Date.

150 5 3
                                    

LIAM'S P.O.V.

Als Niall en Olivia in de keuken tosti's aan het maken zijn, zitten ik en de jongens in de woonkamer. Ze horen me helemaal uit over Olivia. Ik zeg dat ik gek op haar ben. Ik besluit weer wat leuks te doen voor Olivia, en deel mijn plan met de jongens. Net als ik de taken heb verdeeld komen Olivia en Niall de woonkamer in. 'Tosti Timeee!', roept Niall. Ik zie dat er saus naast zijn mond zit. Die heeft er vast al drie op, mompel ik. Ik kijk naar Olivia, ik ben echt blij dat ik haar heb ontmoet. Ze kan het supergoed vinden met de jongens. Als we allemaal twee tosti's op hebben, splitsen we ons op. Louis gaat naar Eleanor, Niall en Harry gaan koffie halen bij de Starbucks, Zayn gaat alvast iets voorbereiden voor vanavond en ik blijf achter met Olivia. Het is een beetje een ongemakkelijke situatie, aangezien we beide niks weten te zeggen. 'Heb je vanavond wat te doen?', vraag ik om de stilte te doden. 'Uhm nee volgens mij niet...'. Vol verwachting kijkt ze me aan. 'Vanavond acht uur bij mij? En neem spullen voor de nacht mee.' 'Ja, lijkt me leuk! En doe ik!' Ze staat op en geeft me een knuffel. Het was niet de bedoeling om haar weg te jagen. Als ze me weer loslaat kijk ik in haar ogen. Het is me nog niet opgevallen dat ze prachtige glinsterende blauwe ogen heeft. Ik streel met mijn duim over haar wang. Ik voel dat ze het warm krijgt. 'Kom is', zeg ik. En ik wijs naar mijn schoot. 

OLIVIA'S P.O.V.

'Kom is', zegt hij. Hij wijst naar zijn schoot. Langzaam ga ik op zijn schoot zitten. 'Lukt dat wel met je been?', vraag ik. 'Voor jou lukt alles'. Ik glimlach en hij glimlacht terug. Ik zie dat Liam steeds dichterbij komt met zijn gezicht. Ik voel precies hetzelfde als in Rome. Zijn warme lippen drukken tegen de mijne. Hij doet zijn mond langzaam open, en ik voel dat zijn tong de mijne zoekt. Als snel spelen onze tongen met elkaar. Opeens hoor ik Liam's mobiel trillen. Langzaam laten mijn lippen de zijne los. 'En?', vraag ik als Liam zijn mobiel heeft ontgrendeld en het Whatsapp'je heeft gelezen. 'Oh, Harry vraagt wat ik wil bij de starbucks' 'Dat had je toch allang doorgegeven?', vraag ik verbaasd. 'Blijkbaar is hij het vergeten', grinnikt Liam. Ik pak mijn handtas van de bank en geef Liam een handkus. 'Tot vanavond Li!', roep ik en ik loop het appartement uit.

LIAM'S P.O.V.

Terwijl Olivia ons appartement uitloopt, Whatsapp ik Harry terug. 

Slimmerd, Oliv was er bijna achtergekomen! Maar ze weet nog van niks (:

Net als ik klaar ben met typen, komen Zayn, Louis en Eleanor de woonkamer binnen. Zayn heeft een plastic tasje beet. En Louis en Eleanor hebben een tweepersoonstent bij Louis opgehaald. Vanavond gaat top worden, ik weet het zeker! Even later zijn Harry en Niall ook weer binnen. Nog 4 uur te gaan, mompel ik. En iedereen begint te lachen.

OLIVIA'S P.O.V.

Zo vergeetachtig is Harry toch helemaal niet, vraag ik mezelf af. Maar ik leg me er algauw bij neer als ik word afgeschrikt door een remmende auto. 'Dat scheelde je een haar! Kijk de volgende keer goed of het stoplicht wel op groen staat!'. Ik kijk naar links en zie een geschrokken en terglijkertijd boze man uit het autoraampje hangen. Snel bied ik mijn excuses aan en ren naar de overkant. Fuck, vergeten om op het stoplicht te kijken. Als pap en mam dit horen.. Ik ben benieuwd wat we vanavond gaan doen. Ik kijk op mijn Iphone, nog 4 uur te gaan, mompel ik. 

'Mááám, Páááp ik ben thuis!', schreeuw ik als ik de voordeur heb geopend. Ik ruik een heerlijke lasagne geur. Ik volg de geur en ik kom uit bij de keuken (logisch haha). 'Susan? Wat doe jij hier? Waar is mama?' 'Mam is naar oma toe.', zegt Susan. 'En pap?' 'Die is boodschappen doen.' Oh oke, mompel ik. Ik loop naar boven en start mijn laptop op. Als ik google chrome heb opgestart, kom ik vanzelf op een nieuwspagina over celebrities uit. Dit heb ik een keer ingesteld toen ik 13 jaar was en ik heb het nooit meer verandert. Ik scroll naar beneden en zie een nieuw artikel over One Direction staan. Ik klik erop en begin meteen met lezen

Er gaan geruchten dat Liam Payne weer aan het daten is. De zanger van de populaire boyband One Direction  heeft tijdens een optreden in Rome zijn been gebroken. De andere 4 leden zijn gespot in het ziekenhuis met een onbekend meisje. Vanmiddag is hetzelfde meisje ook op het vliegveld gespot. Een vriendschap of toch meer? We houden u op de hoogte!

- Foto -

 Het wordt tijd om het te vertellen, denk ik. 'Oliv, we gaan eten!', roept Susan. 'Ik kom eraan!', roep ik terug. 

Na de overheerlijke lasagne van Susan ga ik douchen. Tijdens het douchen bedenk ik me wat ik in godsnaam moet aantrekken, en moet meenemen. Gelukkig is het zomer en hoef ik niet lang na te denken. Ik schrijf met mijn vinger op de beslagen doucheruit:

Aantrekken:

- Mijn marine blauwe jurkje

- Mijn witte birkenstocks

- Zonnebril

- Eyeliner, mascara en lipgloss

- Lange ketting met zilver hartje 

- 3 donkerblauwe armbanden

- Zilvere knopjes (oorbellen) 

Meenemen:

- Kort pyjamabroekje

- Een hempje om in te slapen

- Tandenborstel 

- Tandpasta

- Een borstel

- Een haarelastiekje

Als ik uit de douche stap, is de helft alweer van de doucheruit verdwenen. Gelukkig weet ik alles nog. Snel droog ik me af, en stop ik alle benodigheden in mijn handtas. Voor de zekerheid stop ik er ook een vestje in. 

 Het is pas zeven uur als ik klaar ben. Ik open mijn laptop weer en log in op twitter. Ik heb ongeveer 200 mentions van de fans van de jongens. Ook heb ik er 1000 volgers bij. Ik had niet verwacht dat het zo snel zal gaan. De meeste mentions zijn lief en aardig, maar er zitten ook haattweets tussen zoals; 'Als je Liam's hart breekt, breek ik jou.' en 'Jij pas niet bij Liam, ga terug naar waar je vandaan komt!'. Het doet me pijn om dit te lezen. Toch maken alle lieve mentions het voor een deel weer goed. Als ik veel mentions heb beantwoord zie ik dat het al half 8 is. Snel ga ik naar beneden en drink ik nog wat. Precies om kwart voor acht verlaat ik ons huis.

Love Causes ProblemsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu