New Years Eve.

114 5 0
                                    

* 31 december *

'Heb jij de champagne?', vraag ik aan Susan. Samen met Molly en Susan loop ik het appartement uit. We vieren dit jaar oud&nieuw bij de jongens. Jammer genoeg kon Ella niet mee, ze ging samen met Oliver naar hun ouders toe. Thomas en Jai gaan het ook met hun familie vieren, dus ons appartement was volledig uitgestorven. Molly's ouders zijn op vakantie naar Gran Canaria dus had ik gevraagd of Molly met ons meeging. Arm in arm lopen we met z'n drieën naar de auto van Molly. 

De afgelopen twee weken waren super. Ik ben samen met de jongens naar de première van Shrek de musical geweest. We hebben een interview gehad, waarin Liam weer bekend heeft gemaakt dat we weer samen zijn. En ik mocht mee naar de uitreiking van de Grammy's. Wat wel erg zielig voor Harry was, dat Taylor Swift (zijn ex) een vervelende opmerking naar hem maakte. Volgens mij kon het Harry niet zoveel schelen, maar toch. Met Molly is alles gelukkig weer goed. Als ik en Jai elkaar zien is het wel ongemakkelijk. 

Molly gaat achter het stuur zitten en zet de radio aan. 'Hè bah! Weer een kerstliedje, kerst is allang voorbij!', zegt Susan. Dit was de eerste keer kerst zonder onze ouders. Ik weet zeker dat ze trots op Susan en mij zijn. We hebben beide ons leven weer opgepakt. 'Hebben jullie er zin in?', vraag ik aan Susan en Molly. 'Ja! Ik vind het super dat je me hebt meegevraagd.', zegt Molly blij. 'En jij Susan?' Ik kijk naar de achterbank. 'Jep, ik ook!' 'Dat is mooi! Eleanor zal er ook zijn.' Jammer genoeg hebben Zayn en Perrie hun relatie verbroken. Ik vond Perrie echt een aardige meid. 'Gezellig!', zeggen Molly en Susan te gelijk. 'Hier is het!', ik kijk naar buiten en zie dat het hele appartement feestelijk is ingericht. 'Ze hebben wel hun best gedaan!', lacht Molly. We stappen uit en bellen aan. 'Hi girls!', Zayn doet de deur open. We lopen naar binnen en hangen onze jassen op. 'Hoi iedereen!', roep ik als ik de woonkamer inloop. 'Olivia!' Liam komt op me afgerend en geeft me een kus. 'Willen jullie wat te drinken?', vraagt Harry. 'Water, alsjeblieft.', antwoord ik. En ik ga op de bank naast Eleanor en Louis zitten. Die twee zijn lekker gek met elkaar aan het doen. 'Hoe gaat het Oliv?', vraag Eleanor als ze eindelijk uitgeknuffeld zijn. 'Goed hoor, met jou?' 'Ja, gaat uitstekend! Ik heb weer een nieuwe opdracht gekregen. 3 keer raden waar...' Ik denk na, maar na 1 minuut geef ik het al op. 'L'oreal Paris!', gilt Eleanor. 'Wowww super vet!' 'Jaaaaa! Hè Lou!' 'Heh, wat?', zegt Louis verbaasd. 'Laat maar.', lacht Eleanor. 'Ik loop even naar de keuken om te kijken hoe het met mijn water is.', lach ik. In de keuken zijn Niall en Liam hapjes aan het maken en Harry staat met ze te praten. Het is alleen niet erg handig dat Niall 'meehelpt' aangezien hij al best veel heeft opgegeten. 'Harry! Waar blijft mijn water?', zeg ik lachend tegen hem. 'Oeps, ik werd even afgeleid' En hij wijst naar Liam en Niall. 'Kan ik ergens mee helpen?', vraag ik. 'Ja Niall! Hup de keuken uit!' Harry duwt Niall de keuken uit en loopt zelf ook naar de woonkamer. 'Uhmm misschien wil jij toastjes smeren?' Ik pak een pak met toastjes en wat spullen om erop te doen. Ik merk dat Liam een foto maakt. Ik pak met mijn vinger wat eiersalade en loop naar Liam toe. 'Liam?' Als Liam zich omdraait duw ik de eiersalade tegen zijn neus aan. 'Clowntje!', roep ik. En ik ga weer verder met toastjes smeren. 'Hebben we ook olijven?' Louis komt de keuken binnen. 'Ja OLIVia hebben we nog OLIJVen?', zegt Liam om mij terug te pakken. Hij loopt naar me toe en legt zijn armen om mijn middel. 'Ik hou van je.', zeg ik tegen hem. 'Ik ook van jou gekkerd!'

'..10

..9..

..8..

..7..

..6..

..5..

..4..

..3..

..2..

..1..... HAPPY NEW YEAR!', schreeuwt iedereen door elkaar. Liam en ik drukken onze lippen tegen elkaar. Het betoverende gevoel van Rome komt weer naar boven. 'Gelukkig nieuwjaar!', zeg ik tegen Susan als we uitgezoend zijn. Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. 'Waar is Molly?', vraag ik. 'Hier!' Molly staat naast Niall en Niall heeft een arm om haar heen geslagen. 'Gelukkig nieuwjaar lieverd!' Ook Molly geef ik een knuffel en Niall een knipoog. Niall moet blozen. Met z'n alle drinken we een glaasje champagne en gaan we naar buiten om het vuurwerk te bewonderen. Snel Whatsapp ik naar Charlie.

Mop! Een heeeeeel gelukkig nieuwjaar! Ik hoop dat we net zo'n gezellig jaar krijgen als vorig jaar. Ik hou van je! xo' je vriendinnetje

Naar Ella stuur ik ook iets wat er op lijkt en Oliver, Thomas en Jai krijgen een bericht met: Happy Newyear! 'Mooi hè!' Liam slaat een arm om me heen en ik ga lekker dicht tegen hem aan staan. 'Ik hoop dat dit een topjaar wordt!' 'Ik hoop het ook!' Samen laten we een wensballon op. Molly en Niall houden elkaars hand vast. Ze zouden echt schattig samen zijn. En Susan hangt een beetje bij Zayn en Harry. 'Het is zo raar zonder mijn ouders.', zeg ik tegen Liam. 'Dat snap ik... Maar nu heb je ons, en je komt echt nooit meer van ons af!' 'Dat is mooi!' Ik glimlach en Liam drukt een zoen op mijn voorhoofd. 

'Heb je het koud?', vraagt Liam als we nog steeds buiten staan. 'Ja.. Laten we naar binnen gaan.' 'Ik blijf nog even bij de jongens, goed?' Samen met Susan loop ik naar binnen. 'Laten we Singstar spelen!', roept Susan als ze Singstar ziet liggen. We starten de playstation op. 'Welk liedje doen we?' 'Fail in love!' Dat is zo ongeveer mijn favoriete liedje dit moment. Het doet me wel denken aan Jai. 'Nee ander liedje!', hervat ik mijn zin snel. Na een moment van beraad hebben we gekozen voor het liedje The A team. Ik pak de blauwe microfoon en Susan de rode. Ik begin.

White lips, pale face

Breathing in snowflakes 

Burned lungs, sour taste 

Lights's gone, day's end 

Struggling to pay rent

Long nights, strange men

Susan zingt verder en samen zingen we het refrein.

And they scream

The worst things in life come free to us 

Cos were just under the upper hand 

And go mad for a couple of grams 

And she don't want to go outside tonight

And in a pipe she flies to the motherland 

Or sells love to another man 

It's too cold outside 

For angels to fly

Angels to fly

Het is weer mijn beurt.

Ripped gloves, raincoat

Tried to swim and stay afloat

Dry house, wet clothes 

Loose change, bank notes 

Weary-eyed, dry throat

Call girl, no phone

Susan en ik zingen het liedje uit tot de laatste regel.

..Angels to fly 

To fly, to fly 

Or angels to die

Liam klapt in zijn handen. Ik kijk hem verlegen aan. 'Mooi hoor.', zegt hij. 'Grapjas! Ik weet het, ik zing mega vals.' 'Nee! Je hebt echt talent! Jongens kom is!' Ik zucht. Nu gaat hij de anderen er ook bij halen. 'Zing nog is een liedje.', zegt Liam als iedereen om me heen staat. 'Welke?' 'Het liedje wat je altijd onder de douche zingt.' Liam steekt zijn tong naar me uit. Stotterend begin ik te zingen.

When I look into your eyes, it's like watching the night sky

Or a beautiful sunrise, well there's so much they hold

And just like them old stars, I see that you've come so far

To be right where you are, how old is your soul

Liam pakt ook een microfoon en zingt het refrein met me mee. 

I won't give up on us, even if the skies get rough

I'm giving you all my love, I'm still looking up

Tijdens het zingen kijken we in elkaars ogen. Het is zo romantisch. Als ik de laatste woorden heb weggezongen krijg ik een groot applaus. Nadat de rest ook een stuk of 2 liedjes heeft gezongen en we twister hebben gedaan is het al half 4. Gelukkig kunnen we bij de jongens blijven slapen. Susan ligt in de logeerkamer en Molly slaapt bij Niall. Ik dicht tegen Liam aan. We beginnen te zoenen en even later liggen de kledingstukken over de grond verspreid. 'Ben je er klaar voor?', vraagt Liam. Ik knik en we beleven de nacht van ons leven.

Love Causes ProblemsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu