Rode Pijlen.

167 5 2
                                    

'Zayn? Ja waar is Zayn jongens? Niall weet jij wa-'. Lachend onderbreekt Niall Louis. 'Hahahaha Zayn ligt ergens onderaan de trap van het appartement te slapen, hij is zo brak als wat.' Iedereen begint te lachen. Harry en Louis gaan Zayn halen en ik loop naar de keuken om een glas water te halen. Als ik terug kom zie ik dat Susan al slaapt. Ik ga stilletjes op haar matras zitten en kijk naar haar. Liam vraagt of er wat is. Als Niall, Harry en Louis me verbaasd aankijken besluit ik over het leven van Susan te vertellen.

'Wow, wat heftig!'. Louis komt naast me zitten en slaat een arm om me heen. 'Ik ben blij dat ze weer helemaal hersteld is.', fluister ik. De jongens knikken. Ondanks dat we elkaar pas twee weken kennen, delen we alles met elkaar. Ze zijn als beste vrienden voor me. In Londen heb ik niet zoveel vrienden.. Ik ben altijd de zus van: die verslaafde,dat rare wijf,de persoon waar niemand iets mee te maken wil hebben, geweest. Gelukkig heb ik één beste vriendin, Charlie. Ze is als een tweelingzus voor me. Opeens zie ik een hand mijn arm vast pakken. Susan gaat rechtop zitten en glimlacht naar me. 

'Als we nu toch allemaal wakker zijn, laten we truth or dare spelen!', roept Louis. 'Oké, Harry truth or dare?', roep ik. 'Uhh truth' Fijn nu weet ik niks te bedenken. Niall fluistert me snel wat toe, en als Harry antwoord heeft gegeven, is het Liam's beurt. 'Liam, truth or dare?',vraagt Harry. 'Dare' 'Geef Olivia een kus'. Ik voel dat ik rood wordt en ik weet niet waar ik moet kijken. Ik kijk verlegen naar Liam en ik zie dat Liam probeert in zijn rolstoel te kruipen. Ik bespaar hem de moeite en loop zelf naar hem toe. Ik ga op zijn bed zitten. Liam's gezicht komt steeds dichterbij en ik hou mijn hoofd scheef. Als ik mijn ogen dicht doe voel ik de warme lippen van Liam tegen de mijne. Wauw duurde dit maar eeuwig. Ik schrik op uit mijn gedachten als Harry roept dat het zo wel genoeg is. Langzaam laten de lippen van Liam mijn lippen los en ik open mijn ogen weer. 

Als ik de volgende ochtend wakker word, is er niemand in het appartement te bekennen. Zelfs Susan niet. Ik wrijf in mijn ogen en doe m'n haar op een knot. Als ik me omdraai zie ik dat er brief op de tafel ligt. Ik loop er naartoe en vouw de brief open.

Goedemorgen Olivia!

Het enige wat je hoeft te doen is de rode pijlen volgen.

Ik glimlach. Pak de brief en zoek de eerste rode pijl. Ik loop al ongeveer een kwartier buiten. IN MIJN  PYJAMA. Daar had ik niet over nagedacht. Als ik pijl nummer 20 zie wijzen naar een tafeltje met één stoel, maakt mijn hart een sprongetje. Als ik er naartoe loop, zie ik een rolstoel met Liam erin naar het tafeltje toerollen. Ik ren naar hem toe en geef hem een knuffel. We gaan samen aan het tafeltje zitten. Op het tafeltje staan twee glazen jus d'orange en twee croissantjes. Ook liggen er geroosterde broodjes in hart-vorm. 'Vind je het lekker?', vraagt Liam verlegen. 'Ja! Waar heb ik dit aan te danken?', vraag ik blozend. 'I-ik wil je wat vragen....'. Mijn hart gaat sneller en sneller kloppen. Gaat dit echt gebeuren? Volgens mij heb ik een hartslag van 160 bereikt. 'Lieve Olivia, wil je mijn vriendin zijn?' Spontaan weet ik niks meer uit te brengen. 'Natuurlijk wil ik je vriendin zijn, heel graag!' Ik sta van mijn stoel op en geef hem een kus. Dan zie ik Louis, Harry, Zayn, Niall en Susan van allerlei kanten ons bestormen. Ik heb het perfecte leven, denk ik.

Love Causes ProblemsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu