Het is weekend! En dat betekent weer tijd om te schrijven. Ik heb een leuke maar drukke week achter de rug en heb heeeeel veeeeel zin om weer te schrijven. Woensdag moest ik met LO schoolzwemmen (ja dat doen wij met school) en we moesten reddingszwemmen. En natuurlijk ik moest voor de ogen van iedereen een jongen gaan redden, nou joh, ik verdronk bijna zelf! Vandaag heeft een jongen uit mijn klas onder de tekenles zijn haar verbrand door middel van een föhn. HAHAHAHAH er kwam allemaal rook vanaf en hij heeft de rest van de dag met een capuchon en een tas om zijn hoofd gelopen omdat hij een kale plek heeft hahahaa. Maargoed, genoeg gepraat. Hier komt het lang verwachte stuk! Veel plezier met lezen!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OLIVIA'S P.O.V.
'Jai? Ik ga ervan door.' Ik trek mijn sleehakken aan en haal mijn jas van de kapstok. Ik trek de deur achter me dicht en haal mijn fiets uit het schuurtje. Ik zucht diep. Vandaag is de dag. Maar ik zucht ook omdat mijn band lek is. Heb ik weer. Ik vraag aan Jai of ik zijn fiets mag lenen en als ik zijn toestemming heb, rijd ik de straat uit. Ik wikkel mijn sjaal nog een extra keer om aangezien er een gure wind staat. 'Olivia', hoor ik zachtjes op de achtergrond. Ik stop met fietsen en kijk achterom. Ik zie dat Molly eraan komt rennen. 'Oh hoi Molly!' 'Ik hoorde dat je vandaag met Liam gaat praten.', zegt Molly als ze eindelijk naast me staat. 'Huh, hoe weet jij dat?' 'Gehoord...' Ik merk dat ze niet wil vertellen van wie, dus besluit ik het ook maar niet te vragen. 'Oh oké.' 'Ik wilde je even succes wensen.' 'Dankje, dat is lief. Maar ik ga er weer vandoor. Doeg!' Ik draai me om en fiets weer verder naar het park. Als ik mijn mobiel check om te kijken hoelaat het is, zie ik dat ik 3 Whatsapp'jes heb. 1 van Ella en 2 van Susan.
Ella:
Heeel veeel succes lieverd! Je kan het!! XXX
Susan:
Kom op het zussie. Het gaat je vast en zeker lukken! Xo'
Vergeet je niet om chips en cola te halen bij de supermarkt?
Jaja, mompel ik. Omdat ik veelste vroeg ben, rijd ik gelijk door naar de supermarkt. Onderweg kom ik Thomas tegen. Ik ga langzamer rijden zodat ik naast hem kom te rijden, aangezien hij loopt. 'Hé Oliv! Moet jij niet met Liam praten?' 'Heh? Hoe weet iedereen dat toch? Maargoed, ja klopt. Ik ga nu eerst langs de supermarkt om cola en chips te halen, dus ik moet weer gaan.' 'Tot vanavond!' Ik zeg Thomas gedag en rijd naar de supermarkt. Als ik bij de supermarkt ben aangekomen zet ik snel Jai's fiets op slot en sprint de winkel in. Even denken, 3 zakken chips en 2 flessen cola. Ik gooi snel wat in mijn mandje en sluit achteraan de rij voor de kassa. Ik kijk op mijn mobiel hoelaat het is, 14:54 uur. Ik zucht weer diep als ik zie hoe vol de kar van de vrouw voor mij is. 'Ga maar voor hoor.', zegt de vrouw een beetje beledigd. 'Bedankt!' Snel leg ik mijn spullen op de band en reken af.
Als ik weer buiten sta heb ik nog 3 minuten om van de supermarkt naar het park te fietsen. Snel leg ik de plastic zakken op het rekje van Jai's fiets en race ik naar het park. Shit, mompel ik als ik Liam al op het afgesproken bankje zie zitten. Ik zet Jai's fiets tegen een boom aan en loop naar het bankje. 'Hoi', zeg ik terwijl ik naast Liam op het bankje ga zitten. 'Hoi Olivia! Hoe gaat het?' 'Mwahh, kan beter.' Liam kijkt bezorgd en vraagt wat er is. Ik besluit hem alles te vertellen over het rare gedrag van Molly. 'Misschien is ze gewoon jaloers?' 'JALOERS??? OP MIJ? Ik ben in één keer mijn beide ouders verloren en zij moet jaloers zijn op mij?', zeg ik verontwaardigd. 'Ik bedoelde eigenlijk meer jaloers zijn op het feit dat jij in een keer in de spotlights staat, je hebt er veel fans en vrienden bij.' 'Oh zo..', zeg ik beschamend. 'Maar eigenlijk wilde ik het over 'ons' hebben.', zeg ik snel. 'Ja, ik heb nagedacht en ik heb mijn keuze gemaakt.', zegt Liam verlegen. 'En....' Mijn hart begint te kloppen en ik kan mijn benen niet stil houden. 'Ik heb mijn vriendschap met Robert beëindigt. Waarom zou ik het mooiste meisje van de wereld laten lopen voor een 'vriend' die een ongeluk heeft veroorzaakt omdat hij dronken was.' Ik geef Liam opgelucht een knuffel. 'Hoe is het nu met 'ons'?', vraagt hij voorzichtig. 'Uhm... Ik denk dat ons weer ons is en dat we weer als vriend en vriendin over straat kunnen?' Weer geeft Liam me een knuffel, dit keer met een kus erbij.
JE LEEST
Love Causes Problems
Fiksi PenggemarAlles lijkt perfect. Deze regel staat Olivia op het lijf geschreven. Haar hele leven lijkt te mooi om waar te zijn. Ze ontmoet haar vriendje op haar vakantieadres, naja... in het ziekenhuis in Rome om precies te zijn. Olivia verhuist naar een appart...