heel vreemd" zei Floor. "Oké maar voor de rest gaat het wel met jullie of niet" vraag ik. "Mwa heb veel pijn en honger" zegt Floor. "En jij Femke." "Het gaat wel met mij maar waar is tineke." "Tineke is bewusteloos geworden en meer weten we ook niet." "Oké." "Meiden komen jullie mee" vraagt Brigitte. "Ja we komen laat ons iets weten over tineke." "Zal ik doen." "Is het goed als ik ook weg ga" vraagt Robin. "Ja hoor is goed." Hij geeft me een schouder klopje en een zwakke glimlach en gaat daarna weg. Na een klein half uurtje komt er een dokter naar me toe. "U komt voor mevrouw schillebeeckx." Ik knik. "Kom maar mee." Ik loop achter de man aan en hij wijst de kamer van tineke aan. Ik loop de kamer in en zie tineke liggen. Als ze me ziet verschijnt er een heel klein lachje op der gezicht. Ze rekt der hand naar me uit. Ik pak hem vast en ga naast der staan. "Ik wordt in coma gelegd" zegt ze zacht. "Hoezo." "Het gaat niet meer Koen ik ben op men lichaam is op mentaal en fysiek gaat het gewoon niet meer" zegt ze huilend. Tranen stromen over men wangen. "Wat heeft hij je aangedaan." "3 keer verkracht meerdere keren geslagen en geschopt omdat ik Floor en Femke wou beschermen niks eten en amper geslapen" "Tineke ik wil je niet kwijt." "En ik jou niet maar ik weet niet hoe ik hier uitkom." "Sorry maar we moeten haar nu echt in coma gaan leggen voor dat het slechter wordt" zegt de dokter. Ik knik. Voor ik nog iets kon zeggen zag ik tineke langzaam haar ogen dicht gaan. Toen ze in coma lag barste ik in tranen uit. Na een klein half uurtje ben ik maar naar het commissariaat gegaan. Met rode ogen en pijn in men hart loop ik de refter in. Waar iedereen bleek te zijn. "Koen alles oké" vraagt Robin die me als eerste opmerkt. Ik schud mijn hoofd en laat me op een stoel vallen. "3 keer verkracht meerdere keren geslagen en geschopt omdat ze Floor en Femke wou beschermen niks eten en amper geslapen" herhaal ik tineke haar worden. "Wat en nu." "Ze ligt in coma." "Voor hoelang" vraagt Femke. "Weet ik niet ik heb amper met haar kunnen praten." "Koen" hoor ik uit het onthaal komen. "Refter" zeg ik. Even later zie ik Lisa met Elin verschijnen. "Elin is helemaal van streek." Ik neem Elin van Lisa over. "En als Nieuws over tineke." "Ja." "En." "We hebben haar gevonden ze ligt alleen in het ziekenhuis in coma." "Is het heel erg." Ik knik. Na nog wat gepraat te hebben gaat Lisa naar huis en ik ontver me over Elin. "Koen ga jij maar naar huis en voor die kleine meid zorgen" zegt de chef. "Dank u chef" zeg ik en pak men spullen en ga naar huis nou ja naar tineke der huis. Als ik daar aankom trap ik men schoenen uit en zet Elin op de grond. Die meteen naar de zetel loopt en er in klimt. Ik loop naar boven en kleed me om. Als ik terug beneden kom plof ik op de bank. Ik pak men telefoon en bestel via bol een nieuwe iPhone voor tineke. Ze had een iPhone 7 en nu heb ik een iPhone 11 besteld. Ik bestel hem en ga daarna tv kijken. Voor avond eten bestel ik een pizza tijdens het wachten komt Elin naar me toe. Als ik zie wat ze heeft gedaan begin ik te lachen. Heel der gezicht zit vol met meel. "Wat heb jij gedaan." "Kijk" zegt ze en trekt me mee naar de keuken waar er een pak meel op de grond staat. "Elin wat heb jij gedaan" zeg ik gespeeld boos en ze rent lachend weg. Ik ruim het pak meel op en doe de vloer af. "Elin kom eens hier ik wil even jou gezichtje doen" zeg ik maar als ze dat hoort rent ze weer weg. Ik loop achter Elin aan en krijg haar uit eindelijk te pakken als in der gezichtje afgedaan heb wordt er aan gebeld. Ik doe open zie dat dat de pizza bezorger is. "Koen." "Thomas ik wis niet dat je pizza bezorger was. "Je ziet het hoe is het." Thomas die ken ik van de middelbaar maar die heb ik al een tijdje niet meer gesproken. "Bedankt hè" zeg ik. "Graag gedaan." Ik doe de deur dicht en loop naar de woonkamer. "Eten" zegt Elin en ik voer elin terwijl ik ook zit te eten. Na het eten gaan elin en ik nog wat film kijken en na een klein uurtje leg ik elin op bed en ga ik douchen. Na het douchen doe ik men pyama aan en loop naar beneden om alles af te sluiten en uit te doen tot ik me ineens herinner dat de ouders van tineke niks weten. "Hallo Koen hoe is het ermee" zegt Isabella als ze opneemt. "Gaat wel maar ik bel omdat ik jullie iets moet vertellen." "Oh en dat is." "Hoe is het trouwens met Peter." "Ohja we zijn vergeten tineke te bellen de chemokuur slaat aan en hij is er bijna vanaf dus hij is bijna genezen." "Oh wat fijn tineke zou dat ook wel fijn vinden als ze dat hoort." "Is tineke in de buurt of niet." "Nee daarom ben ik juist." Ik leg Isabella alles uit en ik bel nog even met haar tot zei veder moet en ik naar bed ga.

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu