Een Lenteliefde roman
'Wout & Rinke'
door: Rens
WOUT - "Ik ben niet van plan dit avontuur te beëindigen voor het uberhaubt is gestart. Maar deze prachtige, koppige en eigenzinnige vrouw lijkt niet van plan ook maar een centimeter toe te geven als het gaat om samen het charterschip van mijn oom Almer te gaan varen. Zeker niet nadat ik haar heb laten kennismaken met de binnenkant van mijn autodeur. Maar ik geef niet zomaar op! Ik ben vast van plan om haar voor me te winnen. En als het aan mij ligt, niet alleen als een collega. Daar is alleen heel wat meer voor nodig dan mijn standaard charmante voorkomen waar ik meestal wel mee scoor. Dit kon weleens een interessante lente gaan worden.̈
*****
RINKE - "Hij is ronduit onuitstaanbaar en onverantwoordelijk. Als hij serieus denkt dat ik het water op ga met hem, dan moet hij zijn opties nog maar eens heroverwegen. Toen Almer geblesseerd raakte, liep ons vaarseizoen gevaar. Hij heeft zijn neef gevraagd om met mij te gaan varen totdat hij er zelf weer toe in staat is, maar hij vertelde er niet bij dat het een onbenul eerste klas is. Een ontzettend aantrekkelijke onbenul, dat dan weer wel. Had ik al gezegd dat hij onuitstaanbaar is? Maar daarmee steken we het Wad niet veilig over. Ik heb de schrammen nog op mijn handen staan om het te bewijzen. Vertrouwen! Daar draait het om op een schip. Ik kan het weten na al die jaren als scheepsmaat van Almer. Mijn verleden is al ellendig genoeg. Dit rampscenario laat ik graag aan me voorbij gaan."
Als Wout door zijn oom Almer gevraagd wordt om het historische zeilschip Pontus te gaan charteren zolang hij geblesseerd is, had hij van te voren niet kunnen bedenken dat het zo'n levens veranderend avontuur zou gaan worden. Een toevallige eerste ontmoeting met zijn schipper Rinke verloopt desastreus.
Rinke vaart al jaren mee met Almer op de Pontus. De liefde voor het zeilen kwam nadat ze na een ernstig auto ongeluk meeging op een uitje van lotgenoten. De herinnering aan het ongeluk heeft haar nooit helemaal losgelaten, haar littekens herinneren haar er iedere dag aan. Dat is ook de reden dat ze niemand te dicht bij laat komen in de angst ze weer kwijt te raken of gekwetst te worden. Haar zelfbeeld maakt dat ze mensen op afstand houdt.
Wout is direct gecharmeerd van deze pittige vrouw en breekt langzaam haar muren af. Muren die ze zorgvuldig heeft opgebouwd, dichtgemetseld en met prikkeldraad heeft afgezet. Zal het hem lukken om haar vertrouwen volledig te winnen en samen de Pontus te varen tot Almer helemaal is hersteld?
Vertrouwen op drift speelt zich af in de lente als het vaarseizoen van de bruine vloot langzaam weer op gang komt. Het schetst een fictief hedendaags beeld hoe het leven op een (charter)schip er aan toe gaat tegen het decor van de Waddenzee en de eilanden.
Ga je mee op reis met Wout en Rinke en hun vrienden? De Wadden heeft de nodige obstakels voor hen in petto in deze vierdelige serie over liefde en vriendschap. Apart van elkaar te lezen!
JE LEEST
Verlangen op drift #1
ChickLitOp charterschip Pontus doet Wout er alles aan om het vertrouwen van Rinke te winnen na zijn slechte eerste indruk. Maar haar hart? Dat is écht een heel ander verhaal. Ga mee op reis met Wout en Rinke en hun vrienden. De Wadden heeft de nodige obstak...