Het leek of we te midden van al het rumoer van deze magische avond even alleen waren tussen al deze mensen. Alsof we een werden. Mijn armen stevig om haar middel geslagen terwijl ik de geur van haar haar in mijn geheugen prentte. Ik ben er zeker van dat Rinke dat gevoel ook zo heeft ervaren. Zij is mijn missende puzzelstukje, het stukje waarvan ik niet wist dat ik het miste. Maar nu ik het eenmaal in mijn armen had, zo dichtbij, wist ik dat dit mijn toekomst was. Zij is mijn toekomst. Een toekomst waar ik nooit van had gedroomd, maar die nu ineens zo vanzelfsprekend was.
We waren versmolten, samengeklonterd tot een enorme bal met veren die opgehoopt zit ik een dekbed. Het besef van wat ik vasthield maakt me vastbesloten om met haar, haar demonen te verslaan en, als het ons gegund is, samen proberen iets moois op te bouwen. Dat gevoel maakt me doodsbenauwd, maar tegelijkertijd vervult het me met zoveel vertrouwen. Deze vrouw is in staat om me te verpletteren, mijn hart breken als een luciferhoutje.
Als ze haar verleden en onzekerheden een plekje kan geven, dan ben ik er zeker van dat we samen iets moois kunnen opbouwen. Ik verdrink in dit intieme moment van samenzijn. Het is dieper dan welke vorm van intimiteit ik ooit heb beleefd. Ik ben zo gelukkig dat ze me haar laat vasthouden, ze was er nog niet aan toe om weer gekust te worden. Dat heeft ze ook duidelijk gezged. Maar als ik haar weer zou mogen kussen, dan zal er geen onzekerheid meer in haar ogen te zien zijn. Die kus zal ervoor zorgen dat er lust en opwinding in te lezen zal zijn.
Terwijl de gedachten aan haar door me heen razen, voel ik haar lichaam verstrakken en haar ademhaling stokken. Ik ben direct alert en zie Fardau met grote ogen onze kant op kijken. Ze is tot besef gekomen wat dit moment voor ons inhoud! Ik blijf stil zitten en geef haar een zacht kneepje in haar arm om haar te laten weten dat ze zich kan ontspannen. Er is een onuitgesproken communicatie gaande tussen Rinke en Fardau. Ik zie Fardau haar hoofd bijna onzichtbaar schudden als haar ogen zich in die van Rinke boort. Rinke laat haar vastgehouden adem ontsnappen in een diepe adem uitstoot. Ze gaat iets verzitten om zich los te maken uit onze positie. Het magische moment is verdwenen en de lucht is nu gevuld met onuitgesproken gedachten.
Ik wil niets forceren bij haar en druk me op mijn tenen omhoog om weer op het bankje te gaan zitten om haar de ruimte te geven die ze nodig heeft. Ze maakt geen aanstalten om zich weer tegen mijn knieën aan te laten zakken maar buigt zich voorover als ze in kleermakerszit haar nieuwe positie inneemt. Ik wil zo veel tegen haar zeggen, maar alles lijkt nu teveel. Voor mijn ogen speelt zich een andere scène af. Mijn beste vriend die zich in allerlei bochten wringt om Fardau voor zich te winnen. Op het eerste gezicht een 'match made in heaven'. Maar ik moet het nog maar zien. Ze zijn in elk geval schaamteloos aan het flirten. Hij heeft zijn handen om haar billen gelegd en trekt haar dicht tegen zich aan terwijl ze langzaam meebewegen op de muziek die door de speaker schalt. Ik voel een steek van jaloezie.
Het groepje mensen op het dek wordt steeds kleiner, de drankvoorraad is er bijna doorheen en voor de meeste van ons is het morgen weer vroeg dag. Zondag is een wisseldag voor gasten, dus een groot aantal charters zal dan weer uitvaren. Ik moet even kunnen ademhalen en besluit fysiek afstand te nemen. Als ik opsta, leg ik mijn hand op haar schouder om toch nog iets van een connectie te hebben en loop dan door naar het achterdek. Ik laat mijn heup rusten tegen de reling en gris mijn telefoon uit mijn jaszak. Om wat afleiding te hebben check ik mijn mail en scrol door mijn socials.
Krijn heeft een aantal foto's gepost en op een ervan zie ik een foto met mij en Rinke voorbij komen. Ik maak een screenshot van de foto en sla hem op in mijn galerij. Als ik de foto vergroot zie ik de blik op Rinke haar gezicht. Ogen gesloten, haar hoofd achterover en rustend op mijn schouder, haar mondhoeken licht opgekruld tot een glimlach, terwijl ze een glas wijn in haar hand houd. Mijn gezicht in haar haren en mijn hand rustend op haar onderarm en de andere op haar bovenbeen. We zien eruit als een waanzinnig verliefd stelletje dat geniet van elkaars gezelschap. Wat op dat moment ook zo was!
JE LEEST
Verlangen op drift #1
ChickLitOp charterschip Pontus doet Wout er alles aan om het vertrouwen van Rinke te winnen na zijn slechte eerste indruk. Maar haar hart? Dat is écht een heel ander verhaal. Ga mee op reis met Wout en Rinke en hun vrienden. De Wadden heeft de nodige obstak...