41

22 0 0
                                    

pov tineke

de volgende dag sta ik samen met jeroen op de oprit van lisa. koen is nog op werk omdat de chef hem moest spreken over iets en ik was vrij vandaag. ''als lisa open doet kijkt ze me raar aan.'' ''lisa mag ik je voorstellen aan jeroen. lisa dit is jeroen jeroen dit is lisa." "Lisa je gaat me waarschijnlijk niet geloven maar dit is Jeroen jou broertje" zeg ik. Lisa haar mond valt open van verbazing. "Wa hoe ik" stamelt Lisa. "Als je ons binnen laat vertel ik je alles." Lisa knikt en laat ons binnen. Ik vertel Lisa het hele verhaal en ze wist niet wat te zeggen. Na het avond eten zijn ik en Jeroen terug gegaan naar huis waar Koen ook op ons zat te wachten. "Maar goed Jeroen wij moeten morgen wel werken dus jij mag hier blijven als je wilt" ja da is goed." "Dus jij red je wel morgen denk ik." Jeroen knikt en springt op het logeer bed. "Ben je blij met je nieuwe kleding" vraag ik als hij naar de stapel met nieuwe kleding kijkt die we vandaag gekocht hadden. "Echt wel bedankt dat ik hier mag blijven." "Tuurlijk waarom niet we laten je echt niet meer meenemen hoor en we laten je echt niet achter" zeg ik. "Dus waar hou je een beetje van" vraagt Koen. "Voetballen." "Alright dan ben je hier op het goede adres" zegt Koen en geeft hem een high five. "Ik hoor het al jullie worden dikke maten denk ik maar voor nu slaapwel" zeg ik. "Slaapwel" zegt Jeroen en kruipt onder de dekens. ik loop de slaapkamer uit en koen doet de deur achter zich dicht. ''ik ben benieuwd hoe pap en mam hierop gaan reageren dat we hun zoon hebben terug gevonden." "Ik ben ook benieuwd maar dat gaan we binnen kort te weten komen toch" zegt Koen. Ik knik en ga op bed zitten. "Waarom moest je langer blijven op kantoor" vraag ik en laat me naar achter vallen. "Oh niks we moesten even wat bespreken over werk enzo." "mag ik niet de exacte reden weten." "Dat is de reden" zegt hij en komt boven me hangen. "Ja ja ik kom er wel achter" zeg ik lachend. "Ik vertel de waarheid." "Hmm Hmm" zeg ik en druk zijn lippen op de mijne. "Ik zie u graag" zeg ik. "Ik jou ook" zegt hij. "Zullen we gaan slapen." "Ja is goed." Na nog een slaapwel en een kus kruip ik tegen hem aan en val in slaap.

~ de volgende dag ~
Pov tineke

"Goeiemorgen" zeg ik als ik de refter in kom. "Goeiemorgen" zegt Floor. "Goed volk komt binnen" zegt Koen. "Wie van de 2 is het goede volk en wie van de 2 is de slechte volk" zegt Eric. Koen zei niks hij gaf Eric alleen een blik. "Waar is Elin" vraagt Femke. "Elin is bij Lisa en Jeroen die hebben we aan het lot over gelaten bij ons thuis." "Hopen dat hij straks niet met een meisje op de bank zit" zegt koen lachend. "I hope so." "Mannekes Mannekes Koen, tineke, Floor en femke papierwerk. Eric en Brigitte er is een zaak voor jullie. Obi, Louise, tom en robin patrouille." Iedereen knikt en gaat aan het werk.

"Wat moeten we allemaal nog doen" vraagt Koen beetje zeurderig nadat we klaar zijn met middag eten. "Dat" zeg ik en wijs naar een klein stapeltje papierwerk. "Zoveel." "Schat dat zijn 10 mapjes ofzo niet eens 8." "Alsnog dat is veel." "Niet zo zeuren" zeg ik en geef hem een schouder klopje. Na een klein uurtje komt Patrick het onthaal uit met 2 mensen. "Tineke" zegt een bekende stem. Ik kijk op en zie men ouders voor ons bureau staan. "Mam pap" zeg ik en sta op en vlieg eerst men moeder in haar armen. "Koen jonge hoe is het" hoor ik men vader tegen Koen zeggen. "Goed goed en met u" vraagt Koen. "Goed." Als ik men moeder loslaat geef ik men vader een lange knuffel en men moeder geeft Koen een knuffel. "Wat doen jullie hier" vraag ik. "We dachten we komen op bezoek eens kijken hoe jullie het hier maken." "Nou gezellig wis jij hier van'' vraag ik aan koen. ''meschien wist ik hier iets van weetje nog dat hele gebeuren met evelyn op die dag dat evelyn werd ontslagen door de chef.'' ik knik. ''toen belde jou moeder mij en ik moch niks zeggen.'' ik begin te lachen. de chef staat lachend bij zijn kantoor en ik sta bijna te trappelen op men voeten om niet helemaal blij door het kantoor te springen als een klein kind. ''tineke je mag naar huis ik zou zeggen geniet er van en laat me maar weten waneer je weer terug komt werken koen jou wil ik nog even hier hebben'' zegt de chef. ik kijk eerst de chef aan en daarna koen die het duidelijk jammer vindt dat ik eerder naar huis mag. ik pak men spullen en loop met men ouders het onthaal in waar hun koffers staan. als we bij de auto zijn stoppen we de koffers in de kofferbak en geef ik men ouders nog een knuffel. ''ik kan nog steeds niet geloven dat jullie hier zijn.'' ''wij ook niet maar zeg eens van wie is deze auto'' vraagt men vader vol intresse naar de auto. ''van koen mijn auto staat thuis en nee ik heb niet zoon auto als in amerika'' zeg ik lachend. ''dat had ik ook niet verwacht.'' ik glimlach en rijd naar huis. als we thuis aankomen doe ik de deur open en lopen we naar binnen en komt jeroen de gang in gehold. als jeroen men ouders ziet staat hij aan de grond genageld. ''jeroen'' zegt men moeder. ''mama.'' het is duidelijk dat onze ouders jeroen niet zijn vergeten kwa gezicht en hoe die eruit ziet ondaks dat hij toch een paar jaar ouder is geworden herkent onze ouders hem. jeroen komt in bewegen en vliegt zen moeder in de armen en men vader gaat er mee in en trekt mij er ook bij. ''waar heb je gezeten knul'' vraagt men vader. ''kom we gaan anders in de woonkamer zitten dan vertel ik het hele verhaal en dan bel ik lisa om te vragen of ze hier naar toe komt.'' iedereen knikt en samen lopen we de woonkamer in en gaan op de bank zitten. als ik men verhaal net gedaan heb komt lisa binnen gelopen met elin. mama en papa geven lisa een knuffel en jeroen gaat er mee in en men vader trekt me voor de 2e keer weer mee in de knuffel. ''we zijn weer een volledig gezinnetje'' zegt men moeder.

Voor altijd bij jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu