Pov tineke
Vandaag is de dag dat Floor en ik te horen krijgen of we zijn geslaagd ja of nee. In de ochtend hebben Floor en ik allebei amper gegeten door de zenuwen wat ook normaal is. "Tussen hoe laat en hoe laat worden jullie gebeld of jullie geslaagd zijn" vraagt obi. "Tussen 12 en 2 volgens mij" zeg ik. "Oh my deez tineke het is 1 voor 12" gilt Floor. "Mensen doe normaal" zeg ik lachend. "Tineke heeft een slecht geweten" zegt Koen en geeft me een kus en springt in het zwembad. "Daarvoor moet je een geweten hebben schat" zeg ik. "Ooh dat is kut" zegt Floor. "Wa is kut." "Dit is ni eerlijk." "Wat is niet eerlijk." "Eerst worden de geslaagden gebeld voor degene die voor commissaris hebben gestudeerd en daarna pas de hoofdinspecteurs" zegt ze. Ik Begin te lachen. "Dat is niet eerlijk" zegt ze. Ik glimlach en sta op om men zwempak aan te doen toen ik gebeld werd. "Wa nu al this pas half 1" zeg ik. "Neem op" zegt Floor ongeduldig. "Met tineke schillebeeckx." "Ha tineke met je mentor je bent."
Pov Koen.
Toen tineke de telefoon opnam voelde je de spanning hangen bij iedereen. "OMG IK BEN GESLAAGD" roept ze het uit als ze ophangt. Iedereen is mega blij en feliciteert haar en geen 10 minuten later wordt Floor ook gebeld met dat ze geslaagd is en als een soort verassing gingen we met zen alle in de avond uiteten.
~ de volgende dag~
pov tineke
de volgende ochtend wordt ik wakker met enorme keelpijn en pijn in men lichaam. ''goeiemorgen'' hoor ik naast me. ''goeiemorgen'' zeg ik maar veel komt er niet uit door de pijn en schorre stem. ''alles oke.'' ik schud men hoofd. ''wat is er.'' ''men keel doet pijn met slikken en praten.'' ''moet je wat hebben of niet.'' ''ja graag.'' hij knikt en loopt naar de keuken en komt vervolgens terug met een paracetemol. ''hier neem deze in.'' ik neem de medicijnen in en ga terug liggen. ''ik laat je maar effe liggen.'' ik knik weer en draai me om en val weer als een blok in slaap.
pov koen.
''waar blijft tineke we kunnen eten'' vraagt brigitte als ze de pan met eitjes op de tafel zet. ''laat tineke maar slapen ze heeft waarschijnlijk een keelontsteking.'' ''ocharme.'' tijdens het eten komt tineke de slaapkamer uitgewandeld. ''hey'' zegt ze. ''wow zo erg had ik het niet verwacht'' zegt eric. ''ik ook niet'' zegt ze en komt naast me zitten. ''wat gaan jullie doen vandaag'' vraagt ze. ''niks'' zegt robin. ''waarom niet.'' ''omdat jij ziek bent'' zeg ik. ''jullie hoeven toch niet hier te blijven voor mij'' zegt tineke. ''jawel samen uit samen thuis'' zegt eric. ''daar ben ik het helemaal mee eens eric als we iets doen doen we het met zen alle het wordt gewoon een vakantie om elkaar toch beter te leren kennen en meer plezier met elkaar te hebben inplaats van altijd een babbeltje te maken tijdens de pauzes' zegt floor. iedereen knikt. ''ik heb dan niks meer te zeggen denk ik'' zegt ze. ''het enige wat ik denk ik ga doen is medicijnen halen voor jou zodat je sneller van die keelontsteking af bent'' zeg ik. ''oke.'' zo gezegd zo gedaan ik ben samen met eric en floor naar de apotheek geweest en we hebben raad gevraagd aan de vrouw achter de kassa en die gaf ons wat zuigtabletten mee en een soort siroopje. als we terug komen ligt tineke weer te slapen alleen dan buiten en in de zon op een lig bed. ''hoe lang lig ze daar al'' vraag ik. ''ik denk al een kleine 10 minuten. ik knik en pak een handdoek van het rek en leg die over haar teminste tot over haar middel want met der hoofd ligt ze in de schadauw van de paracol. ''is het gelukt met haar medicijnen'' vraagt femke. ''ja het is gelukt we hebben raad gevraagd aan iemand en die zei dat we dit moesten gebruiken en als het erger wordt moeten we naar de huisarts'' verteld eric. ''oke nou hopen dat ze beter wordt dan.'' ''hoop ik ook maar goed ik ga zwemmen want ik heb het warm'' zeg ik. ''daar is het zwembad'' zegt floor lachend. ''pas op floor straks wordt je nog nat'' zeg ik en pak haar op en gooi haar in het zwembad. ik trek men shirt uit gooi die op een stoel en spring het zwembad in. ''die krijg je terug'' zegt floor en duwt me kopje onder. we plagen elkaar nog heel veel tot dat eric er ook bij komt en femke even later ook. floor komt op mijn nek zitten en femke op die van eric en floor en femke proberen elkaar er telkens af te duwen. als we even later het zwemmen zat worden gaan we bij de andere op een stoel zitten. na een tijdje wordt tineke wakker en komt naar me toe. ''heb je medicijnen gehaald'' vraagt ze. ''ja die staan daar'' zeg ik en wijs naar de buitenkeuken waar ik ze op heb gezet. ''dankje schat.'' ''graag gedaan.'' ze neemt der medicijnen in en gaat weer op een bankje in de schaduw liggen. Na 2 dagen goed rusten was tineke weer helemaal beter.
~ 3 dagen later ~
Ik wordt wakker van tineke die zich omdraait en tegen me aan komt liggen. "Sorry heb ik je wakker gemaakt." "Nee hoor." "Mooizo" zegt ze en kust me. "Hoe laat is het trouwens." "Kwart over 8." "Oké." "Maar." "Oh nee wat wil je van me." Ze zegt niks en kust me terwijl ze men shirt langzaam om hoog trekt. "Schat" zeg ik. "Hmm." "Is het wel zoon goed plan met iedereen hier" zeg ik wetend waar dit naar toe gaat. "Daar kunnen we maar op een manier achter komen" zegt ze en stapt uit bed en doet de deur op slot. Ik grinnik en schut mijn hoofd. "Als mevrouw hier iets wilt dat zorg ze er ook voor dat het gebeurd" zeg ik. ze knikt en komt naar me toe en kust me. Na nog geen 5 minuten liggen de kleren naast ons en we gaan nog een gezellige en romantische ochtend te gemoed.Pov tineke
"Goeiemorgen" gilt Floor als ik de slaapkamer uit kom. "Goeiemorgen." "Lekker geslapen." "Ik heb heerlijk geslapen." "Mooizo." "Bo wat gaan we vandaag" zeg ik en schuif aan tafel bij de rest. "Waar is Koen." "die, die lag nog te slapen maar hij is te lui om uit zen bed te komen" zeg ik denkend wat er zonet is gebeurd. "Oké" zegt Floor en begint te eten. "Ik zat eigenlijk te denken om in de ochtend naar wat winkeltjes te gaan die chineese winkeltjes dan in de middag lekker hier en vanavond naar het strand" zegt Eric. "Het klinkt alsof je hier vaker bent geweest" zegt Louise. " "nou ik kom vaker in Spanje" zegt hij. ''dat merken we'' zegt floor al lachend. ''ik vind het een goed plan van eric'' zeg ik. ''ik ook'' zegt koen die de slaapkamer uit komt gelopen. Die dag hebben we gedaan wat eric gezegd had en de andere dagen hebben we ook best veel gedaan wel onze rust gepakt die we allemaal hard nodig hadden.
JE LEEST
Voor altijd bij jou?
FanfictionDit boek gaat over tineke die in Amirika woont haar ouders zijn half België's en half Amerikaans ze heeft een vriend genaamd Diego. op een dag verhuist ze naar België zonder ouders en vriend en gaat werken bij de politie. Als ze later is getrouwd g...