Een Halfjaar Later.

105 4 0
                                    

* een half jaar later *

'Ik ben weer thuis hoor!' Ik hang mijn jas op de kapstop en gooi mijn tas op de bank. Ik krijg geen antwoord terug, dus ga ik op de bank zitten. Eenmaal op de bank zet ik de tv aan. Ik zet hem op mtv. Mijn favoriete zender. 'One Way or Another. I'm gonna find ya. I'm gonna g..' Snel zapp ik hem over op een andere zender. 'Tijd om na te denken..', mompel ik.

12 Januari was de op één na ergste dag in mijn leven. Ik heb mijn super lieve vriendje, 4 beste vrienden en mijn perfecte leven achtergelaten. Ik kon er gewoon niet mee leven, dat ik Liam heb bedrogen. Ik kon wel boos op Liam worden, omdat hij gewoon zonder enige problemen verder met mij wilde. Ik ben het appartement van de jongens uitgerend en naar het graf van mijn ouders gegaan. Daar heb ik zeker een kwartier gehuild. Daarna ben ik naar mijn eigen appartement gegaan. Ik heb mezelf opgesloten in mijn kamer. Na lang aandringen van Susan heb ik haar naar binnen gelaten. We hebben lang gepraat. Ik heb besloten om afstand te nemen van Liam. Ik heb het nieuws en de tijdschriften lang ontweken. Telkens als ik de jongens toch voorbij zag komen, gooide ik het weg, zappte de tv op een andere zender of zette ik het geluid uit. Een half jaar later vind ik het nog steeds moeilijk. Ik bedoel, ik zal Liam altijd leuk blijven vinden. Maar het is nou eenmaal niet meer zo. 

Met Susan gaat het wel stukken beter. Ze heeft het verlies van onze ouders kunnen verwerken en op school gaat het super. Het is weer net zo gezellig als voor 'je weet wel'. Tussen Molly en mij is alles weer helemaal goed. We hebben veel leuke dingen dit jaar gedaan tot nu toe. We hebben een spa-middagje gehouden, zijn uiteten geweest en nog veel meer. Dat spa-middagje hebben we samen met Charlie gedaan. Ik vind het zo leuk dat Molly en Charlie het zo goed met elkaar kunnen. Zelfs als ik niet kan afspreken, gaan ze met z'n tweeën!' Ook tussen Ella en mij is er een goede klik. Ze is wel vaak weg van huis, vanwege haar drukke opleiding. Ook heeft ze er een vriendje bij. En geen onbekende, Thomas... Als Ella thuis is, is ze alleen maar aan het rommelen met Thomas. Aan mij, Molly en Susan besteedt ze amper aandacht. Maar als ze wel tijd heeft is het reuze gezellig. Oliver woont ook nog steeds bij ons. Ook hij heeft het erg druk met zijn opleiding. Jai heeft ruim 3 maanden geleden ons appartement verlaten. 'Ik kan er niet meeleven en ik wil niet op m'n geweten hebben dat ik jou en je vriendinnen uit elkaar heb gedreven.', zei Jai tegen me. 'Onder andere hierdoor heb ik besloten dat ik ergens anders op mezelf ga wonen. Ik vond het erg gezellig met jullie allemaal en ik heb hier veel geleerd qua vriendschap. Ik hoop dat ik met jullie..' Jai keek naar Oliver en Thomas. ' nog veel contact blijf houden, want jullie zijn m'n beste vrienden. 'En ook jullie ga ik erg missen.' Nu keek Jai Susan, Molly en Ella aan. Ik durfde Jai bijna niet aan te kijken. 'Dit is allemaal mijn schuld.' , zei ik opeens. Ik schrok er zelf van. 'Dit is niet de enige reden Olivia. En ondanks alles ga ik ook jou, Olivia Moore, missen. Het spijt me nogmaals voor alles en ik zal je niet meer lastig vallen.' Jai gaf ons allemaal een knuffel en verliet ons appartement datzelfde uur nog. 

Ik weet alles gewoon nog na te vertellen. Van Jai hebben we sinds zijn vertrek één mailtje gehad. Hier vertelde hij dat hij een klein huisje had gevonden in de buurt van het huis van zijn vader. Ook vertelde hij dat hij leuke buren had en weer veel contact heeft met zijn vrienden uit zijn woonplaats. Samen met Molly, Susan en Ella heb ik een mailtje terug gestuurd. 

Ongeveer een maand geleden hebben we een oproep bij de supermarkt geplaatst.

Gezocht:

Sinds het vertrek van één van onze huisgenoten/vrienden zoeken wij een gezellige huisgenoot. Leeftijd: 17+. Bij voorkeur een jongen, aangezien we een meisjes overschot hebben (4 meiden, 2 jongens).. Dus ben jij iemand die ons appartement een beetje kan opvrolijken? Bel dan naar 0634582033. 

Oliver, Thomas, Ella, Molly, Olivia en Susan.

Jammer genoeg hebben we nog steeds geen reactie ontvangen. Jai's kamer is erg leeg. De dag waarop Jai vertrok ben ik zijn kamer binnengelopen. Ik dacht dat het wel fris zou zijn om een raam open te zetten. Toen ik zijn kamer binnenliep schrok ik me kapot. Er lag een opgerold blad met een goude strik op zijn bureau. Er stond OLIVIA op. Ik rolde het papier open en bekeek het. Het was een mega groot portret van mij.. Ik herhaal van mij.. Er lag een briefje bij. Trillend pakte ik het briefje en vouwde ik het open.

Het was gezellig de afgelopen maanden. Veel geluk verder in je leven.

Liefs, Jai. 

Nogmaals rolde ik de tekening open. Nu snapte ik eindelijk waarom Jai altijd zo snel bij de deur stond als ik erop klopte. Nu snapte ik eindelijk waar die tekening van was. Jai was al verliefd op mij sinds mijn binnenkomst, en hij was het dus nog steeds. Vandaar zijn vertrek. Het is trouwens wel een prachtige tekening. 

De volgende dag kocht ik een A4-formaat fotolijst en lijste ik de foto in. Molly en Susan hebben vaak gevraagd hoe ik eraan kwam. 'Afscheidscadeautje van Jai.' , antwoordde ik altijd geheimzinnig. Ik heb hem boven mijn bureau gehangen, als herinnering aan Jai. Aan Jai heb ik goede en slechte herinneringen. Met Jai heb ik het altijd gezellig gehad, denk aan filmavondjes enzo. Maar als Jai er niet was... dan was het misschien nog aan geweest tussen mij en Liam. Dan was er misschien niets gebeurt. Jammer genoeg kan ik de tijd niet terug draaien. Het is inmiddels over 2 maanden bijna een jaar geleden dat ik Liam heb ontmoet. Het magische moment in Rome in het ziekenhuis. Het magische moment was inderdaad echt magisch. Maar wat was, dat was. Was is verleden tijd. Ze zeggen altijd: Alle sprookjes hebben een goed eind. Tot mijn grote spijt, dat van mij en Liam niet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dit was alweer het één na laatste hoofdstuk. Dus ja, hierna komt dus nog één hoofdstuk. Zou Olivia alleen met haar leven verder gaan? Of is er toch nog kans?

Love Causes ProblemsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu