24

26 1 0
                                    

pov tineke

de volgende dag kom ik thuis en zie koen gelijk opkijken als ik de woonkamer binnen kom. hij kijkt me aan en lacht. ''ja ik weet het niet lachen.'' ''hoe zie jij eruit'' zegt men moeder als ze de keuken uit komt. ''het heeft de hele nacht geregend en regen en grond wordt modder en we hadden een achtervolging en toen dit'' zeg ik. ''je zit van top tot teen onder de modder'' zegt men vader lachend. ''Zo ver was ik ook, durf nu geen grap te maken dan krijg je met mij te maken'' zeg ik als ik zie dat koen iets wilt zeggen. ''ik ga douchen ik heb modder in men sokken.'' terwijl ik naar boven loop hoor ik koen hard lachen. ik pak al men spullen die ik nodig heb en ga me douchen na ongeveer 20 min ik klaar. ik kleed me aan en ga op bed liggen waar ik gelijk 2 min later in slaap val.

pov koen

''waar is tineke.'' vraagt isabella als tineke na 2 uur nog steeds niet beneden is. ''weet niet ik ga wel effe kijken of ze nog leeft.'' ''is goed.'' ik sta op en loop naar boven toe als ik de kamer van tineke in loop zie ik haar op bed liggen. ik loop naar der toe en zie dat ze slaapt ik pak de deken en doe die over haar heen ik doe de gordijnen dicht en zorg dat haar kamer een beetje donker wordt ik geef haar en kus en sluit daarna de deur. als ik beneden komt vraagt der moeder waar tineke is en ik zeg dat ze slaapt. ze knikt en gaat veder met waar ze mee bezig was. ik ga veder met elin. na ongeveer 4 uur komt tineke beneden. ''goeiemiddag lekker geslapen'' zegt haar moeder vrolijk. ''ja hoor'' zegt tineke en ploft op de bank. ze pakt de afstandsbediening en zet de tv aan en start manifest op. ''ik snap niet hoe jij naar een verhaal lijn kan kijken van een vliegtuig en vervolgens zelf stuwardess ben.'' ''lieve schat ik werk niet meer bij transvavia.'' ''echt niet.'' ''nope.'' "Oh jammer maar hoe." "Geen idee ben dol op vliegtuig films/ series." "Daar is ze inderdaad gek op ze heeft een keer manifest seizoen 1 aflevering 1 in het vliegtuig zitten kijken toen zei ze heel vrolijk tegen mij mam dat vliegtuig stort neer en dat zei ze heel zachtjes zodat niemand het kon horen." "Ja wat moest ik anders gaan schreeuwen en dan zorgen dat mensen in paniek raken." "Jij bent vreemd" zegt Koen. "Nee jij bent lekker normaal. "ik ben heel normaal." "Laat me niet lachen." "Alle gekheid op een stokje wat willen jullie eten vanavond ik ga zo boodschappen doen." "ik weet het typische Amerikaanse hamburgers maar wel die van u anders zijn ze niet lekker.'' ''oke is goed.'' men ouders gaan boodschappen doen en ik ga met koen film kijken. hij kijkt me aan en geeft me een kus. ''alles oke met je je bent zo stil.'' ''als ik eerlijk ben niet elke keer als je me zoent of een kus geeft gaat er een gevoel van twijfel door men lichaam.'' ''wat voor twijfel.'' ''een gevoel van twijfel van moet ik dit wel doen want het voelt voor mij als de dag van gister dat diego overleed en het voelt zo fout om nu al een relatie te starten en ik weet het elin is 1 jaar en diego is 11 maanden geleden overleden maar het voelt niet goed ofzo.'' ''ik vind het fijn dat je eerlijk bent en ik snap je wel anders wachten we gewoon tot jij er klaar voor bent daar heb ik echt geen problemen mee.'' ''sorry ik wil je gewoon geen valse hoop geven.'' ''dat doe je ook niet het komt goed.'' ik glimlach en samen kijken we veder. als men ouders terug komen van boodschappen gaan we met zen alle wat drinken en tv kijken op de bank. er wordt veel gepraat en gelachen. na ongeveer 2 uur merken we dat elin nog steeds niet wakker is. ''ik ga wel kijken'' zegt koen. ik knik. ''mama papa koen en ik willen nog geen relatie nou ja dat wil ik.'' ''wat waarom niet.'' ik was bezig met men uitleg tot koen me riep. ''wat is er koen.'' ''kom eens.'' ik loop naar boven en slaag een hand voor men mond als ik zie wat elin heeft gedaan. ze had 2 potten baby poeder open gekregen en over de grond gestrooid en over haar heen. ''dit moet op foto'' zeg ik terwijl ik naar beneden ren en men telefoon pak. ik ren terug naar boven en men ouders komen achter me aan. ze zien wat elin heeft gedaan en beginnen te lachen. ik maak wat foto's en zet haar daarna in bad. ''koen kan jij bij elin blijven dan kan ik mama helpen.'' ''tuurlijk.'' koen bleef bij elin en ik help mama met schoonmaken. als we klaar zijn met schoonmaken ga ik naar koen. koen zit elin een beetje te plagen door haar nat te spetteren. ''ben je schoon'' vraag ik als ik nog zie dat haar haren er nog mee vol zit. ''ja'' zegt ze. ''nou ik dacht het niet meid.'' ik help haar met der haren en haal haar daarna uit bad en doe haar pyama aan. als ik dat heb gedaan zet ik haar op de grond en ze rent lachend weg. ik loop achter elin aan naar beneden en ze rent al lachend door de woonkamer. men moeder kijkt me lachend aan.

die avond hebben we lekker gegeten en hebben we gezellig met zen alle tv gekeken en zijn daarna naar bed gegaan. ''ik merk wel dat jij veel doet met je ouders enzo'' zeg koen als we in bed liggen. koen slaapt bij mij omdat elin in de logeer kamer ligt enzo. ''ja ik doe best veel met men ouders ik weet eigenlijk ook niet waarom maar oke.'' '''dat maakt toch niet uit want ik deed dat eigenlijk nooit met men ouders.'' ''zie jij je ouders nog vaak.'' ''niet heel vaak maar ik app ze wel vaak en als ze tijd hebben dan bel ik ze.'' ''aah oke.'' "Maar goed welterusten." "Welterusten."

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu