19. Wout

10 0 0
                                    

Zachte snurkgeluidjes bereiken mijn gehoor, Rinke is in slaap gevallen tijdens de film die we aan het kijken zijn. De film kan me niet meer boeien, vertederd laat ik mijn blik op haar rusten. Ik kan alleen nog maar kijken naar de prachtige vrouw die opgekruld ligt op de bank met haar hoofd op mijn schoot. Ik strijk een bruine krul uit haar gezicht en kijk naar de lange wimpers die haar hoge jukbenen lijken te bereiken. 

Ze droomt. Dat kan ik zien aan alle gezichtsuitdrukkingen die over haar gezicht glijden. Haar roomkleurige hals ligt verleidelijk achter haar haren verborgen en vraagt erom om gekust te worden. Ik wil het plekje achter haar oor vinden waar vrouwen altijd zo wild van worden, ik wil elk detail van haar verleidelijke hals ontdekken. Kleine stapjes Wout, rustig aan... Mijn hand rust op haar heup en met mijn andere hand speel ik met haar haar. 

Mijn toekomst! Bij iedere andere vrouw zou de angst me nu om het hart slaan en zou ik niet weten hoe snel ik me uit de voeten moest maken. Maar bij Rinke is het anders. Het voelt veel dieper. Ze heeft mijn hart geraakt. Opeens schiet er een gedachte door mijn hoofd, zou Almer dit bewust zo gepland hebben? Mij op een schip zetten met Rinke? Ik laat die gedachte snel weer los, dat zou wel erg ver gezocht zijn! Maar die ouwe gek is er gehaaid genoeg voor. 

Met tegenzin besluit ik Rinke wakker te maken, het is inmiddels al erg laat en we moeten morgen tenslotte vroeg op om onze gasten te kunnen ontvangen. Ik schud zachtjes aan haar schouder en aai haar over haar wang. In haar slaap slaat ze de zachte aanraking weg, alsof een vlieg haar heeft geplaagd. 

'Rinke, wakker worden. Je kan beter verder slapen in je bed. We moeten morgen vroeg op.' Een grom ontsnapt haar lippen en dan rekt ze zich uit. Verschrikt kijkt ze even om zich heen. 

'Huh.' 

'Je hebt het einde van de film niet gehaald, je hebt een compleet bos liggen omzagen in je slaap' meld ik haar plagend. 

Ze kijkt me met kleine oogjes fronsend aan. 'Ik snurk niet.' 

Daar moet ik hard om lachen. 'Nou, ik kan je verzekeren dat je wel snurkt en het klinkt echt super schattig. Kom op, ik wil ook nog een paar uurtjes pakken, anders ben ik morgen bloed chagrijnig. En als ik hier zo blijf zitten met jou op schoot heb ik waarschijnlijk ook een hernia.' 

Verschrikt krabbelt ze overeind en kijkt me dreigend aan. 'Je bent wel complimenteus vanavond zeg.' Ik ruim mijn tijdelijke kantoortje snel op zodat we dat morgen niet meer hoeven te doen. Rinke pakt haar spullen bij elkaar om naar haar hut in het vooronder te vertrekken. 

'Trusten Wout.' 

'Lekker verder slapen Rinke.' 

Die nacht heb ik eindelijk eens geen moeite om in slaap te vallen.


Trrrrringgg ... Het irritante alarm van de telefoon wekt me wreed uit mijn diepe slaap. Vandaag laat ik de snooze achterwege want er staat een drukke dag op ons te wachten. Ik slinger mijn voeten naast het bed en loop dan het korte trappetje op naar de roef, waar ik mezelf een klein momentje gun om wakker te worden. Ik heb zin in deze tocht, het beloofd goed weer te worden en met een beetje mazzel kan ik zelf ook nog een beetje genieten van de eilanden. Ik gluur even door de ramen heen en zie tot mijn tevredenheid dat de voorspelde regen van vandaag uit lijkt te blijven. Ondanks de bewolking, die heel hoog zit vandaag, lijkt het zonnetje door de bewolking heen te willen prikken. Daar word ik vrolijk van! De windveren maken van de lucht een prachtig abstract schilderij, als dat zo blijft dan kunnen de gasten straks mooie plaatjes schieten met hun fotocamera's. 

Beneden in de gezelschapsruimte klinkt gestommel, Rinke moet al wakker zijn. Snel schiet ik mijn favoriete shirt aan en een oude spijkerbroek. Beneden is Rinke al bezig met de voorbereidingen voor de ontvangst van de gasten, terwijl ze ondertussen een broodje eet. 'Het is nog geen acht uur en jij bent al aan het multi tasken?' 

Verlangen op drift  #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu